Česká stopa na výstavě Intermot 2010
Text: Jan Krajíček | Foto: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 14.10.2010 | Zobrazeno: 21 251x
Nejednoho našince při návštěvě veletrhu v Kolíně nad Rýnem určitě potěšilo, když mezi záplavou světových vystavovatelů uslyšel češtinu. Stánky českých firem byly rozesety po celém areálu. Které naše značky se přijely na Intermot předvést?
Kapitoly článku
Blata
Spolu se skútry a čtyřkolkami nejrůznějších značek se pod křídly německého dodavatele Hercules představila se svými stopětadvacítkami česká Blata. Ostudu nám tu snad neudělala, a ačkoliv byla zastoupena jen dvěma stroji (125 Enduro a 125 Motard), obě motorky zblízka zaujmou svým designem a kvalitním zpracováním.ČZ řetězy
Delta Braking
Původem nizozemskou firmu lze považovat také za domácí, neboť své brzdové komponenty vyráběla dlouhé roky ve slezském Mošnově. Ačkoliv se většina výroby přesunula do levnějšího Thajska, v České republice zůstává Deltě zastoupení pro Evropu v podobě centrálního skladu dílů, které patří ve své kategorii mezi absolutní špičku.Goldfren
Východočeský výrobce brzd a všeho, co se kolem nich točí, chystá sportovní brzdič, který v současné době testuje závodník Petr Vorlíček. Neustálým vývojem prochází také materiál kotoučů a destiček, vše s jediným cílem – zvýšit účinnost a snížit opotřebení brzdných součástí.Mitas
O poznání větší prostor měl Mitas, tradiční výrobce plášťů populárních především mezi enduráky. Na novou sezónu však Mitas připravil novinky v kategorii silničních pneumatik řady H. Ta dosud končila číslem 15, od příštího roku ale budou k dispozici hned tři nové pláště: H-16 a H-17 se silničním vzorkem (na přední, respektive zadní kolo) a H-19 určený na motardy. Nově bude Mitas vyrábět také pláště pro enduro trialy pod označením ET-01 i pláště s klasickým terénním vzorkem E-10.PP Tuning
Společnost, která vyrábí různé druhy stupaček, páček, padáků, matic, víček a dalších drobných doplňků na závodní motocykly, zářila svým pestrobarevným sortimentem na všechny strany. Zákazníci této firmy už dávno nejsou jen hobby-závodníci, některé z dílů od PP Tuning totiž vídáme na motorkách ve WSBK.
Do Kolína dorazil i pražský Supersprox. Ten se specializuje na ráfky a rozety, a tak se v Německu pochlubil hybridními ocelovo-duralovými rozetami Stealth, které vyrábí třeba pro rakouskou KTM.
Sebimoto zase předvedlo širokou škálu kapotáží na nejrůznější stroje. Karbonové, kevlarové i laminátové kapoty navíc dokážou ve Svitávce vyrábět i přímo na zakázku.
VAPE z Kroměříže se zabývá digitálními náhradami zapalování, regulátorů, alternátorů a řídících jednotek. S nadsázkou by se dalo říct, že tato firma svými výrobky ušetřila nejednu bezesnou noc majitelům původně nedobíjejících strojů s kladívkovým zapalováním. VAPE ale nevyrábí jen pro motorky, její elektronika je určena i do vodních a sněžných skútrů.
Ačkoliv se jako jediná česká motorka v Kolíně představila Blata, ukázalo se, že naše firmy vyrábějící doplňky a příslušenství mají co nabídnout i v konkurenci ciziny.
Informace o redaktorovi
Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?