ktm_srpen




Nové Benelli TRK 800 a trojice scramblerů Leoncino

Na výstavě v Miláně se představila osmistovková verze populárního cestovního endura TRK. Model TRK 502 přitom byl v uplynulých dvou letech nejprodávanějším velkým motocyklem na italském trhu! Nové TRK 800 přichází u příležitosti 110 let značky Benelli. Novinek italské značky je ale víc, kromě TRK se v produkční verzi předvedly i nové scramblery Leoncino 800E, Leoncino 800 Trail a Leoncino 125.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Od roku 2005 patří italská značka Benelli pod čínský koncern Qianjiang Motor Group a od roku 2015 má společné vlastníky například se značkou Volvo. Jenže všechny velké motocykly se i nadále navrhují v italském Pesaru. A je to znát na designu i konstrukci, tady prostě vévodí italské designové pero a nové mašiny se mnohem víc podobají třeba MV Agustě než levným asijským strojům.

Benelli TRK 800

Už když jsem testoval první Benelli TRK502, působilo dospělým dojmem, až na ten motor. Malá pětistovka se prostě trochu ztrácela ve vysokém a prostorném rámu, který jako by byl předem připravený pro větší agregát. A konečně je to tady, silničně cestovní enduro s 19″ předním kolem vyráží na cesty s kapalinou chlazeným řadovým dvouválcem 754 cm3, který pohání i naháče Leonciho. Ten je pro cestovní enduro naladěný na 76 koní (56 kW) při 8 500 otáčkách a točivý moment 67 Nm při 6 500 otáčkách. Moderní konstrukci dosvědčují 4 ventily na válec, rozvody DOHC a mokrá spojka s posilovačem před šestistupňovou převodovkou.

To vypadá jako silná konkurence pro již zmíněnou MV Agustu nebo CFMOTO a případně další  cestovní endura ve třídě 700-800 ccm, trochu to ale sráží údaj o suché váze 226 kg. Ta se odrazí do vyšší provozní hmotnosti s plnou nádrží zhruba 245  kg, protože do nádrže se vejde celých 21 litrů benzínu. Tento handicap bude muset Benelli dohnat příznivou cenovkou, u modelu TRK 502 se jí to podařilo.

Trubkový příhradový rám dostal plně nastavitelnou přední vidlici Marzocchi a zadní jednotku s nastavením předpětí a odskoku. Hodnoty zdvihů 170 mm nejsou na tuto třídu špatné. O brzdy se starají čtyřpístky Brembo se dvěma předními kotouči 320 mm. Už ve standardu bude centrální stojan a ochrana motoru. I to spolu s velkou nádrží prozrazuje, proč má motorka vyšší hmotnost než konkurence, která tyto komponenty dává do příplatkové výbavy a trošku tím snižuje papírovou hmotnost.

Design se dvěma výraznými oblouky LED světlometů a denním svícením je ryze evropský a moc pěkně využívá enduro „zoban“, který byl už i menší TRK 502. Osmistovka vypadá o dost dynamičtěji než předchozí pětikilo, hezky kombinuje barevná kola s madly spolujezdce a chrániči řídítek ve stejné barvě. Přístrojovka je v duchu dnešní doby, tedy 7″ TFT s plnou konektivitou. Jezdce a spolujezdce chrání nastavitelný plexištít, chrániče rukou a boční deflektory. Benelli TRK 800 bude jezdit na drátových kolech obutých do pneumatik 110/80-19 vepředu a 150/70-17 vzadu. Vedle osmistovky bude i nadále v nabídce také předchozí Benelli TRK 502.

Benelli Leoncino 800 E a 800 Trail

Konečně jde do výroby také nová osmistovka! Stejný motor jako u výše uvedeného TRK 800 bude od roku 2022 pohánět i oba modely Leoncino 800, tedy dvouválec 754 cm3 s výkonem 76,2 koní a točivým momentem 67 Nm. Tím ale veškerá podobnost končí, Leoncino 800 se odlišuje důrazem na design a detail. Nádrž s hranatými liniemi je z oceli a už tradičně nese kulaté logo Benelli. Přední světlo je kompletně LED a jeho design podtrhuje obloukový vzor a uprostřed umístěné logo Leoncino. Místo přístrojovky už také obsadil hranatý TFT displej, škoda, tady by se kulatý vyjímal lépe. Třešničkou na dortu je pak soška lva na předním blatníku.

Odpružení je vepředu svěřené nastavitelné vidlici Marzocchi upside down se zdvihem zdvih 140 mm, vzadu najdeme kyvné rameno s centrální jednotkou. O brzdy se stará značka Brembo se dvěma předními kotouči a čtyřpístkovým radiálním monoblokovým třmenem a zadním kotoučem o průměru 260 mm s dvoupístkovým třmenem a ABS.  Sedmnáctipalcová bezdušová paprsková kola z hliníkové slitiny jsou obuta do pneumatik 120/70-17 a 180/55-17. Palivová nádrž má objem 15 litrů.

Ve verzi Trail bylo Leoncino upravené víc pro výlety do terénu. To znamená devatenáctipalcové přední kolo a zdvih předního odpružení navýšený na 148 milimetrů. Vyšší je i sedlo, oproti 805 mm u klasického Leoncina má Trail hodnotu výšky sedla nad zemí 834 milimetrů. Avantgardní design modelu Leoncino 800 Trail se vyznačuje typickými terénními prvky stylu scrambler, jako je dvojitý boční výfuk vyvinutý speciálně pro tuto verzi, ale také boční tepelný kryt s číslem.

Benelli Leoncino 125

Název Leoncino je v překladu „Lvíče“, proto italská značka obohatí nabídku i o malou stopětadvácu. Ta dostane jednoduchý jednoválec 125 cm3  s výkonem 9,4 kW (12,8 k) při 9500 ot/min a podobný design jako větší Leoncino 500 a 800. Stopětadvacítka bude mít jednodušší LCD přístrojový panel a bude jezdit na 17palcových kolech. I v této kubatuře se vyznačuje o něco vyšší hmotností než srovnatelná konkurence, ručičku váhy vyhoupne na rovných 145 kg.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist