ktm_unor




Benelli v Číně představila velkou cestovní dvanáctistovku

V Čínské lidové republice se rozhořel souboj ve třídě, která vlastně vůbec lidová není. Těžko najdeme prémiovější a dražší kategorii než je ta s velkými cestovními koráby. Do té nedávno oznámilo vstup CFMoto se svým 1250TR-G, kterému teď v jeho domovině vyrostla další konkurence. Tu představila Benelli vlastněná čínskou skupinou Qianjiang, která si chce ukousnout svůj díl koláče s přepracovaným tříválcem.

Benelli už nějaký pátek není tou pravou italskou továrnou, o tom už asi víme všichni. Partnerství s čínským koncernem Qianjiang, zkráceně QJ, povedlo udržet tuto tradiční italskou značku stále naživu a z jejího know-how teď těží také samotný koncern QJ. Troufneme si totiž tvrdit, že tenhle počin na poli velkých cestovních motorek pochází právě z hlav čínského vedení, protože upřímně, styl a konstrukce moc pověstného italského šmrncu nepobrala. Navíc kdyby mělo jít o Evropou navržený stroj pro Evropany, neodehrála by se jeho premiéra na čínském veletrhu CIMA. Ostatně čínských Benelek určených pouze pro východní trhy najdeme víc. Třeba stále prodávaného čtyřválcového naháče TNT600 nebo cesťáčka se stejným motorem BN600GC.

V Číně už jsou z nejhoršího venku, a tak můžou na veletrhu obdivovat novinky

Letošní novince budeme říkat G1200. To je totiž nejvýraznější nápis na jejích kapotách, hned nad ním je ještě nápis BJ1200 a ve světě internetu koluje navíc název 1200GT. Takže tohle G1200 je dalším čínským motocyklem nápadně připomínajícím německý etalon třídy. Základní proporce jsou hodně podobné, oproti nedávno představenému CFMotu je tu ještě o něco podobnější přední světlo a celkově je při porovnání s 1250TR-G jeho vzhled o chlup méně učesaný. Variace Benelli na toto cestovní téma má oproti dvěma zmiňovaným motorkám ale jeden zásadní rozdíl, a to, že ji nepohání válce dva, ale tři. Na přelomu milénia tehdy ještě italská Benelli představila tříválec o objemu 899 cm3 pohánějící supersport Tornado Tre, který později díky naháči TNT a cestovnímu enduru TreK dostal objem 1130 cm3. A v Qianjiangu tento motor vzali a pro použití ve velkém cestovním stroji ho převrtali na výsledných 1209 cm3 s důrazem na krouticí moment. Výsledkem je 134 koní v 9000 otáčkách a 120 newtonmetrů nastupujících v 6500. Výkonově to je na úrovni BMW, za kterým ale o něco zaostává na straně krouticího momentu.

Konkurenceschopný by měl být stroj také na straně výbavy. Pokud jde o čistě mechanické komponenty, spoléhá se G1200 na osvědčené dodavatele, když vpředu najdeme vidlici KYB a brzdovou soustavu Brembo se samozřejmým systémem ABS. O tom, jak moc bude inteligentní, zdroje nehovoří, ale vzhledem ke zbytku výbavy by mělo být opět na vysoké úrovni. Na palubě totiž nechybí barevný TFT panel, v tomhle případě doplněný o dva analogové budíky, měřič tlaku v pneumatikách, vyhřívané sedlo a rukojeti, bezklíčové zapalování a najdeme tu i několik specialitek. Tlačítka k ovládání audiosystému a elektroniky po vzoru BMW na bočních kapotách nemyslíme, ale o kus dál umístěný výduch teplého vzduchu jako v autě se v tomhle designu moc nevidí, to samé platí také pro elektricky ovládaná a sklápěcí zrcátka. O poslední vychytávce svědčí pohled zepředu a zezadu. Pod předním a nad zadním světlem objevíme schovanou kameru. Ty by neměly nahradit zrcátka, jak bývá zvykem u konceptů, ale měly by být součástí komfortního a bezpečnostního balíčku s adaptivním tempomatem, asistentem krizového brždění a dalšími funkcemi vyplývajícími z této technologie, kterou evropská konkurence hodlá řešit pomocí radarů. O bližších detailech zatím nejsou informace, stejně ani o tom, jestli se někdy plánuje také prodej v Evropě.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
marafzs600 přispěl 3 Kč
zmulin přispěl 3 Kč
Páčkalíny přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist