Arch Motorcycle ukazuje detaily novinky Method 143

Exkluzivní americká značka Arch Motorcycles, za kterou stojí slavný hollywoodský herec Keanu Reeves, představila stroj Method 143 již před půl rokem na veletrhu EICMA. Teprve teď se ovšem dozvídáme kompletní dávku technických fines a detailů, patřících stroji, u kterého je „rozpočet“ sprosté slovo.

Arch Motorcycle ukazuje detaily novinky Method 143

Kapitoly článku

Jen na úvod – Method 143 je tím „nejvíc“, co lze v rámci motocyklového světa dostat. Muskulaturní naháč je ručně postaven, přičemž každý kus je delikátně odladěn přesně podle přání konkrétního zákazníka. Vše je seskládáno výhradně ze špičkových komponent a více než 200 speciálních dílů je vyrobeno na CNC fréze z hliníku.
Vezměme to ovšem popořadě. Základem stroje je karbonové monoblokové šasi s integrovaným palivovým článkem - první svého druhu na sériové motorce, ke kterému je přimontován hliníkový frézovaný podsedlák a dále frézovaná jednostranná kyvka.
Uprostřed rámu dále trůní ohromná strojovna. Dvouválcový vzduchem chlazený agregát pochází od společnosti S&S a jak již název motorky napovídá, má objem 143 kubických palců, tedy 2 343 kubických centimetrů. Motor používaný hlavně v přestavbách značky Harley-Davidson dostal v rámci finálního doladění nové hlavy, jiný setrvačník, vysokotlakovou olejovou pumpu, ale také pohledové díly v leskle černém provedení.Přibližně 170 koní výkonu se přenáší na šestistupňovou převodovku Baker a řetězem na zadní kolo. O špičkovou zvukovou kulisu, ale zároveň o nízkou hmotnost, se stará titanový výfukový systém SC Project s karbonovými kryty koncovek.

Aby byl Method 143 na silnici zvladatelný, nechybí ani nějaká ta palubní elektronika. Úlohu budíků potom zvládá malý displej pod větrným štítkem a zde je k nalezení také plně LED světlomet. Veškeré „karosářské“ díly jsou z obráběného hliníku, případně z karbonu.Z karbonu jsou třeba i mohutné kryty plně nastavitelných vidlic Öhlins, postavených značkou přímo pro Arch Motorcycles. Ze stejného soudku pochází i plně nastavitelný zadní tlumič. Brzdy se šestipístkovými jednodílnými brzdiči vpředu dodala firma ISR a karbonová kola od BST jsou obuta do pneumatik Michelin Power RS.

Přestože samotná značka Arch Motorcycles hovoří o Method 143 jako o „konceptu“, vyrobeno bude 23 kusů, určených pro zákazníky. Pořádně movité zákazníky, abychom byli přesnější. Ačkoliv cena zatím nebyla oznámena, podle všech předpokladů přesáhne hranici 100 tisíc dolarů, tedy asi 2,1 milionu korun. To ale vzhledem k exkluzivitě není nijak překvapující.

Podívejte se na příběh této americké značky

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist