globalmoto_duben_nolan




Nová Aprilia RS 457 je sportovní střela pro řidičák A2

Aprilia právě zkompletovala svoji řadu kapotovaných silnic se zkratkou RS v názvu. RS 125 (pochopitelně ta čtyřtaktní) je v nabídce už nějaký ten pátek, stokoňová RS 660 pak byla velkou novinkou podzimu 2019. Nyní se světu představuje ještě prostřední model RS 457. Ten je postaven na samou hranici limitů pro řidičské oprávnění A2, a kapoty z Noale tak mohou jezdce provázet od motorkářských začátků, přes řidičák A2 až po motocyklovou dospělost.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Příslušnost k řadě RS, a zejména k větší sestře RS 660, je na novince vidět v každém ohledu. Design rozdělených LED světel i kapot je skoro zaměnitelný, a kdyby menší model neprozrazovala subtilnější kyvná vidlice vzadu, klidně byste na první pohled řekli, že je stejný i hliníkový rám. Ten i u RS 457 využívá skříň motoru jako nosný prvek, a celkově je konstrukce i stavba motorky téměř totožná.

Nová RS 457 je také skoro stejně těžká jako větší a výkonnější sestra. Má totiž přesně tolik kil, kolik mít může. Jak už padlo v úvodu, Aprilia vyladila novinku na samou hranici řidičáku A2. To ovšem neznamená jen výkon rovných 35 kW, ale taky poměr výkonu a hmotnosti, který nesmí přesáhnout 0,2 kW na kilogram. Když si to zadáte do kalkulačky, vyjde vám 175 kilogramů. A přesně ty RS 457 má – jedná se o „mokrou“ hmotnost motorky připravené k jízdě, suchá je pak 159 kilogramů. Pro srovnání – RS 660 má suchou hmotnost 169 kilogramů a pohotovostní 183.  

Oněch 35 kW leze z nového motoru. Je to samozřejmě dnes velmi populární řadový dvouválec s čepy odsazenými o 270 stupňů, který tím pádem chodí jako vidlicový dvouválec. Rozvod je DOHC, tedy se dvěma vačkami a čtyřmi ventily na válec. Dva výfukové svody jsou svedeny do jednoho celku pod motorem a koncovka je moderně kratičká, ústící před kyvnou vidlicí. Bohužel Aprilia neuveřejnila všechny technické parametry, takže nevíme přesný objem motoru (něco nám říká, že to bude 457 cm3 ale potvrdit to nemůžeme), ale hlavně nevíme hodnotu točivého momentu ani otáčky, při nichž motor svých maxim dosahuje. Pokud se má ovšem jednat o vlastního sourozence RS 660, lze si dovodit, že motor bude pořádně točivý, orientovaný na nejvyšší otáčkové pásmo. Koneckonců Aprilia ráda vystavuje na odiv svou dvoutaktní historii a RS 660 sama označuje za pokračovatele legendární RS 250. RS 457 by tedy mohla být pokračovatelem „otevřené“ RS 125?

Ergonomie motorky je pochopitelně sportovní, leč clip-on řídítka jsou uchycená až nad úrovní horních brýlí, takže se myslí i na jiné než ryze sportovní využití. Jezdci tady dělá společnost pětipalcový TFT displej přístrojovky a šikovný detail v podobě podsvícených ovladačů. Plyn je bezlankový ride-by-wire, což umožnilo trojici jízdních režimů, a nad rámec povinného ABS nechybí ani třístupňová a vypínatelná kontrola trakce. Rychlořazení bude dodáváno v rámci příslušenství.

Podvozek je tvořen vpředu obrácenými vidlicemi o průměru 41 milimetrů, ty disponují zdvihem 120 milimetrů a nastavitelným předpětím pružin. Vzadu je pak centrální tlumič, tentokrát se zdvihem 130 milimetrů a opět nastavitelným předpětím. Kola jsou sedmnáctipalcová, obutá do pneumatik 110/70 vpředu a 150/60 vzadu. Přední kolo dostalo jeden kotouč o průměru 320 milimetrů, okusovaný radiálním čtyřpístovým brzdičem ByBre (tedy od lacinější divize Bremba), vzadu je kotouč 220 milimetrů a podle fotek jednopístový brzdič.

RS 457 vypadá jako nový sen mlaďasů, kteří společenskou hodnotu definují podle obroušenosti kolenních sliderů. Novinka se na silnicích objeví v příští sezóně, ale velkou neznámou zatím zůstává cena.  

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist