Aprilia nabídne závoďák RSV4 R FW-GP s výkonem přes 250 koní

Příchod nového roku s sebou obvykle přináší různá očekávání. Jestli jste tajně doufali, že v tom právě začínajícím konečně seženete motorku s výkonem speciálu třídy Moto GP, pak pro vás máme dobrou zprávu. Aprilia v rámci programu Factory Works pouští do světa novou řadu továrních závoďáků, a mezi nimi také zákaznickou repliku stroje RS-GP 15.

Aprilia nabídne závoďák RSV4 R FW-GP s výkonem přes 250 koní

Honda už nějaký čas prodává RC213V-S, u Ducati letos můžete koupit novou Superleggeru, a BMW  připravuje podobnou lahůdku nazvanou HP4 RACE. Ani fandové značky Aprilia však nepřijdou zkrátka. Spíš naopak - právě představená RSV4 R FW-GP vypadá dost slibně už podle názvu! První část zkratky značí projekt “Factory Works”, který italská fabrika rozjela vloni. Jedná se o motorky se specifikací tříd Superstock a Superbike, které Aprilia nabízí amatérským závodníkům a náročnějším okruhovým jezdcům.

Od letoška projekt vstupuje do dalšího levelu, kde Aprilia nabídne veřejnosti ještě výkonnější verzi superbiku RSV4 s přívlastkem FW-GP. Ta je na rozdíl od "obyčejných" továrních speciálů vybavena motorem V4 s vrtáním zvětšeným na 81 mm a pneumaticky ovládanými ventily - podobně jako stroj, na kterém v sezóně   2015 závodili Alvaro Bautista a Marco Melandri v seriálu MotoGP. Výsledkem těchto úprav je udávaný výkon přes 250 koní.

Cena podle továrny záleží na konečné specifikaci, kterou případní zájemci mohou nadiktovat přímo technikům v Noale. Specialista bude k dispozici zákazníkům i při nastavování hotové motorky na vyhrazeném okruhovém dnu, a součástí kontraktu je i veškerý poprodejní servis včetně následných aktualizací softwaru, kterého jistě nebude v motorce málo. Jak říká technický ředitel Romano Albesiano “Aprilia Racing v podobě modelu FW-GP nabízí zákazníkům nejen technologie vyvinuté v MotoGP, ale také specifickou péči ve smyslu podpory, informací a ladění motocyklu před, během a po jeho koupi - stejnou, jakou mají tovární jezdci naší značky - aby mohli plně využít výjimečný potenciál stroje.

Verze FW-GP je evidentně určena pro hodně movité zájemce, ale mnohem blíž k realitě má inovovaný model RSV4 R-FW s vylepšeným odpružením, brzdami a elektronikou. Ten se bude prodávat v několika verzích, respektive s různými závodními pakety. Nabídka začíná na modelu  SSTK1 s racingovým odpružením Öhlins, kovanými ráfky, přeprogramovanou řídící jednotkou, odlehčeným motorem a brzdami, závodními kapotami a výfukem Akrapovič. Verze SSTK2 kromě toho nabídne zjednodušený elektrický systém s plně programovatelnou řídící jednotkou, možnost připojení telemetrie, modifikovaný motor s výkonem 204 koní a speciální přístrojovku. Třetí varianta SBK má motor vyladěný dokonce na 215 koní. Zájemce o všechny tovární speciály zve Aprilia na webovou stránku Public Racing.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 10x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist