Zimní spánek
Text: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 28.5.2001 | Zobrazeno: 20 721x
Ještě než vyjedete a dáte se na dlouhé cesty, nezapomněli jste po dlouhém zimním spánku, zkontrolovat a připravit svůj motocykl na novou sezónu?
Následující rady by vám měli poradit a pomoci co vše zkontrolovat, než před novou sezónou vyjedete.
Máte přehled o tom, kdy jste naposledy měnili olej v motoru? Kdy jste se naposledy přesvědčili o jeho kvalitě? Olej dolejeme. Starý olej společně s olejovým filtrem vyměníme.
Hladinu oleje mužeme většinou kontrolovat pohledem do „okénka“. Motocykl musíme mít postavený rovně. U některých motocyklů lze též sledovat hladinu oleje na průhledné trubičce nebo měrkou.
U kapalinou chlazených motorů zkontrolujeme bezpodmínečně stav chladící kapaliny.
Měli jste motocykl dobře uložený? Nejsou nikde stopy po korozi? Zkontrolujte těsnost (alespoň pohledem) všech hadic.
Nezapomeňte na pravidlo, že na oleji, svíčkách, ale hlavně na pneumatikách neušetříš. Obstojí vzorek na mokré vozovce?
Zkontrolujte tlak v pneumatikách. V žádném případě nepodceňujte předepsaný tlak v pneumatikách. Řiďte se pokyny výrobce!
Komplexní kontrola brzd končí ovládáním. Zkontrolujte popř. seřiďte správný krok páky brzdy.
Kontrola stavu akumulátoru a jeho dobití je velmi důležitým servisním úkonem. Řiďte se pokyny výrobce. Zejména u bezúdržbových akumulátorů.
Neméně důležitý je i sekundární převod. Nezapomeňte správně nakonzervovat a napnout řetěz.
Bezvadný stav lanovodů a seřízení lanek je dalším důležitým úkonem, který nám může ušetřit starosti.
Kontrola kotoučových brzd spočívá hlavně v kontrole stavu kotouče a tloušťky brzdového obložení.
Přesvědčte se, zda-li jsou v pořádku všechny žárovky. Doplňte je náhradními. Seřiďte hlavní světlomety!
1. Motorový olej
Máte přehled o tom, kdy jste naposledy měnili olej v motoru? Kdy jste se naposledy přesvědčili o jeho kvalitě? Olej dolejeme. Starý olej společně s olejovým filtrem vyměníme.
2. Hladina motorového oleje
Hladinu oleje mužeme většinou kontrolovat pohledem do „okénka“. Motocykl musíme mít postavený rovně. U některých motocyklů lze též sledovat hladinu oleje na průhledné trubičce nebo měrkou.
3. Chladící kapalina
U kapalinou chlazených motorů zkontrolujeme bezpodmínečně stav chladící kapaliny.
4. Koroze, stav hadic
Měli jste motocykl dobře uložený? Nejsou nikde stopy po korozi? Zkontrolujte těsnost (alespoň pohledem) všech hadic.
5. Olej, svíčky, pneumatiky
Nezapomeňte na pravidlo, že na oleji, svíčkách, ale hlavně na pneumatikách neušetříš. Obstojí vzorek na mokré vozovce?
6. Tlak v pneumatikách
Zkontrolujte tlak v pneumatikách. V žádném případě nepodceňujte předepsaný tlak v pneumatikách. Řiďte se pokyny výrobce!
7. Páka brzdy
Komplexní kontrola brzd končí ovládáním. Zkontrolujte popř. seřiďte správný krok páky brzdy.
8. Akumulátor
Kontrola stavu akumulátoru a jeho dobití je velmi důležitým servisním úkonem. Řiďte se pokyny výrobce. Zejména u bezúdržbových akumulátorů.
9. Sekundární převod
Neméně důležitý je i sekundární převod. Nezapomeňte správně nakonzervovat a napnout řetěz.
10. Lanovody
Bezvadný stav lanovodů a seřízení lanek je dalším důležitým úkonem, který nám může ušetřit starosti.
11. Brzdy
Kontrola kotoučových brzd spočívá hlavně v kontrole stavu kotouče a tloušťky brzdového obložení.
12. Světla
Přesvědčte se, zda-li jsou v pořádku všechny žárovky. Doplňte je náhradními. Seřiďte hlavní světlomety!
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?
Náš tip