Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
7 let stará mrtvola
Mr.trade: není psáno o setrvačnosti jako o síle, je zde zřejmě myšlena setrvačnost elektroniky.
Osobně bych použil spíše termínus "spoždění - delay"
Velmi zajímavý článek. Ale není mi jasná jedna věta:
"Omezovač je navržen na zatížený motor, proto není vhodné vytáčet motor bez zatížení (na neutrál), kdy vlivem setrvačnosti je motor schopen výrazně přelézt otáčky omezovače." Přeci jen, roztočím motor k omezovači, omezovač způsobí, že přestane působit síla, která by motor roztáčela a dojde k poklesu otáček. Přece žádná setrvačná síla nemůže vyvolat zrychlení, které by mělo za následek nárust otáček. Nebo? Nejsem si jist, selský rozum mi s vámi dává za pravdu, ale fyzika už moc ne...
GSX-Roll: Jak uz jsem psal,nic proti Tobe,z hlediska faktickeho je clanek na vysoke urovni,kterou jsem od Tebe (opet) cekal a kterou velmi ocenuji. Rikate si redaktori a prinasite jako server clanky pro sve ctenare, proto bych tu korekturu ocekaval predevsim ze strany provozovatele (Ty jsi zas odbornik na techniku). Kazi to zbytecne dojem a je to urcita zatez pro ctenare. Snazim se o konstruktivni kritiku, prosim nic ve zlem.
str.1<br />
<br />
až na vyjímky <br />
-> <br />
až na výjimky<br />
<br />
Moderní řídící systém zapalování jsou schopny detekovat <br />
-><br />
Moderní řídící systémy zapalování jsou schopny detekovat <br />
<br />
Střední elektroda je buď slitina s velkým obsahu Ni <br />
-><br />
Střední elektroda je buď slitina s velkým obsahem Ni<br />
<br />
což ovlivňuje právě i hodnotu dotazovacího momentu<br />
-><br />
což ovlivňuje právě i hodnotu dotahovacího momentu<br />
<br />
Při dotahování namazaného závitu na moment, který nezohledňuje snížení tření vlivem maziva je pak možné, že<br />
-><br />
Při dotahování namazaného závitu na moment, který nezohledňuje snížení tření vlivem maziva, je pak možné, že<br />
(tech carek v souvetich je chybne vic,ale nejsem si u vsech jisty,uvadim proto jen tento pripad jako priklad)<br />
<br />
Správná diagnostika průběhu hoření na elektrodách svíček umožňuje velmi dobře osciloskop o němž <br />
-><br />
Správnou diagnostiku průběhu hoření na elektrodách svíček umožňuje velmi dobře osciloskop o němž <br />
<br />
str.2<br />
<br />
) lze použít pouze jednovývodové cívky.<br />
-><br />
), lze použít pouze jednovývodové cívky.<br />
<br />
U Čtyřválců <br />
-><br />
U čtyřválců <br />
<br />
což není vyloučeno ani u jednovývodové cívky, na rozdíl od moderních motorů se snímačem „fáze“ motoru pomocí snímače vačkové hřídele, který využívá hlavně kvůli vstřikování<br />
-><br />
(tam bych cekal asi 'který se využívá' v te posledni jednoduche vete, kazdopadne to zni dost zmatene)<br />
<br />
Svíčky jsou řazeny sériově tudy neprůchodem jedné <br />
-><br />
Svíčky jsou řazeny sériově, tedy neprůchodem jedné <br />
<br />
vřazen sériově o odpor botky<br />
-><br />
vřazen sériově odpor botky<br />
<br />
velmi široce požívají kabely <br />
-><br />
velmi široce používají kabely<br />
<br />
Bohužel vyšší otáčky (cca do 8000 ot/min) tento systém není schopen zvládat z důvodu odskoků od vačky.<br />
-><br />
(tady by bylo logicke uvest '(cca nad 8000 ot/min)' )<br />
<br />
Při použití tranzistoru jako spínacího prvku v souvislosti s kladívky sníží se výrazně opotřebení <br />
-><br />
Při použití tranzistoru jako spínacího prvku v souvislosti s kladívky se sníží výrazně opotřebení <br />
<br />
U elektronické zapalování je použit <br />
-><br />
U elektronického zapalování je použit <br />
<br />
Dále byly použity optické snímače, nebo snímač<br />
-><br />
Dále byly použity optické snímače nebo snímač<br />
<br />
str.3<br />
<br />
ještě neznamená, aby svíčka byla plně funkční <br />
-><br />
ještě neznamená, že by svíčka byla plně funkční (+ ten konec vety taky neni ok smyslove, asi tam dat carku a trochu to prepsat jinak)<br />
<br />
z důvodu velkého vnitřního odporu klesnou <br />
-><br />
z důvodu velkého vnitřního odporu klesnout<br />
<br />
převod bývá kole 1:30<br />
-><br />
převod bývá kolem 1:30<br />
<br />
s pomocí žáků 3 roč.<br />
-><br />
s pomocí žáků 3. roč.<br />
Honza ZZR: Diky za supr peclivy srovnani, takovy rad dycky ctu. <br />
<br />
Jinak clanek je super, spoustu veci jsem si doplnil, prip. overil. Diky. <br />
<br />
Nicmene mam velkou vytku k cestine - je tam nehorazne mnozstvi chyb ve slovech (spatne pismena,spatne sklonovani apod.). Dost to odvadi pozornost od obsahu a v clanku tohoto typu to nema imho co delat. To neni zadna korektura? Nechci timto nijak napadat autora, kazdy ma sve problemy a nebo pise ve stresu, ale cekal bych nejaky system kontroly bezny ve verejnem tisku.
Pánové, tohle povídání je fajn (bez ironie) pro běžného člověka. Kde jste ale byli včera, když mi začalo stávkovat zapalko na Africe cca 80 km od chalupy?
7 let stará mrtvola
Mr.trade: není psáno o setrvačnosti jako o síle, je zde zřejmě myšlena setrvačnost elektroniky.
Osobně bych použil spíše termínus "spoždění - delay"
Velmi zajímavý článek. Ale není mi jasná jedna věta:
"Omezovač je navržen na zatížený motor, proto není vhodné vytáčet motor bez zatížení (na neutrál), kdy vlivem setrvačnosti je motor schopen výrazně přelézt otáčky omezovače." Přeci jen, roztočím motor k omezovači, omezovač způsobí, že přestane působit síla, která by motor roztáčela a dojde k poklesu otáček. Přece žádná setrvačná síla nemůže vyvolat zrychlení, které by mělo za následek nárust otáček. Nebo? Nejsem si jist, selský rozum mi s vámi dává za pravdu, ale fyzika už moc ne...
D.C.: Ani bych si za to nemusel nechavat platit, stacilo by mi kdyby mi redakce semo tamo pujcila na vyzkouseni nejakou nadupanou raketku.
GSX-Roll: Jak uz jsem psal,nic proti Tobe,z hlediska faktickeho je clanek na vysoke urovni,kterou jsem od Tebe (opet) cekal a kterou velmi ocenuji. Rikate si redaktori a prinasite jako server clanky pro sve ctenare, proto bych tu korekturu ocekaval predevsim ze strany provozovatele (Ty jsi zas odbornik na techniku). Kazi to zbytecne dojem a je to urcita zatez pro ctenare. Snazim se o konstruktivni kritiku, prosim nic ve zlem.
str.1<br />
<br />
až na vyjímky <br />
-> <br />
až na výjimky<br />
<br />
Moderní řídící systém zapalování jsou schopny detekovat <br />
-><br />
Moderní řídící systémy zapalování jsou schopny detekovat <br />
<br />
Střední elektroda je buď slitina s velkým obsahu Ni <br />
-><br />
Střední elektroda je buď slitina s velkým obsahem Ni<br />
<br />
což ovlivňuje právě i hodnotu dotazovacího momentu<br />
-><br />
což ovlivňuje právě i hodnotu dotahovacího momentu<br />
<br />
Při dotahování namazaného závitu na moment, který nezohledňuje snížení tření vlivem maziva je pak možné, že<br />
-><br />
Při dotahování namazaného závitu na moment, který nezohledňuje snížení tření vlivem maziva, je pak možné, že<br />
(tech carek v souvetich je chybne vic,ale nejsem si u vsech jisty,uvadim proto jen tento pripad jako priklad)<br />
<br />
Správná diagnostika průběhu hoření na elektrodách svíček umožňuje velmi dobře osciloskop o němž <br />
-><br />
Správnou diagnostiku průběhu hoření na elektrodách svíček umožňuje velmi dobře osciloskop o němž <br />
<br />
str.2<br />
<br />
) lze použít pouze jednovývodové cívky.<br />
-><br />
), lze použít pouze jednovývodové cívky.<br />
<br />
U Čtyřválců <br />
-><br />
U čtyřválců <br />
<br />
což není vyloučeno ani u jednovývodové cívky, na rozdíl od moderních motorů se snímačem „fáze“ motoru pomocí snímače vačkové hřídele, který využívá hlavně kvůli vstřikování<br />
-><br />
(tam bych cekal asi 'který se využívá' v te posledni jednoduche vete, kazdopadne to zni dost zmatene)<br />
<br />
Svíčky jsou řazeny sériově tudy neprůchodem jedné <br />
-><br />
Svíčky jsou řazeny sériově, tedy neprůchodem jedné <br />
<br />
vřazen sériově o odpor botky<br />
-><br />
vřazen sériově odpor botky<br />
<br />
velmi široce požívají kabely <br />
-><br />
velmi široce používají kabely<br />
<br />
Bohužel vyšší otáčky (cca do 8000 ot/min) tento systém není schopen zvládat z důvodu odskoků od vačky.<br />
-><br />
(tady by bylo logicke uvest '(cca nad 8000 ot/min)' )<br />
<br />
Při použití tranzistoru jako spínacího prvku v souvislosti s kladívky sníží se výrazně opotřebení <br />
-><br />
Při použití tranzistoru jako spínacího prvku v souvislosti s kladívky se sníží výrazně opotřebení <br />
<br />
U elektronické zapalování je použit <br />
-><br />
U elektronického zapalování je použit <br />
<br />
Dále byly použity optické snímače, nebo snímač<br />
-><br />
Dále byly použity optické snímače nebo snímač<br />
<br />
str.3<br />
<br />
ještě neznamená, aby svíčka byla plně funkční <br />
-><br />
ještě neznamená, že by svíčka byla plně funkční (+ ten konec vety taky neni ok smyslove, asi tam dat carku a trochu to prepsat jinak)<br />
<br />
z důvodu velkého vnitřního odporu klesnou <br />
-><br />
z důvodu velkého vnitřního odporu klesnout<br />
<br />
převod bývá kole 1:30<br />
-><br />
převod bývá kolem 1:30<br />
<br />
s pomocí žáků 3 roč.<br />
-><br />
s pomocí žáků 3. roč.<br />
Honza ZZR: Diky za supr peclivy srovnani, takovy rad dycky ctu. <br />
<br />
Jinak clanek je super, spoustu veci jsem si doplnil, prip. overil. Diky. <br />
<br />
Nicmene mam velkou vytku k cestine - je tam nehorazne mnozstvi chyb ve slovech (spatne pismena,spatne sklonovani apod.). Dost to odvadi pozornost od obsahu a v clanku tohoto typu to nema imho co delat. To neni zadna korektura? Nechci timto nijak napadat autora, kazdy ma sve problemy a nebo pise ve stresu, ale cekal bych nejaky system kontroly bezny ve verejnem tisku.
Pánové, tohle povídání je fajn (bez ironie) pro běžného člověka. Kde jste ale byli včera, když mi začalo stávkovat zapalko na Africe cca 80 km od chalupy?
DEER: pletes
Co dodat ....