Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Někdo tu nakousnul otázku náproovýho sání a vzpoměl jsem si na jednu Kawu, kterou zákazník dovezl ze servisu, kde ji měli na brzdě a od té doby na silnici nejede i když na dynamometru jela normálně. První věc, která asi člověka napadne (kterej trošku ví o co u náporu jde) je špatná vazba mezi tlaky. U karbeců je samozřejmě nutný navýšený tlak v airboxu vlivem sání dovést do plovákovky (normálně je tlak plovákový komory spojen s atmosférou stejně jako tlak v airboxu u nenáporovky). A taky že jo - chyběla mu tam jedna blbá hadička a motorka byla díky tomu zcela nefunkční.
Ale zpět k té stříkačce. Dřív měli motorky čidlo atm. tlaku pod sedlem což je defakto stejný jako odvětraná plovákovka do atmosféry. Při použití náporu je však nutný vědět tlak v airboxu a tak je AP sensor veden do airboxu. Jednotka pak reaguje na tento tlak dávkou paliva stejně jako u staršího systému při změně atm. tlaku např. nadmoř. výškou. Mimo to i zvýšení tlaku na straně sání o tento rozdíl zvedne i tlak paliva (vazba regulačního ventilu na tlak v sání, kterej je u 90% motorek)
Byl jsem dva týdny pryč tak se omlouvám za opožděnou rakci.
J!Rka: na konci je uvedeno, že motorka se neměřila s náporem a navíc ze zkušeností (nejen mých) uvádí i tak výrobce vždy o nějakou kW navíc takže sériovku bych viděl tak na 115HP(vše origo a bez náporu), tady je 125HP.
Lihy: o turboBanditu je něco na www.gsxr.wz.cz/skola.htm , ale jak na tom začnem po prázninách dělat tak to budem dopisovat. Máš púravdu v tom, že 20% je málo. Bohužel nebyl čas si s tím hrát a už to že to vůbec jelo oporti předchozímu stavu bylo pro majitele super. Máš pravdu v tom, že napsat to jak navrhuješ je složitý. Navíc každá motorka se chová trochu jinak i když všeobecně lze říct že když otevřeš výfuk tak se zvětší průplach a je potřeba obohatit. Ne ale vždy je to pravda.
Jarous a anti: PowerComander se dává za jednotku a mění výstupní hodnoty s jistým omezením. Tzn. umí pouze měnit předstih a dobu vstřiku v závisloti na otáčkách. Stačí se podívat na soft, kterej je k mání na netu třeba k PowCom III USB a uvidíš jak je to jednoduchý a velmi omezený. Nezměníš třeba omezovač, neumí ovládat servomotory atd. atd.
all: díky za kladný ohlas a jak bude čas tak něco zase sepíšu
tak tak, super článek, fundovane a podrobne informace, dostatek grafů Další takovejhle článek jenom uvítám. Motorkáří se zase posunou kousek dál v profesionalitě. Možná by bylo dobré napsat článek, něco jako překladovej slovník, dost lidí tady ví, o čem je řeč, ale dost taky ne.
no, slysel sem o tom jen tak neco z toho a neco z toho, a da se to pochopit, ale ma to cenu se tim zaobirat, kdyz mam seskrcenou 650 na 25kw? jeste dvouhrnek??? myslim ze ne:D:D
PowerCommander má předefinované hodnoty(alespoň si to myslím)které jsou vedeny k vyšíím výkonům,ale zapalování od Ignitechu je plně programovatelné,a můžeš si na něm "navolit" libovolný průběh.
GSXRoll:
jen tak mimo. Rád bych si početl něco o tom turboBanditu, jestli by si byl od té dobroty a něco poslal na Bandit stránky
PS. Jinak článek pěknej, ale už je to fakt dost podrobný a pro laika nikterak osvětlující problematiku. Čekal jsem něco jako když tam foukneš laďák+propustnej filtr stane se +- to a to, a kvůli tomu se nastavuje tohle. Nebo když udělám časování vaček doladim to tim a tim (nebo tim že udělám todle tak vlastně elektronicky načasuju vačky a nemusim se jebat s vrtánim do ozubených kol atp.) Je mi jasný že je to složitý a obsáhlý téma, ale tohle mi už moc připomíná leták od výrobce.
Vyborny clanek... Dost odborny a jde videt ze tomu rozumis!!! Jen vvice takovych clanku...
Někdo tu nakousnul otázku náproovýho sání a vzpoměl jsem si na jednu Kawu, kterou zákazník dovezl ze servisu, kde ji měli na brzdě a od té doby na silnici nejede i když na dynamometru jela normálně. První věc, která asi člověka napadne (kterej trošku ví o co u náporu jde) je špatná vazba mezi tlaky. U karbeců je samozřejmě nutný navýšený tlak v airboxu vlivem sání dovést do plovákovky (normálně je tlak plovákový komory spojen s atmosférou stejně jako tlak v airboxu u nenáporovky). A taky že jo - chyběla mu tam jedna blbá hadička a motorka byla díky tomu zcela nefunkční.
Ale zpět k té stříkačce. Dřív měli motorky čidlo atm. tlaku pod sedlem což je defakto stejný jako odvětraná plovákovka do atmosféry. Při použití náporu je však nutný vědět tlak v airboxu a tak je AP sensor veden do airboxu. Jednotka pak reaguje na tento tlak dávkou paliva stejně jako u staršího systému při změně atm. tlaku např. nadmoř. výškou. Mimo to i zvýšení tlaku na straně sání o tento rozdíl zvedne i tlak paliva (vazba regulačního ventilu na tlak v sání, kterej je u 90% motorek)
Byl jsem dva týdny pryč tak se omlouvám za opožděnou rakci.
J!Rka: na konci je uvedeno, že motorka se neměřila s náporem a navíc ze zkušeností (nejen mých) uvádí i tak výrobce vždy o nějakou kW navíc takže sériovku bych viděl tak na 115HP(vše origo a bez náporu), tady je 125HP.
Lihy: o turboBanditu je něco na www.gsxr.wz.cz/skola.htm , ale jak na tom začnem po prázninách dělat tak to budem dopisovat. Máš púravdu v tom, že 20% je málo. Bohužel nebyl čas si s tím hrát a už to že to vůbec jelo oporti předchozímu stavu bylo pro majitele super. Máš pravdu v tom, že napsat to jak navrhuješ je složitý. Navíc každá motorka se chová trochu jinak i když všeobecně lze říct že když otevřeš výfuk tak se zvětší průplach a je potřeba obohatit. Ne ale vždy je to pravda.
Jarous a anti: PowerComander se dává za jednotku a mění výstupní hodnoty s jistým omezením. Tzn. umí pouze měnit předstih a dobu vstřiku v závisloti na otáčkách. Stačí se podívat na soft, kterej je k mání na netu třeba k PowCom III USB a uvidíš jak je to jednoduchý a velmi omezený. Nezměníš třeba omezovač, neumí ovládat servomotory atd. atd.
all: díky za kladný ohlas a jak bude čas tak něco zase sepíšu
super, díky tomuhle článku jsem po roce přišel na to že pod sedlem vozim štelovací ignitech lol
Super počteníčko Moc pěkně napsáno
tak tak, super článek, fundovane a podrobne informace, dostatek grafů Další takovejhle článek jenom uvítám. Motorkáří se zase posunou kousek dál v profesionalitě. Možná by bylo dobré napsat článek, něco jako překladovej slovník, dost lidí tady ví, o čem je řeč, ale dost taky ne.
Více takových kvalitních článků a fundovaných informací
no, slysel sem o tom jen tak neco z toho a neco z toho, a da se to pochopit, ale ma to cenu se tim zaobirat, kdyz mam seskrcenou 650 na 25kw? jeste dvouhrnek??? myslim ze ne:D:D
Chceme pokračování...a příkladů z praxe klidně více...je to fakt skvělé čtivo...chápu, že možná jen pro omezenější okruh lidí, ale je to fakt pecka!
Konečně odborný článek na úrovni.
tak tenhle kluk tomu fakt rozumí
Paráda. Jen houšt.
Tenhle článek je absolutní pecka...zhltnuto na jeden zátah!
jsem z toho uplne v prdeli :D nerozumim :(
PowerCommander má předefinované hodnoty(alespoň si to myslím)které jsou vedeny k vyšíím výkonům,ale zapalování od Ignitechu je plně programovatelné,a můžeš si na něm "navolit" libovolný průběh.
Jaky je rozdil mezi timto a PowerCommanderem?
GSXRoll:
jen tak mimo. Rád bych si početl něco o tom turboBanditu, jestli by si byl od té dobroty a něco poslal na Bandit stránky
PS. Jinak článek pěknej, ale už je to fakt dost podrobný a pro laika nikterak osvětlující problematiku. Čekal jsem něco jako když tam foukneš laďák+propustnej filtr stane se +- to a to, a kvůli tomu se nastavuje tohle. Nebo když udělám časování vaček doladim to tim a tim (nebo tim že udělám todle tak vlastně elektronicky načasuju vačky a nemusim se jebat s vrtánim do ozubených kol atp.) Je mi jasný že je to složitý a obsáhlý téma, ale tohle mi už moc připomíná leták od výrobce.
Myslím ,že bohatá směs ve špici byla právě způsobena abcencí náporu. 20% na horních vstřicích u takto točivého motoru je také málo .
Zajímavé ... jenom jsem z toho nepochopil, k čemu byla na motorce speciální řídící jednotka, když ve výsledku motor začal fungovat jako se sériovou?
Vůbec tomu nerozumim. Asi jako kdyby na mě mluvil Tatar