globalmoto_kveten




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Spiky (0) napsal 26.01.2009 v 12:44

Vyborny clanek... Dost odborny a jde videt ze tomu rozumis!!! Jen vvice takovych clanku...

GSX-Roll (4) napsal 11.08.2008 v 14:47

Někdo tu nakousnul otázku náproovýho sání a vzpoměl jsem si na jednu Kawu, kterou zákazník dovezl ze servisu, kde ji měli na brzdě a od té doby na silnici nejede i když na dynamometru jela normálně. První věc, která asi člověka napadne (kterej trošku ví o co u náporu jde) je špatná vazba mezi tlaky. U karbeců je samozřejmě nutný navýšený tlak v airboxu vlivem sání dovést do plovákovky (normálně je tlak plovákový komory spojen s atmosférou stejně jako tlak v airboxu u nenáporovky). A taky že jo - chyběla mu tam jedna blbá hadička a motorka byla díky tomu zcela nefunkční.

Ale zpět k té stříkačce. Dřív měli motorky čidlo atm. tlaku pod sedlem což je defakto stejný jako odvětraná plovákovka do atmosféry. Při použití náporu je však nutný vědět tlak v airboxu a tak je AP sensor veden do airboxu. Jednotka pak reaguje na tento tlak dávkou paliva stejně jako u staršího systému při změně atm. tlaku např. nadmoř. výškou. Mimo to i zvýšení tlaku na straně sání o tento rozdíl zvedne i tlak paliva (vazba regulačního ventilu na tlak v sání, kterej je u 90% motorek)

GSX-Roll (4) napsal 09.08.2008 v 09:21

Byl jsem dva týdny pryč tak se omlouvám za opožděnou rakci.
J!Rka: na konci je uvedeno, že motorka se neměřila s náporem a navíc ze zkušeností (nejen mých) uvádí i tak výrobce vždy o nějakou kW navíc takže sériovku bych viděl tak na 115HP(vše origo a bez náporu), tady je 125HP.

Lihy: o turboBanditu je něco na www.gsxr.wz.cz/skola.htm , ale jak na tom začnem po prázninách dělat tak to budem dopisovat. Máš púravdu v tom, že 20% je málo. Bohužel nebyl čas si s tím hrát a už to že to vůbec jelo oporti předchozímu stavu bylo pro majitele super. Máš pravdu v tom, že napsat to jak navrhuješ je složitý. Navíc každá motorka se chová trochu jinak i když všeobecně lze říct že když otevřeš výfuk tak se zvětší průplach a je potřeba obohatit. Ne ale vždy je to pravda.

Jarous a anti: PowerComander se dává za jednotku a mění výstupní hodnoty s jistým omezením. Tzn. umí pouze měnit předstih a dobu vstřiku v závisloti na otáčkách. Stačí se podívat na soft, kterej je k mání na netu třeba k PowCom III USB a uvidíš jak je to jednoduchý a velmi omezený. Nezměníš třeba omezovač, neumí ovládat servomotory atd. atd.

all: díky za kladný ohlas a jak bude čas tak něco zase sepíšu

Corela91 (27) napsal 06.08.2008 v 16:13

super, díky tomuhle článku jsem po roce přišel na to že pod sedlem vozim štelovací ignitech lol

KawaDOG (0) napsal 01.08.2008 v 16:28

Super počteníčko Moc pěkně napsáno

redmanXXL (11) napsal 01.08.2008 v 14:07

tak tak, super článek, fundovane a podrobne informace, dostatek grafů Další takovejhle článek jenom uvítám. Motorkáří se zase posunou kousek dál v profesionalitě. Možná by bylo dobré napsat článek, něco jako překladovej slovník, dost lidí tady ví, o čem je řeč, ale dost taky ne.

3beda (9) napsal 01.08.2008 v 08:32

Více takových kvalitních článků a fundovaných informací

Gash (0) napsal 01.08.2008 v 08:32

no, slysel sem o tom jen tak neco z toho a neco z toho, a da se to pochopit, ale ma to cenu se tim zaobirat, kdyz mam seskrcenou 650 na 25kw? jeste dvouhrnek??? myslim ze ne:D:D

Hawk (7) napsal 31.07.2008 v 23:43

Chceme pokračování...a příkladů z praxe klidně více...je to fakt skvělé čtivo...chápu, že možná jen pro omezenější okruh lidí, ale je to fakt pecka!

ra.rasch.ek (0) napsal 31.07.2008 v 22:37

Konečně odborný článek na úrovni.

Ninjista (75) napsal 31.07.2008 v 22:12

tak tenhle kluk tomu fakt rozumí

Venda (33) napsal 31.07.2008 v 21:55

Paráda. Jen houšt.

Hawk (7) napsal 31.07.2008 v 19:01

Tenhle článek je absolutní pecka...zhltnuto na jeden zátah!

sama (0) napsal 31.07.2008 v 18:37

jsem z toho uplne v prdeli :D nerozumim :(

Anti (392) napsal 31.07.2008 v 16:23

PowerCommander má předefinované hodnoty(alespoň si to myslím)které jsou vedeny k vyšíím výkonům,ale zapalování od Ignitechu je plně programovatelné,a můžeš si na něm "navolit" libovolný průběh.

jarous350 (2) napsal 31.07.2008 v 15:48

Jaky je rozdil mezi timto a PowerCommanderem?

Lihy (3) napsal 31.07.2008 v 15:42

GSXRoll:
jen tak mimo. Rád bych si početl něco o tom turboBanditu, jestli by si byl od té dobroty a něco poslal na Bandit stránky

PS. Jinak článek pěknej, ale už je to fakt dost podrobný a pro laika nikterak osvětlující problematiku. Čekal jsem něco jako když tam foukneš laďák+propustnej filtr stane se +- to a to, a kvůli tomu se nastavuje tohle. Nebo když udělám časování vaček doladim to tim a tim (nebo tim že udělám todle tak vlastně elektronicky načasuju vačky a nemusim se jebat s vrtánim do ozubených kol atp.) Je mi jasný že je to složitý a obsáhlý téma, ale tohle mi už moc připomíná leták od výrobce.

PCE (0) napsal 31.07.2008 v 15:04

Myslím ,že bohatá směs ve špici byla právě způsobena abcencí náporu. 20% na horních vstřicích u takto točivého motoru je také málo .

JlRka (26) napsal 31.07.2008 v 14:06

Zajímavé ... jenom jsem z toho nepochopil, k čemu byla na motorce speciální řídící jednotka, když ve výsledku motor začal fungovat jako se sériovou?

smazany46720 (0) napsal 31.07.2008 v 12:48

Vůbec tomu nerozumim. Asi jako kdyby na mě mluvil Tatar




TOPlist