husqvarna_svartpilen_801_2




Chystáme seriál “jak na enduro začátky” s Yamahou WR450F

Teprve před nedávnem si o své místo v redakční garáži řekla nová Yamaha WR450F. Tuto sezonu s ní máme velké plány. Jednak pro vás připravujeme seriál „jak na enduro začátky“, a také bychom rádi odjeli nějaké závody.

Po úspěšném motokrosovém seriálu chystáme obdobný seriál pro začínající enduráky. Budeme pilovat základní věci, jako jsou průjezdy zatáček, výjezdy či sjezdy, přejezd klád, přehoupnutí se přes pneumatiky, ale podíváme se i na jízdu v kamení nebo lehčí skoky. Na začátek nebude chybět pár slov o přípravě před vyjetím do terénu, něco o vybavení motorky nad rámec série, ale ukážeme si  i základní pozice těla.

Dnes už mám pár hodin ve stupačkách wéerka najeto a vyzkoušel jsem si ho jak na motokrosové trati, tak na umělých enduro překážkách i ve volném terénu. Yamaha bezesporu nezklamala a hodně rychle jsem si na její charakteristiku zvykl. Tak jako ostatní offroadové Yamahy z oddělení „competition“ funguje motor se zakloněným válcem a obráceným uspořádáním hlavy, takže je sání umístěno na přední straně válce a koncovka ústí na straně zadní. Výfuk je proto omotaný kolem válce jako had a nádrž leží pod sedlem, což hraje do karet centralizaci hmoty.

Čtyřventilový motor je uložen v hliníkovém rámu a zadní osmnáctkové kolo odpruženo pomocí přepákování. Kompletně stavitelné pérování dodává značka KYB, přičemž zdvihy jsou 310 mm u předku a 318 mm u zadku. Brzdy tradičně pocházejí z dílny Nissin a parádní modré ráfky vyrábí pro Yamahu Excel. V sérii je wéerko dodáváno s elektrickým startérem, větrákem na chladiči, plastovým protektorem motoru a obuto do pneumatik Metzeler 6Days Extreme.

Yamaha působí velice fortelným a poctivým dojmem a úvodní okamžiky v sedle mi připomínají první zkušenosti s terénním nářadím tří ladiček, protože také WR450F modelového roku 2018 je pocitově širší v oblasti sedla a chladiče. Oproti konkurenci je posed situován více na předek, což se moc dobře odráží na ochotě zatáčet. Pérování v sériovém nastavení mi sedí na první dobrou a svou charakteristikou vyhovuje jak lítání po motokrosové trati, tak na okruhu s umělými enduro překážkami. Podobné je to s brzdami, které se dobře dávkuji, ale i mechanickou spojkou, která má poměrně lehký chod a dobře se dávkuje. Co se váhy týče, musím přiznat, že bych si WR dokázal představit o pár kilíček lehčí a nebyl bych ani proti objemnější nádrži.

Každopádně pochvalu zaslouží skvělá stabilita, ovladatelnost, sedlo s fajn povrchem a hezky plynulý a pružný motor. Právě díky němu se příjemně zdolává krkolomný terén a umělé enduro překážky, jako jsou klády nebo pneumatiky. Naopak na motokrosové trati bych byl pro ostřejší nástup výkonu a rychlejší odezvu na plynovou rukojeť. To by však mohl vyřešit Power Tuner, díky kterému je možné do Yamahy naládovat jinou palivovou mapu a přizpůsobit si ji k obrazu svému. Každopádně po prvních motohodinách ve stupačkách wéerka jsem nadšen a těším se na akce, které nás během rozjeté sezony čekají.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 87 Kč od 15 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 6 Kč
Vojta45 přispěl 6 Kč
Czrapel přispěl 6 Kč
bolekace přispěl 6 Kč
rc28 přispěl 6 Kč
Řezníík přispěl 6 Kč
Zender přispěl 6 Kč
MarkusRetrp přispěl 6 Kč
Myna přispěl 6 Kč
conny08 přispěl 6 Kč
Ritchy přispěl 6 Kč
strecKopca přispěl 3 Kč
m1 přispěl 6 Kč
turek přispěl 6 Kč
Mida přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist