hsq_cervenec_spart401




Urbet Ego, elektrický brouk ze Španělska

Elektrické motocykly a skútry můžeme rozdělit v zásadě na dvě kategorie. První, to jsou takové šedé myšky, které skoro nerozeznáte od benzíňáků, a druhé jsou naopak designově naprosto ustřelené. Jedním takovým bizarním kouskem je tenhle výrobek španělské značky Urbet. Na tohle musíte mít ego!

Však se také jmenuje Ego. Dlužno říci, že jinak z nabídky Urbetu docela vyčnívá, protože jinak tahle značka nabízí celkem normální koloběžku, naháče, sportovní kapotovaný stroj a skútr, ten tedy Yadea C-line, žádné schovávání se za vlastní identitu. A do toho prásk, Ego. Každý máme nějaké úchylky…

Co je na Egu tak zvláštního? Však to vidíte, všechno. Je to takový kulatý brouk, z něhož vpředu a vzadu ční dole kolečka a nahoře řídítka se sedlem. Baterky a elektronika jsou ukryty v kompletně zakrytém těle, z něhož po obou stranách vyčnívají akorát chromované (proč proboha chromované?) náfuky přivádějící chladicí vzduch k akumulátorům a reproduktory. Ty tady nejsou na přehrávání hudby, Ego totiž v rámci upozorňování chodců z nich přehrává zvuky benzínového motocyklu, a to v závislosti na pozici plynové rukojeti. Docela by nás ten sound zajímal, co tam Španělé vymysleli, jestli to bude vytočený dvoutakt, nebo bručivý čtyřtakt. Anebo něco úplně ustřeleného, třeba roztočený speciál z MotoGP. Nedivili bychom se ničemu.

Tou největší úchylárnou je samozřejmě zavěšení předního kola. To je v kyvné vidlici, jež je chycená na konci tlusté prohnuté trubky, jdoucí od krku řízení dolů. Odpružení je centrální, stejně jako vzadu. Upřímně to v nás moc důvěru nebudí, ale třeba to bude fungovat. Ego není kdovíjak těžké, váží docela příjemných 72 kg, on je to totiž docela prcek. Ta kola, která vypadají bez měřítka celkem velká, mají totiž průměr pouhých 12“, obouvají pneumatiky o rozměrech 110/70 a celý skútr měří jen 181 centimetrů.

Jeho sedlo je ve výšce 745 mm a řídítka nenajdete o moc výš, a teď si představte, že na téhle podivnosti máte frčet 90 km/h! Na tolik prý dokáže Ego rozvášnit jeho 3kW motor v zadním kole. Udávaný dojezd je 120 km, on ten battery pack je totiž poměrně velký, Ego běhá na napětí 72 Voltů, kapacita baterek je 42 Ah. Když je vybijete, plné byste je měli mít za sedm hodin.

Jaká je daň za extravaganci, tedy o kolik dráž Urbet Ego vychází než jiné běžné elektroskútry? Cena je vlastně v rámci elektrických pohonů docela v pohodě, dva a půl tisíce eur, tedy něco přes 65 000 Kč. Ale když si tohle kupujete, nejste typ, co by hlídal každou kačku…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist