husqvarna_svartpilen_801_2




Triumph spustil elektrický projekt TE-1

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5069) napsal 17.06.2019 v 21:41

Těžaři lithia ztrácejí investory, láká je totiž konopí ...
************************************************************
Těžaře lithia v poslední době trápí odliv zájmu investorů, kteří svůj kapitál raději vkládají do konopí, uvedla agentura Bloomberg. Těžba lithia je přitom důležitá vzhledem k rozvoji elektrických aut.

ČTK - 17.6.2019

Těžaři musí investovat miliardy dolarů, aby případně mohli rozšířit těžbu a udržet tempo s poptávkou.Těžařské firmy a analytici minulý týden na konferenci o lithiu v SantiagudeChile upozornili,že na schůzku letos přijelo málo investorů a manažerů fondů. Místnost,kde se konference konala,byla oproti loňskému roku poloprázdná
V letošním roce ceny lithia už asi o 17 procent klesly.

"Mnoho rizikového kapitálu, který směřoval do lithiového sektoru, nyní putuje do konopí," upozornil výkonný ředitel fondu Commodity Capital Tobias Tetter.
Lithiový trh podle něj rozhodně potřebuje více investic a to nejen od automobilek
a chemických firem.
V současnosti na trhu s lithiem převyšuje nabídka nad poptávkou. Podle odhadu organizace BloombergNEF by se poptávka měla do roku 2025 zvýšit.

Kapitál je pevně zaparkován v sektoru konopí a vzhledem k tomu, že tento pohled
na konopí dozrává, kapitál se vrátí k těžbě.
Spousta spekulativních peněz se přesunula do konopí a kryptoměn a akciím konopných firem se na burzách daří. Podporují to informace z poslední doby.

Kanada loni v říjnu legalizovala používání marihuany pro rekreační účely,
stejný krok již učinily také některé státy v USA. Velké pivovary jako Anheuser-Busch InBev nebo Corona budou na těchto trzích nabízet nápoje s přísadou konopí.

V Česku se u Cínovce v Krušných horách v těžbě lithia angažuje australská společnost EMH.V místě má právo dělat výzkum, který teprve zjistí, zda se
těžba vůbec vyplatí. Na německé straně Krušných hor se těžit lithium chystá jiná australská společnost!.
Z lithia se stalo v Česku předvolební téma před volbami v roce 2017.
Česká ložiska lithia mají být podle předběžných odhadů jedny z největších v Evropě,vedle Portugalska. Ve světovém srovnání se ho nejvíc těží v Chile a Austrálii.

IvanDvoutakťák (5069) napsal 31.05.2019 v 11:50

Studie poukázala na špinavá tajemství jinak čistých pohonů elektrických aut ...
20.4.2019 | Petr Prokopec

Elektromobily jsou prezentovány jako spása planety a mohou se tak jevit.
Na kolik obtížně a neekologicky těžitelných materiálů však spoléhají?

Prakticky celý západní svět bije na poplach a mluví o tom, že máme posledních
pár let na odvrácení nežádoucích klimatických změn, jinak je s lidstvem i planetou amen.Takového změny sice probíhají odjakživa, nyní se ale pověstné ručičky měly dostat těsně před pověstnou dvanáctku. Hněv se přitom snáší hlavně na automobilový průmysl, ačkoliv ten zdaleka nepatří mezi obory, které přírodě škodí nejvíce.Na ráně je však daleko více než třeba dopravní lodě.Také letecká doprava patří mezi významné škůdce, přesto jsou razantní změny chystány jen pro auta. Politici i aktivisté ale naznačují, že jedinou záchranou je přesun k elektromobilitě. Takový krok však přináší nemalá úskalí.

Nebudeme zde přitom znovu diskutovat o problémech s infrastrukturou, místo
toho se zaměříme na vzácné kovy, které jsou potřeba z neobnovitelných zdrojů
nejen na výrobu baterií, ale zapotřebí jsou třeba i pro solární panely.

V nové studii technologická univerzita v Sydney zmapovala 14 vzácných kovů,
které jsou pro rozmach elektrifikace nezbytně nutné. Pro lithium-iontové baterie
není potřeba jen lithium,ale také kobalt, mangan a nikl.
Na výrobu solárních panelů je pro změnu třeba tellur a galium,stříbro, indium
a taky více hliníku a mědi, tak jako pro většinu obnovitelných technologií.

A spotřeba těchto kovů bude stále stoupat s růstem elektromobility.

IvanDvoutakťák (5069) napsal 31.05.2019 v 08:09

Dobrý postřeh(!) a přirovnání(!!!) , Puffie ...
Přidám něco textu :

***Biorozložitelné igelitky jsou mýtus.Pod zemí i v moři přežily tři roky ...
Údajná biologická rozložitelnost speciálních plastových tašek podle
nejnovější studie neplní očekávání vědců. Tři roky poté, co tyto čelily
působení mořské vody, zeminy či vzduchu, pokročil proces rozkladu
jen velmi málo. Vědce zneklidňuje, že polovina tašek končí v odpadu
po jediném použití a supermarkety navzdory zpoplatnění
nadále produkují miliardy igelitek ročně. ***

Takže shrnuto - výrobci okrádají zákazníky a jsou politiky v těchto
magorických projektech ekologizace čehokoliv podporováni (jakpak,
čímpak ???), když nám společně vymývají mozky ...

puffybodie (390) napsal 31.05.2019 v 06:05

Zatim to s tou elektro vlnou vypada jak s igelitkami

https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/506218-biorozlozitelne-igelitky-jsou-mytus-pod-zemi-i-v-mori-prezily-tri-roky.html

zdalis (17) napsal 30.05.2019 v 22:21

@Medvidek1
to je ulet, nebyt Henryho Forda tak asi dnes neni ani tato diskuze

@andywild
souhlas, asi ten benzin/naftu nepotrebuju, ale kdyz me vezmou svobodu na silnici ... asi slzicka ukapne

@bodomil
ano, tezke kovy jsou aktualne pruser, ale budem se muset je naucit efektivne recyklovat, pak se ekologicka stopa vylepsi a nezavislost na fosilnich palivach je pro lidstvo nevyhnutelna ... protoze je nas zde jak sracek

Medvidek1 (24) napsal 30.05.2019 v 11:32

Novinka?
Citace wiki:
I ta poslední věta je stále platná.
Proto se na to teď jde ekologicky (čti politicky)

Za historicky první elektromobil je považován vůz sestavený holandským profesorem Sibrandusem Stratinghem a jeho asistentem Christopherem Beckerem roku 1835.[14] Tedy přibližně 50 let před prvním automobilem se spalovacím motorem. Belgičan Camille Jenatzy překonal s elektromobilem La Jamais Contente ve tvaru připomínajícím doutník 29. dubna 1899 jako první na světě rychlost 100 km/h. Na počátku 20. století jezdilo v USA více elektromobilů než automobilů se spalovacím motorem. Poskytovaly totiž komfort a snadné ovládání. Klasické automobily se musely startovat klikou, byly velmi hlučné a složité na údržbu. Vše změnil až vynález elektrického startéru a hlavně sériová výroba modelu „T“ Henryho Forda, který vytlačil elektromobily svou spolehlivostí, větším dojezdem a nízkou cenou

puffybodie (390) napsal 30.05.2019 v 11:10

andywild - no az tady bude nova technologie, tak se da o ni debatovat. Elektro auta a podobne jsou ale stare 120 let a z nejakych prapodivnych duvodu se to porad neuchytilo

andywild (1) napsal 30.05.2019 v 11:03+1

No nevím tato technologie je teprve na za začátku a rozhodně ji čeká ještě dlouhý vývoj ale jakmile se dostane do stavu kdy načerpat energii bude stejně rychlé jako dolít benzín do nádrže a síť bude tak hustá, že mi umožní za den či odpoledne dojet na druhý konec Evropy jen z čistého rozmaru se vykoupat v moři, bude mí úplně jedno co ten stroj pohání. Pokud to bude mít "možná dvě kola" motor, plyn a brzdy které budu moci ovládat, a tím si užít ten pocit moci nad strojem, budu spokojená. Daleko více se bojím ideologie a snahy o autonomii a vyřazení toho "nejslabšího" článku, kterou je prý řidič, pro blaho všech ostatních. No ale třeba si místo řízení najdeme jinou zábavu
Takže proč hned na začátku odsuzovat nové technologie?

bodomil (6) napsal 30.05.2019 v 09:52

Pravda je tady: //www.autoforum.cz/zajimavosti/studie-poukazala-na-spinava-tajemstvi-jinak-cistych-pohonu-elektrickych-aut/
Kde vezmeme materiál na všechny baterky? Z čeho a jak vyrobíme elektřinu? Při těžbě surovin pro baterie vznikají větší škody než spalováním ropy.

IvanDvoutakťák (5069) napsal 30.05.2019 v 08:32

Nevyměknem, Puffie - NEVYHYNEM , my dvoutakťáci !

puffybodie (390) napsal 30.05.2019 v 06:15

Frankie> Nahodou, mne to moc zajima. Proto budu mit dalsi 2T Ale myslim ekologicky a tak bude mit olejove cerpadlo a ne michani primo v nadrzi. Teda alespon do te doby nez to cerpadlo pripadne odejde

V zahranici jsou ted taky 2T ekologictejsi nez nejnovejsi 4T, tak proc ne https://scooterlab.uk/ulez-good-news-for-london-2-strokes-news/

marafzs600 (98) napsal 29.05.2019 v 23:06

Už je prokázané, že elektromobily zanechají větší ekologickou stopu než klasická auta a pochybuji že u e-biků tomu bude jinak. Podle mne se kvůli vymatlaným zelený palicím doba snaží předběhnout dostupné technologie.

Frankie (731) napsal 29.05.2019 v 20:22+1

Fuj to jsou kecy. Prý zákazníky žádající o ekologický pohon. Přitom emise je to poslední co normálního člověka na motorce zajímá !!!

Piki (61) napsal 29.05.2019 v 19:34

Smutne

gato1962 (2) napsal 29.05.2019 v 19:34

Znovu a čím viac čítam tieto debilné články o elektrických dopravných prostriedkoch a je každému s obyčajným sedliackym rozumom jasné že elektro pohon je vhodný maximálne do bicykla alebo kolobežky,snahou mudrcov z európskej komisie je odrbať ľudí aby si kúpili nové auto na tým pomohli bohatým zbohatli ešte viac...

splasenytrubky (117) napsal 29.05.2019 v 19:29+1

I ty, Brute?

IvanDvoutakťák (5069) napsal 29.05.2019 v 17:54

Na Kypru, CZ175, se přece zanedlouho budou prohánět tisíce
moto-éček
Pokud to tam turci dovolí ...

IvanDvoutakťák (5069) napsal 29.05.2019 v 17:49+1

Přestože jsem se zařekl , že tomuto tématu už nevěnuji žádný
čas,, k vyjádření vůdců / lídrů (především orgánů EU, zajímavé, že !!!?)
o ekologičnosti (především při zavádění !) e-mobility a nevyhnutelně
se blížící době t.zv. autonomního řízení jen moji připomínku, že ti kteří
tyto scifi projekty vymýšlí a "cpou" lidstvu do hlavy, jejich realizaci(!)
nezajistí, protože po jejich (pro ně ! ekonomicky úspěšném) začátku,
lidově řečeno až se na tomto "napakují", se už budou věnovat řadě
dalších fantasmagorií Tak jako např. "veleúspěšnou" Air Race
Show brzy vystřídají obdobně "sypající" jachtařské GP ...
A jen těžko říci, co "přijde po nápadu" cestovat tubusem bezmála
nadzvukovou rychlostí , a dalších a dalších ...

Simitom (119) napsal 29.05.2019 v 15:21+2

Já to vidím tak ze kdyby jim stát nedal dotaci tak do toho samotný Truimph nejde protože ví že je to pro ně neekonomicke. A pak že si to zákazníci žádají.

kamakama (1) napsal 29.05.2019 v 15:14+1

Lidi co slintali po Simonu to nezaziji, pokud nebudou chtit..

JoskaH (444) napsal 29.05.2019 v 15:13

jets> vypadá to, žes neporozuměl příspěvku CZ175...
Ve vší úctě

jets (522) napsal 29.05.2019 v 14:58

CZ175_1967 - byl jsem normální plebejec a slintal jsem marně po Simsonovi asi jako ty. Nemluviil jsem o svobodě a volbě obecně, ale jen co se týká řízení motorového vozidla. Postupně přijde doba autonomního řízení, kdy zadáš bod kam chceš dopravit a něco tě tam dopraví. A myslím že se toho dožijeme ještě i my.

Heki (401) napsal 29.05.2019 v 14:19+1

Většina motorek a aut, které mě zajímají, jsou už vyrobené a přestaly se dělat nejdýl kolem roku 2000.

habrman (51) napsal 29.05.2019 v 13:12-3+3

Svět se v hovno obrací ???

CZ175_1967 (105) napsal 29.05.2019 v 13:06+4

jets: no, chápu, jak to myslíš, ale vzhledem k tomu, že jsme oba stejně staří, tak Ti musím připomenout, že ses tedy v době, kdy sis mohl užít spalovací motory a svobodnou vůli v rozhodování při řízení, rozhodně nenarodil Narodil ses v době, kdy se sice neprudilo s emisemi, ale zato - pokud jsi byl "normální plebejec" jako já a moji rodiče - sis mohl nechat o možnosti výběru, v čem nebo na čem budeš jezdit, jenom zdát.

CZ175_1967 (105) napsal 29.05.2019 v 12:56+1

"Naše produktová strategie budoucnosti je zaměřena na poskytování nejvhodnějších motorových platforem pro měnící se potřeby zákazníků." Jo jo, také se mi líbí to ohánění se "měnícími se potřebami zákazníků". To by mě zajímalo, kolik e-Triumphů koupí ta europoslankyně z Kypru, které letos na začátku roku nebylo žádné snížení produkce CO2 u spalovacích motorů dost dobré.

jets (522) napsal 29.05.2019 v 12:54+3

su rád, že jsem se narodil v době, kdy jsem si mohl užít spalovací motory a svobodnou vůli v rozhodování při řízení, tohle všechno brzo skončí

puffybodie (390) napsal 29.05.2019 v 12:09

Tak PR newspeak a lzi maji zmaknute

Uz jen vyresit drobnosti jako nekopat do Ciny, protoze kdyz se nastve, tak si muzou elektriku jen malovat na papire tuzkou https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/506125-cina-v-protiutoku-hrozi-omezenim-vyvozu-kovu-dulezitych-pro-elektroniku.html




TOPlist