husqvarna_svartpilen_801_2




RMK E2, elektrika se zadním kolem bez náboje

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
L6L (50) napsal 28.10.2020 v 18:01+1

K zadní brzdě tech. poznámka, kterou mám osobně vyzkoušenou:
Indukce je mocná čarodějka, pokud bude něco energie v baterii, lze brzdit stále bez vlivu na počet otáček (tohle se využívá k blokaci kola při neoprávněném odtahu). U motocyklů se výrazně více brdí přední kotoučovou, tato zadní indukční jistě postačí (její ztrátový výkon je roven max. příkonu), jinak by tam kontruktéři dali doplňkovou, což je zbytečné, jen je větší spotřeba při prudkém brždění (Rekuperace je dosti složitá a jistě nebrzdí tak, aby zvládla projít homologací, tzn. někde se brdzný výkon musí utratit celý).

Dynamicky se nepříznivě projevuje jen rotující část kola, ta u tohoto řešení chybí rotující střed, výplet (paprsky) i kotouč brzdy, tím jistě hmotnostně konkuruje klasice. Lehké a dostatečně pevné materiály se používají, až u dosti rychlých strojů, jinak nemají moc význam. Celkově je zadní kolo asi trochu těžší, něž je obvyklé, proto se v článku uvádí neodpružené hmoty.

S IvanemDvoutakťákem (exces strojírenství) nemůžu souhlasit, tohle je stroj vysoké dyzajnové úrovně, i když se mi příliš nelíbí. Předek je klasika, zadek je složitý a zasluhuje jistou poroznost.

IvanDvoutakťák (5069) napsal 28.08.2019 v 09:59-1+1

Žeby právě Targus smazal i můj zdejší příspěvek ?
Ten byl můj poslední pod články o e-moto-mobilitě,
protože tento exces strojírenství nestojí zato,
aby byl vůbec nějak komentován.

Stadakk11 (277) napsal 28.08.2019 v 09:31

CZ175_1967: Tento odkaz nesmaže admin, ale Targus. On to určitě dokáže bo má známé všude

CZ175_1967 (105) napsal 28.08.2019 v 09:00

Ahoj, zadávám odkaz a též prosím o jeho smazání

https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/hyundai-v-cesku-zvysi-mzdy-o-9-1-procenta-prumer-se-vysplha-na-42-tisic-1354471

Komik64 (3039) napsal 28.08.2019 v 07:27

...bohužel, (opět Werich) "nemám technologického vzdělání", ALE... Jste, podle mého, příliš optimističtí (x současná realita, kde daleko víc přibývají problémy než řešení, prostředky na ně atd. atd. atd. = "sníme o hvězdách a toneme ve sračkách" !!!)...

Tady to nelze vůbec nějak (a zvlášť narychlo...) pojmout (bude to takové zmatené, pitomé a snadno napadnutelné... ), ale spojte si základní požadavky třeba jen u nás (naprosto nová vozidla + celý sjednocený apod. systém + pravděpodobně zatím nedozírné další změny...) a reálie (obyvatelstvo nemá velkou kupní sílu - spíš brzy bude rádo, že je rádo..., ale mimo obyvatelů větších center je nuceno velice individuálně jezdit... x stát už je teď dost "na kolenou", sotva zvládá opravovat, místo aby vše totálně měnil, znova budoval, původní struktura se už teď mění sama od sebe tak, jak stát asi ani nechce a neví co s tím = např. jen to vysidlování celých "problematických" oblastí, ubývání "tvůrců hodnot"...) - nemusí tady zůstat "kámen na kameni"...

Hodně o alternativách (a nemusí to být úplně jen elektřina...) čtu apod. (a tam tolik optimismu rozhodně není = skoro nic není "připraveno", vývoj byl snad i uměle brzděn, očekávané výsledky a průlomy se nedostavují, ledacos jsou nakonec slepé cesty apod. ...) - o plno věcech, které tady vysvětlujete laicky vím (od výhod el. motorů, ale i problémů přenosů, rekuperace apod. až po již "fungující" výměny plných baterií...). Kdybych jen tak bez ladu a skladu nahazoval jen tak něco...
= to, jak se lidstvo chopilo ropy apod. nemusí být nějaké pravidlo (že věda si zase poradí...), ale naopak ojedinělá klika...
= el. (laicky...) má zatím obrovské technické problémy a nedostatky a je zatím často i velice neekologicky vyráběna...
= reálné dojezdy e-dopravních prostředků jsou dost často mnohem horší než deklarované...
= bateriím zatím příliš brzy poklesne kapacita a i když se budou dále využívat zase jinde, kde to tak nevadí,opět je tady potřeba výroby nových a likvidace už nepoužitelných
= baterie ponesou množství problémů od výroby až po recyklaci (i kdyby byly v silnicích zdroje - což také není přijatelně vyřešeno..., a na baterie se jen dojíždělo...)

Naprosto chápu nutnost změny (a fakt lituji, že naprosto pro to vhodné Q4 už jsem si nemohl koupit jako E-qooder a s e-autem bych byl srozuměn, pokud vývoj půjde dobře a budem na něj na stáří mít...), ale současně dávám za pravdu Targusovi - viz naše EU-"šílení" a přístup Číny, ale i USA a vlastně většiny světa, všechny ty podvodné šaškárny kolem ekologie (často daaaleko neekologičtější než to původní...), porovnání škodlivosti osobní dopravy (a třeba i topenišť apod.) s šílenou (a často zbytečnou...) námořní, leteckou apod. dopravou...

Omlouvám se, nejradši bych to zase smazal, jak je to "nedokonalé", ale alespoň jsem snad něco naznačil...

P. S.: kerut - "troleje" apod. v rámci vozovek apod. skvělý, ALE to "porovnání" benzinu s bateriema (jen všemožný vývoj, sjednocení...) prostě hóóódně kulhá...
Ivan - myslím, že Musk je něco jako Tesla - snílek se skvělými nápady, jejichž realizace se ale vůbec nemusí konat z mnohých důvodů...

Mig_35 (345) napsal 28.08.2019 v 07:21

pánové, v diskusi o motocyklu Zero jsem ocitoval nějaké články o ekologii, změnách klimatu a následně mi přišlo upozornění, že můj příspěvek nijak nesouvisí s meritem článku.

...takže prosím admina o smazání celé této diskuse

to už je trochu buzerace, nemyslíš, Jardo?

kerut (51) napsal 28.08.2019 v 00:47

Komik - toz ropa se taky tezi v obrovskem mnozstvi, ten benzin se z ni taky musi destilovat, aditivovat, a hlavne dopravovat.. ono to ve finale o tolik vetsi hruza s baterkama asi nebude, ...nicmene pevny napajeni (trolej) je v tomhle ve vsech smerech proste best of

DVI - jasny, aktivni brzdeni jsem (kousek pod tebou) celkem schvalne nepsal, to se hodi spis pro segway kdyz balancuje s vysokym tezistem atp. u motorky si takovou brzdnou silu nedovedu moc predstavit, myslim ze i to rekuperativni by bylo co do zpomaleni az az, kdyby bylo skrz co ten proud hnat...
kondik samozrejme super napad (vsak to LMP pouzivaji) , ale zas jen a jen na ty zavody, kratka brzda, kratkej plyn, a furt dokola... pro provoz jaskozto dopravniho prostredku je rekuperace takovy plivnuti do more, mozna jeste u vlaku kterej je tezkej, a i tam je to co do nakladu na energii spis symbolickej prispevek

Ivan - jo, jo, a taky rakety co se umej vratit na zem v celku napr.

DVI (2) napsal 27.08.2019 v 23:53+1

Komik64:
Víš, ty baterky vydrží cca 5 let, čím víc jezdí, tím lip pro ně.
Ale: čím rychlejší nabíjení ( rozuměj vyšším proudem) tím hůř pro ně.
Dojezd cca 300 km je v pohodě, to je jako dnešní motorka.
Ale, a to je zásadní, nikdo neuvažuje správně v tomto směru. Dobíjet doma ze sítě, to nemá budoucnost. Špičky, slabé rozvody, totálně mimo.
Jsem názoru, že musíš dojet na pumpu , kde ti přehodí baterku a zaplatíš za chybějící watthodiny a nazdar... Cvak, 5 minut.
Baterku bys mel mit v nájmu, jako třeba plynovou bombu. Vozidlo bys kupoval bez ni.
Pumpa může být na silném přívodu, nabíjet mimo špičky ... To je už dnes snadná věc.
Jediná věc, musí být univerzální baterka, co pasuje do všech aut. Někde v podlaze auta, aby to šlo robotem vyměnit, cvak ven, cvak tam, platba odjezd... U motorek taky tak nějak... I u kamionů.
To vše je už dnešní technologií realizovatelné. Ale stálo by to balík, bez podpory vlád by to nešlo. Navíc, státy by přišly o spotřební daň z paliva, mrkni na net kolik je to. Plus další eko poplatky atd.

Pohony jako takové jsou dnes použitelné, to letmé kolo je logické a ne úplně nové, viděl jsem v Číně na vystavach o elektrokolech podobné experimenty se skútrem. V ráfku jen magnety, jede to na pár rolnách v drážce, stator uvnitř.
Obávám se, že nás ta elektrifikace nemine, buďme realisté. Ale nedivím se, že se lidem hnusí představa , že mi dojde baterie a půl dne stojím, to je blbost.
A jinak, motka s elektrikou může být hrozný zvíře, jel jsem na motorce co měla snad 8 kW elektro, to je úplně jiny než spalovací motor. Konstantní nekonečnej zátah.

Alone (4) napsal 27.08.2019 v 18:38

Jenom ložiska o průměru 16 - 17" , nejsou vidět, budou vážit pár kilo!

Alone (4) napsal 27.08.2019 v 18:33

Další stroj s výfukem v severních čechách .
Taky se mi nezdá setrvačnost a hmotnost zadního kola, chtělo by to jízdní zkušenosti. Velkou budoucnost tomu nedávám.
Ale je to hezký

Komik64 (3039) napsal 27.08.2019 v 16:40

DVI - jako "oběť humanistické blbosti" (Werich - a já to přiznávám a u technických věcí jinak mlčím...) mám dotaz a nemyslím tím opravdu nic zlého - opravdu "jediný a zásadní problém je to dlouhé nabíjení" - nic důležitého třeba kolem baterií (a mluvme o velmi blízké budoucnosti a potřebném neuvěřitelném množství - tedy žádné sci-fi výhledy, kdy věda už to brzy vyřeší...) = jejich výroba v obrovském množství (suroviny...), jejich ceny, výdrže, opotřebení, jejich další osud (zatím většinou čtu polořešení - kam s už ne příliš funkční, ale jednou likvidace musí přijít...) + nejsou zatím až příliš těžké atd.?
Prostě ten "jediný problém" mne dost zarazil... A ještě o něco víc, když vidím určitou "špičku vývoje" - závody MotoE...+ mám ve své garáži i zde dost mimořádné Quadro 4, kde by se byl možná elektropohon i dobře snesl a firma už ho i řeší, ale zatím je vše "ve vývoji" a žádná "pevná data" (zrovna třeba veškeré údaje o bateriích a cena...) "zatím nejsou známa"...

DVI (2) napsal 27.08.2019 v 14:45

Targus:
elektrobrzda umí opravdu brzdit až do zastavení, s tím že ale při potřebě zvýšení účinku se mění z rekuperativní na aktivní, jednotka fázuje proti smyslu otáčení. Dá se říci že stejný výkon jako pohon má i brzda.
Taktéž blokování na místě je aktivní, ale bere si proud.
Problém rekuperativního brždění je ten, že nejde použít k přímému zásobování baterie LiIon, protože by se vysoce překračovaly limitní nabíjecí proudy. Tím pádem se používá nejčastěji kondenzátor, zjednodušeně řečeno, ze kterého se pak dopuje při prudké akceleraci a malým proudem průběžně i dobíjí...
Rekuperace plní svoji funkci u síťových vozidel, jako jsou tramvaje, vlaky atd, kde se získaný proud odvádí a rovnou spotřebuje v jiném stroji na síti. Pro akumulátorové pohony to je ale zatím neúčinné, pokud se bavíme o dobíjení.
50 kW v elektrice napřímo, to je obrovský výkon... Je třeba si uvědomit že ten motor disponuje maximálním momentem v libovolných otáčkách a v podstatě nemá limit otáček, dokud se fyzicky neroztrhne.
Elektromotorka je z jízdního pohledu velice zajímavá věc a na rozdíl od autora si myslím že dnes naprosto snadno vyrobitelná. Dělám v příbuzném oboru, to co v článku je není nic co by nebylo už dnes běžné, jen se to moc nevidí v motorkách.
Jediný a zásadní problém zůstává to dlouhé nabíjení, což motorku diskvalifikuje stejně jako elektroauta.

Eagleking (16) napsal 27.08.2019 v 10:44

Proč se asi designéři snaží odlehčit neodpruženou hmotu jak to jen jde? Proč tu máme kovaná, magnéziová kola? Pak přijde nějakej blbec a místo 5 kg guma + disk tam nacpe ještě 20 Kg elektromotor co nejdál od středu, aby to měpo ještě větší kinetickou energii To bude proraženejch gum, vyhozených lidí ze sedel ...

Komik64 (3039) napsal 27.08.2019 v 09:23

Ano, nepatří to sem, ale jen pozn. - Targusových příspěvků jsem si všiml už dřív a musím mu celkem vyjádřit podporu - mnohokrát mi mluví ze srdce...
Mnohé jeho argumenty jsou velice logické, má představu a přehled. Proto se vůbec nedivím jeho určitému pesimismu, naštvanosti apod.

Zákl. informace jako o Vás - surově (takhle to bude znít mnohem cyničtěji, než to doopravdy je...) - patřím celý svůj život zaměstnance příjmově minimálně k nadprůměru i přes to, že v pedagogice prý peníze pro muže nebyly (byly a 3 měsíce prázdnin atd. atd. atd. ). Stále jsem pro to ale něco dělal = za Komančů jsem už na 1.VŠ podepsal dlouhodobě výhodný závazek do pohraničí a začal učit na Sokolovsku, když "dotace" pomalu končily, vrátil jsem se a začal pracovat v lépe placené speciální pedagogice, kde jsem při zaměstnání (zaměstnavatel to podporoval...) dostudoval další 3 VŠ (hned hlásím, že v příbuzných oborech jsou společné ZK, můžete proto vynechat celé ročníky atd.) a dělal hodně přesčasů (když jsem odučil svých max.5 hodin, odpoledne jsem s klientelou sportoval apod., což byl tehdy stejně můj koníček...). Teď žiju v umírajícím městysu na okraji Šumavy (720 m. n. m.) a "spouštím" se "do háku" na různých strojích (viz můj profil...), abych si i cestu užil (zpět už je to nebezpečnější...)...
Upsal bych se, ale jen co jste tady zmínili - zdanění zaměstnanců, OSVČ, velkých firem apod. je stále (i přes určité pokusy...) "značně nevyrovnané " (jsou tam i čtvrtstoletí "daňové prázdniny"...) zdá se mi, že nás chtějí všechny dostat do měst asi tak okresních a některé oblasti vylidnit vůbec (v mnohém jsme na tom jako Sever apod.), mnoho eko-akcí je naprosto nesmyslných a ještě mnohem více škodícících - vlastně všechno se dělá "na efekt", "hlasování nohama" samozřejmě je a má i horší důsledky - znám mnoho např. "mediků", co po vystudování u nás okamžitě odcházejí do Reichu, ale na venkově ordinace končí (vůbec nemluvím o situaci v č. stomatologii...)...
Ano, "ČZ 175" (i na ní jsem v mládí jezdil...), ZATÍM si tady nežijem špatně (musím přiznat, že já celej život spíš výborně - rodiče se o nás skvěle starali a já si věděl rady i za Komančů v pro mne velice příjemných 80. letech i později...). Dokonce jsem i přes některé varovné signály např. jen pro můj obor, chtěl i vstup do EU, ale už dlouho dost zírám, kam Eu a svět vůbec jde (stále jsem pro EU, ale měla by se hodně změnit a vůbec celej tenhle šílející svět...).

Targus (430) napsal 27.08.2019 v 07:42+1

Stadákk a CZ

Pánové, naše diskuze je zbytečná a sem rozuhodně nepatří.
Pokud vám napíšu, že průměrný plat zaměstnanců regionálního giganta, který v podstatě určuje výšku platů v okolí, je 30 000 brutto, řeknete, že lžu a já nemám možnost, jak bych vás přesvědčil.
Jediná možnost je hlasovat nohama, což mladí dělají - za pět let se v našem městečku snížil počet obyvatel skoro o jednu čtvrtinu!!!
Další věc na zcela jinou rozpravu je systematická likvidace prakticky jakékoli výroby ze strany pseudoekologistů ve vedení EU. My musíme plnit skoro nesplnitelné standardy, řešíme kravské prdy a soudruzi v Bruselu prosazují bezcelní dovozy všeho ze zbytku světa, kde na nějaké standardy kašlou. Viz nynější kolaps ve výrobě oceli a pokusy o uvalení daně na maso.
Takže asi tak...

CZ175_1967 (105) napsal 26.08.2019 v 23:41+1

Targus, Stadakk11: já mám taky 3 děti, za dvacku nedělám a dovolím si tvrdit, ze bydlím taky v pěkný prdeli. Dál už jenom 100% souhlasím se Stadakkem11. Ovšem celý život spíše hledám, jak by něco šlo než jak by něco nešlo. Firma, u které dělám, je mezinárodní, ale území přes čtvrt zeměkoule šéfuje Čech, který se k tomu nedostal ničím jiným než svou vlastní prací.

Stadakk11 (277) napsal 26.08.2019 v 22:54+2

Targus: Naprosto souhlasím s tím, že na ničem než dětech nezáleží!!! Ale pokud má někdo tři děti a maká za dvacku, tak je něco špatně. A to něco není v systému, ale v tom dotyčném.

Targus (430) napsal 26.08.2019 v 22:37

kerut

Elmotor zkratovat můžeš, ale asi ne moc přes trakční baterie...
To bychom moc napojezdili...
Anebo se řídit heslem mého mládí, že brzdí jenom zbabělec..., ale to jsme jezdili na fichtlech...

Targus (430) napsal 26.08.2019 v 22:32

CZ 175

Zásadní problém v ČR je, ža veškeré daně platí ovčani a firmy nula nic. Pokud je to firma zahraniční, vysaje veškerý zisk z pobočky přes fakturaci, to je pouhá technikálie. V tomto punktu oceňuju Rašína, že po vzniku republiky prosadil povinnou repatriaci firem z Vídně. Kdo chtěl podnikat v ČSR, musel tu mít sídlo a musel danit tady.

Jinak stran zaměstnávání v nadnárodních firmách asi tolik.
Když má lopata ve Slezsku čistou dvacku, je na tom naprosto skvěle. Ale většinou má mnohem míň a ještě musí dělat skoro výhradně na tři šichty. Dík, už fakt ne, nočních jsem se nadělal už dost.
Ty "skvělé pozice" mají o deset víc, takže např. mě by ani nenapadlo jít někomu dělat za ty prachy šaška. Ani za to posrané služební auto, na které se všichni třepou.

Takže máme lopatu, třeba s třemi dětmi, v bytě za deset litrů a ženou na mateřské, to je šestka. Pětku jim hodí přídavky. Dvacet litrů netto pro pět lidí na žrádlo a hadry. Nebudu hloubat na penzijkem, studiemi, vlastním bydlením.
Perspektiva jak noha. Když se přestěhuješ jinam, sežere to nájemní bydlení, anebo hypoška.
Pokud bys chtěl namítnout, proč tolik děcek, já ti odpovím, že na ničem jiném v životě nezáleží, než aby se děcka spolu snášely a občas za tebou přijely. Všechno ostatní je o hovně. Dvě děcka už s naší pomocí stojí na vlastních nohou, vychovávám třetí a lituju, že jsme jich neměli s manželkou víc.

A nikde jsem netvrdil, že na západ od nás se mají automaticky všichni mnohem líp. Ani náhodou.

keto (99) napsal 26.08.2019 v 22:23+1

Aha rozmanitost tak ten byl fakt dobrý, tak jsem se už dlouho nenasmál máme pár kousku na elektriku a tisíce kusů s různými technickými řešeními s klasickými motory a my se rozplýváme nad rozmanitosti těch elektro zatím nesmyslů

kerut (51) napsal 26.08.2019 v 22:23+1

tak vyzkratovanej elektromotor s perm. mag. v nulovejch otackach celkem drzi, to ne ze ne, ale i tak predpokladam ze tohle "brzdeni" bude spis jako drobnej rekuperacni prispevek zpet do akumulatoru. Resp. jako brzdit by se tim i dalo, ale problem je kam s tim proudem, okamzita ztrata energe pri brzdeni bude vetsi nez spotreba pri akceleraci.. takze co nepobere baterka budou muset stejne odbrzdit kotouce na teplo... (nebo nejakej chladic, jasny, ale to je zbytecne komplikovany to tahat elektricky, kdyz kotoucovky luxusne fungujou uz leta a jsou vychytany...)

to prezuvani jeste jaks taks, vyvazovani docela orisek... idealni by byla v takovym pripade koncepce letmaku, kde by sel celej rotor (tzn magnety, rafek, kolo, guma) stahnout do boku ze statoru/civek..

kazdopadne pro bezny pouziti dle me absolutni nesmysl,.. na zavodeni je elektromotor naopak uzasna vec, lehkej, velkej kroutak, luxusni prubeh, bez razeni... jenze klasicka koncepce s retezem bude asi porad tak nejak pouzitelnejsi, ..byt je to inzenyrsky tak trochu levou rukou za pravym uchem..

Targus (430) napsal 26.08.2019 v 22:07

Nejsem vyučený elektrikář, ale předpokládám, že případná elektrobrzda na zadním kole bude fungovat úplně stejně, jako tzv. retardér na nákladních autech. Což je docela problém, protože s klesající rychlostí účinek takové brzdy pronikavě slábne, až je při zastavení nulový.

Stadakk11 (277) napsal 26.08.2019 v 21:35

Technologicky zajímavé a krásné. Ale raději bych svěřil svůj život mechanické brzdě než několika cívkám. Určitě to bude fungovat, ale beru to z dlouhodobého hlediska...
Jak psal Targus o výměně pneu na zadním ráfku...jistě by to nebyl problém, ale tak nějak jsem si vzpomněl na situaci v pneuservisu, kdy jsem měl v pneu ultraseal a byl jsem poslán do pr...a to doslova

CZ175_1967 (105) napsal 26.08.2019 v 17:55

prochi20: "Čekal bych, že každé kolo musí být bržděno mechanickou brzdou" - o homologačních pravidlech vím kulový, ale z praxe - pravda pouze na pracovních strojích - bych řekl, že nemusí. Třeba pohon hydrostatickým převodem v provedení axiální pístový regulační reverzační hydrogenerátor + dva hydromotory, používaný na nakladačích, rypadlech, manipulační technice ..., svojí funkcí nahrazuje spojku, mechanickou převodovku, diferenciál a provozní brzdy. Za jízdy to brzdí hydraulicky a tyto stroje bývají vybavené lamelovými brzdami v přední nápravě, které do určité nosnosti/celkové hmotnosti mají pouze funkci parkovací brzdy (není-li tlak, je zabrzděno), která se za jízdy sice dá použít, ale protože při tom dojde k náhlému zablokování přední nápravy (řidič si dá čelo o přední sklo), mnohdy i udušení motoru a někdy zničení lamelových brzd, tak opravdu jen ve výjimečných případech. Pokud tady tedy na zadku dostatečně brzdí elektrika, tak na zadním kole už asi mechanická brzda být nemusí – ale je to pouze moje domněnka.

CZ175_1967 (105) napsal 26.08.2019 v 16:19

Targus: víš Targusi, já si myslím, že jseš fakt dobrej chlap s velkým přehledem, ale ty Tvoje některé příspěvky na mě občas působí, jako bys měl nějakou depku a byl naštvanej na celej svět (nadávání na všechno možné - "transformery", e-mobilitu, elektroniku, školství, EU, majitele/výrobce zvláště drahých motorek atd.). Jasně, nežijeme rozhodně v ideálním světě, ale právě tady v ČR se fakt špatně nemáme - znáš to jistě také z cest všude možně a nemyslím jen na východ, ono normálním lidem v UK, Holandsku, Německu … (i když u nás chvilku o dovolené můžou machrovat) také nelítají pečení holubi do huby. Když budou naše děti chtít a ne jen čumět do mobilu, můžou v těch nadnárodních firmách klidně dělat na vysokých pozicích (už spousta našich lidí dělá), prože tyto firmy hledají schopné lidi a je jim jedno, odkud jsou. Proto nemám rád to kecání o ovcích, otrocích v montovnách atd. Jsme-li zdraví, tak velkou většinu toho, jak se nám daří, máme v rukou sami.

KapitanMasakr (-29) napsal 26.08.2019 v 15:50

Za mě je stále nejlepší mission R

Targus (430) napsal 26.08.2019 v 15:47

rogih

Minimálně to bude hodně náročné na kvalitu použitých materiálů

rogih (1000) napsal 26.08.2019 v 15:00+1

Myslím, že systém brzd není nikde předepsán. V rámci homologace je pouze třeba dosáhnout patřičné brzdné dráhy. Pravděpodobně bude i předepsáno, že musí být dvě nezávislé brzdy - pro případ poruchy. To ale nevím, to střílím.
Jinak docela pěkná a zajímavá motorka a zajímavé konstrukční cvičení.
Budoucnost ukáže.

prochi20 (26) napsal 26.08.2019 v 14:07

Tak je to hnusný, o tom žádná
Ale zajímalo by mě, co na to homologační pravidla. Čekal bych, že každé kolo musí být bržděno mechanickou brzdou...

Targus (430) napsal 26.08.2019 v 13:42

Ještě oprava, ať mě tu zas nějaké Cé Zetko 175 netepá.
Zvýšený podíl neodpružené hmoty samozřejmě nikoli, ale zvýšený moment setrvačnosti rotujícího kola, jehož ráfek bude pochopitelně těžší, než ráfek klasický, a navíc rozložení hmotnosti je dále od středu rotace, z čehož vyplývá ten zvýšený moment. Omlouvám se za nepřesné vyjádření.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist