husqvarna_svartpilen_801_2




Koncept Voltra electric

Myšlenka elektromotorů v motocyklu mě nikdy moc nenadchla, přestože jde o jeden ze směrů, kam se budoucnost asi bude ubírat. Ale designový koncept Voltra australského designéra Dana Andersona mě prostě dostal.

Nádherně naznačený prázdný prostor chybějící „nádrže“ je prostě dokonalá myšlenka, která skvěle zpodobňuje klasické křivky sportovního motocyklu, a zároveň přesně dává najevo cíl celého konceptu - odstranit spalování benzínu. Je znát, že designér je v civilním motorkářském životě Ducatista, styl nádrže trochu připomíná příhradovou konstrukci rámů Ducati. Sám autor projektu přiznává, že ho „elektrocykly“ nikdy moc netáhly a že nic nenahradí vůni benzínu a dunění válců. Zároveň ale tvrdí, že elektrické motocykly dokážou přinést také hodně zábavy, byť v jiném stylu než u spalovacích motorů.
První prototyp Voltra by měla vlastně být jedna velká lithiová baterie s podpůrným karbonovým rámem. K bude připojen indukční elektromotor na kyvce a nahoře pomocný podsedlový rám s naznačeným tvarem nádrže. Současná myšlenka využívá přímý převod, ale v budoucnosti se počítá i s konceptem s převodovkou, která je pochopitelně nedílnou součástí pořádného motocyklového zážitku. Odhadovaná doba jízdy bude 1 hod 40 minut při poloviční zátěži, poté je třeba motocykl dvě hodiny dobíjet. O výkonu je v souvislosti s elektromotocykly trochu složité mluvit, stroj každopádně dokáže má překročit hranici 200 km/h a krouťák je na solidní hodnotě 129 Nm. To vše při celkové hmotnosti cca 200 kg.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (22x):



TOPlist