ktm_prosinec




Kawasaki přidala podrobnosti o své elektrice a oznámila, že zůstane věrná benzínu!

V očích všech petrolheadů po téhle zprávě značka Kawasaki asi stoupne na hodnotovém žebříčku hodně vysoko. Zatímco většina značek se prsí buď už hotovým elektrickým povozem, nebo aspoň jeho prototypem s tím, že do prodeje už půjde určitě co nejdříve, Japonci jen suše oznámili, že elektriku sice zkoumají, ale v blízké budoucnosti ji nabízet nebudou.

Kapitoly článku

Zelená značka to má letos se svými novinkami hodně divoké. Tři ze šesti svých nových produkčních strojů představila v předstihu, tři si nechala na Milán. Ovšem tím to neskončilo. Novináře nechala, ať si na stánku sami najdou odstrojený elektrický motocykl, a na svém sociálním profilu zveřejnila nejprve v úterý krátké video a ve středu tam přidala pár fotek a kusých informací. Brali jsme to za vyřízené, ovšem teď, přesně po týdnu, se objevily další zprávy o EV Projectu – technické podrobnosti a překvapivá informace o tom, že se s produkcí nepočítá!

Co tedy pan Yuji Horiuchi, prezident Kawasaki Heavy Industries Motorcycle & Machine Company, o EV Projectu prozradil? Výzkum trvající „mnoho let“ byl zaměřen na motocykl střední třídy s více „řidičskými vychytávkami“, než mají současné elektrické motocykly na trhu. Maximální výkon elektromotoru je 20 kW, stálý 10 kW a stroj byl intenzivně testován jak na vlastním závodním okruhu Autopolis na jihu Japonska, tak v běžném městském provozu. Skvělé jízdní zážitky mají být dílem pružného elektromotoru kombinovaného se spojkou a čtyřstupňovou převodovkou, která je podle Kawasaki důležitým aspektem při zábavném motorkaření.

Kompaktní stroj ne nepodobný sportovní Ninje 650 (u nás ji známe jako ER-6f) má její odpružení a brzdy, příhradový rám je podobným typem šasi, jaký Kawasaki používá u mnoha svých motocyklů řad Ninja a Z. V centru 219 kg těžkého (nebo spíš na elektriku lehkého) motocyklu je battery-pack, který se nabíjí buď z běžné domácí zásuvky, anebo automobilovou rychlonabíječkou CHAdeMO, a dává stroji dojezd cca 100 km.

A teď to nejdůležitější, co už vlastně bylo řečeno na začátku – ač jsme si mysleli, že EV Project je konceptem prvního elektrického motocyklu Kawasaki, který by se mohl během dvou-tří let objevit na trhu, tak prý byl jen čistě výzkumným projektem. KHI jednoznačně řekla, že nejsou žádné plány přidat elektrický motocykl do své produkce v blízké budoucnosti. A jak pan Horiuchi na závěr řekl, v Kawasaki hledají další cesty k dalšímu vzrušení z jízdy na dvou kolech. Takže přeplňování namísto baterek? Jo, to by nám vyhovovalo…

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 5 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist