Intermot: 20 minut slávy pro Kawasaki EV
Text: Filip Tichý | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 4.10.2022 | Zobrazeno: 7 051x
Na veletrhu v Kolíně nad Rýnem se nepředvedl žádný nový model Kawasaki, přesto expozice této japonské značky vzbudila vlnu zájmu, když na 20 minut odhalila svůj prototyp elektrického motocyklu. A současně slíbila, že bude pokračovat se spalovacími motory.
Kapitoly článku
Prezentace Kawasaki nám na letošním Intermotu přinesla mírné zklamání. Žádné nové modely, které bychom mohli příští jaro otestovat. Jediný plachtou zahalený stroj pak přinesl další rozporuplné pocity. Po odhalení se na omezenou dobu ukázal malý elektrický motocykl ve fázi prototypu, který se nedávno představil světu u příležitosti osmihodinového závodu v japonské Suzuce. Jak se Kawasaki oficiálně vyjádřila, prototyp opravdu bude tvořit základ skutečného budoucího sériového stroje. Dá se také očekávat, že pohonná jednotka bude sloužit jako základ i pro další modely motocyklů a skútrů.
Funkční prototyp elektrického naháče bude určený pro skupinu řidičských oprávnění A1, to znamená výkonový ekvivalent spalovacího motoru 125 cm3 a výkon maximálně 15 koní. Designem navazuje na Zetkové naháče, s příhradovým rámem a širokým světlometem je to zajímavý kříženec mezi Z125 a Z400.
Milovníci jekotu zelených dvouválců a čtyřválců se nemusí ničeho obávat. Generální ředitel Kawasaki Motors Europe pan Masaya Tsuruno na tiskovce svatosvatě slíbil, že společnost Kawasaki se bude i nadále věnovat spalovacím motorům. „Jsme vysoce motivovaní a silně propojení a budeme pokračovat v našem výzkumu a vývoji."
Mezi zvažovanými možnostmi jsou vedle hojně uváděného vodíkového pohonu jako možné uhlíkově neutrální volby také e-paliva a biopaliva. To znamená, že bude pokračovat vývoj spalovacích motorů, ve kterém má tato japonská značka hodně nainvestováno. Jako jediná na světě totiž sériově vyrábí i přeplňované motory, které se mohou podobně jako u automobilů stát řešením při hledání stále úspornějších a čistších vozidel. Proč tedy elektrický pohon? Je nutné si uvědomit, že Kawasaki je součástí obřího koncernu, který vyrábí i lodě, lokomotivy či letadla, a nemůže si dovolit ignorovat současné trendy.
Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)