husqvarna_svartpilen_801_2




Energica představila elektrickou adventuru Experia, má dojezd 222 km

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
WadeGYTR (79) napsal 17.06.2022 v 01:12+1

Jedna električka a hneď toľko komentárov

Frutti (3) napsal 11.06.2022 v 22:57-1+1

Až to nebude žrát trávu u cesty, až to občas nebude mít svoji hlavu až to nebude slyšet, tak na motorkareni se.u. musí to smrdet benzínem.. na iPhonu si můžou hrát děcka.

Dablicek200Mph (298) napsal 11.06.2022 v 15:51-1+1

Ó, jaké krásné promo fotky, ale to že ta motorka strávila většinu času na vozíku už nám neřeknou.

L6L (50) napsal 11.06.2022 v 02:04-3+1

Při rychlosti 90 km/h lze počítat 6-7 kW/h na 100 km. Při 180 km/h to nemá smysl počítat, jelikož motorka se na tuhle rychlost dostane velmi rychle a za krátkou dobu ji bude muset opustit. Tak při 130 km/h je 13-16 kW/h na 100 km, při kapacitě 18 kWh je dojezd po okreskách více jak 220 km. Romanticky po dálnici 140 km.
Cena za stroj je odpovídající, jen trochu postrádám alespoň 4 stupňovou převodovku. Pokud je stroj osazen homologovaným výkonem nad 11 kW, tak klidně můžou (a měli by) ji tam osadit, rozhodně prospěje spotřebě při vyšších rychlostech, tím nebudeme muset číst zbytečná moudra o dojezdu a sprostačiny od jedinců s poruchou orientace.
Velká výhoda stroje je možnost volby rekuperace, tedy pokud se dá operativně měnit za jízdy.

nevo7 (94) napsal 10.06.2022 v 20:12+1

Ale v podstate platí tá istá moto fráza pred začiatkom výjazdu už roky: "stretneme sa na pumpe" vs "stretneme sa na nabíjačke".

Komik64 (3035) napsal 10.06.2022 v 10:12

Cynická pozn.

Na začátku roku 2035 mi bude ( ale spíš už nebude - Izer: KEBY MA JEBLO, NEČUDOVAL BYCH SA... ) 71 = na "palčivej " zájem o novej "advenžr" už to v těch letech nevidím, popravdě, už teď na mne začíná bejt Tenerka docela vysoká apod. a to na ní mám (aspoň v lepší polovině roku...) jezdit do háku ještě kolem léta 2028 - obávám se, že to už asi budu pravidelným !!! NUCENÝM !!! (což je kurrrwarozdíl...!!! ) ježděním asi i docela "dovyblbnutej"...

Syna (o skoro 40 let mladšího...) jsem k rodinnej tradici motorkaření (motorkáři byli jak můj otec, tak tchán...) cílevědomě nevedl, protože se mi to zdálo už (při "dnešních" poměrech na silnicích...) moc nebezpečný (a, protože jsem předvídal blbej vývoj, už taky i docela "ztracený" = nechtěl jsem, aby to poznal, zamiloval si to a aby mu to pak nějak chybělo*...).
A on/oni je/jsou stejně (*vychovávaní jako...) jinej typ - nebude mít zájem bydlet docela nevýhodně "ve vystrkově" na pokraji Šumavy, bude pracovat velmi pravděpodobně "po síti" a cestovat, když bude výjimečně chtít nebo muset/ moci ? (ne jako fotr pravidelně do háku...) nějakou formou hromadný dopravy.

Mtoromantika (v lidských dějinách to byl stejně jen prchavej okamžik...) jde prostě "do pryč" a lidstvo, podle mýho, bude mít jiný starosti, než "projíždět se"...

Johnb1 (6) napsal 10.06.2022 v 07:35+2

Ahojky všichni,
tak jsem si pročetl jak článek tak všechny diskuze. Za mě elektro proč ne, ALE jak to má kamarád tak jako skutr na dojíždění do práce a zpět. A vzhledem k ceně jeho skutru je to jen pro bohatší, tedy lidi s vyšším příjmem, který má většinou jednu motorku spalovací na normální jízdu a požitek a druhou tuto. Jak zaznělo níže, tak já jsem člověk co najezdí za den app 250-350km. Takže dojezd motorek nevidím až takový problém. Problém je že nesnáším dálnice, mám rád okrsky, toulat se krajinou apod...a tam moc rychlonabíječky nejsou :) Souhlasím s níže uvedeným faktem, že rekuperace (dobíjení bržděním) na motorce nikdy nebude fungovat jako v autu. Co vidím jako problém, a to už zaznělo níže, tak že na elektromobilitu v rozsahu jako si přeje Brusel nejsme a nebudeme během následujících 50 let připraveni. Proč? jednoduše:
1) v ČR i dostavba jednoho bloku jaderné elektrárny trvá 20let, okruh okolo Prahy i déle :)
2) pro mobilitu co chce Brusel potřebujeme novou jadernou elektrárnu (tedy stavba u nás na 50let)....takže 2035 asi nepůjde. A proč jaderná, protože nejsme na severu, kde mají více možností využití jiných zdrojů a pak už tu máme jen výrobu z uhlí nebo plynu. Pak nám ta ekologie už nedává smysl. Prosím nepiště fotovoltaiku...neb jsem četl článek, že pak musíme zastavit app středočeksý kraj, abychom měli dostatek... :)
3) distribuce elektřiny, chápu domek, ale co města a sídliště, tedy kompletní rozkopání všech ulic, nové dobíjecí stanice apod.
4) není to jen o autech a motorkách. Celkově bude docházet ke zvýšení nároků na spotřebu elektřiny.

Mohl bych v faktech pokračovat, ale nebudu :) Co je nejdůležitější, že se zaměřujeme na auta a motorky, ale ne na: letadla, lodě, nákladní dopravu a další subjekty, které se podílejí v mnohem vyšší míře na znečištění. V neposlední řadě pokud Evropa řekne jdem do toho a zbytek světa se na to vyprdne, tak vliv na změnu bude minimální. ANO musíme udělat změnu, která bude strašně složitá neb jme všechnu výrobu v ČR a řekl bych i v EU zničili, všechny vozíme z Číny, Indie apod a vrátit se zpět bude skoro nemožné.

Takže já co mám do důchodu si užiji dáli pánbůh ještě 20 let :) normální motorky (mám dvě jednu co si postupně dělám ještě s karbecama a pak druhou na normální ježdění s ještě lankovým plynem bez blbostí okolo....obě mají povislé kozy do strany v úhlu 180 st :) Užiji si poslední doušek svobody :)

Ale neodsuzuji pokud si to někdo chce koupit. Přeji všem těmto lidem ať si tyto motorky užijí a hlavně kolama dolů. Vlastně mají můj respekt, že do toho jdou.

Všem přeji dobrou sezónu 2022 a kolama dolů.

JohnnyS08 (218) napsal 09.06.2022 v 21:56+2

A mě to přjde dobrý
Jasně, že to skrzeva cenu, váhu a dojezd pořád nehraje stejnou ligu jak motorky se spalovákem. Ale mam dojem, že to už hraje stejnej sport na stejnym hřišti.
Koupim si to? Nekoupim, je to na mě drahý. Ale kdybych jí měl, udělal bych si na ní krásnou dovolenou. Jel bych do Schwarzwaldu, pak Vogézama na sever do Pfälzerwaldu a zakončil bych to průjezdem Rýnský soutěsky. Hezky 150kiláčků dopoledne, pak při nabíjení dát oběd a kouknout na nějakej hrad nebo něco podobnýho, 150kiláčků odpoledne. Ani dneska se spalovákem většinou o moc víc jak 300 za den nenajedu. Večer na hotelový terase u vína najít nabíječky na další den - bez ironie, já bych si to užil

Johnny99 (2) napsal 09.06.2022 v 21:33-1+2

Na cesty do práce a kolem komína, i když bych s tím dojel třeba až na chatu, tak proč ne. Ale muselo by to stát míň než CF Moto. Jinak to nedává žádný smysl.

splasenytrubky (117) napsal 09.06.2022 v 20:31-1+2

Objevitelská cesta se smrskne na objevování nabíječek? Takže vzkazuju, že děkuju.

bodomil (6) napsal 09.06.2022 v 20:07-1+1

Do článku zapomněli napsat, že k tomu patří tažné s dobíjecím diesel agregátem. A teké, že v Rumunsku a v Mongolsku už mají nabíječky po každých 200km i v lese a poušti.

Skrunch (1399) napsal 09.06.2022 v 20:05-1+1

...no víte protože jsme v EU (a i v NATO), tak posloucháme nesmysly o Green Dealu, zdražení údajného nedostatku materiálu a ropy...prostě se z lidí staly sračky kývající na kdejakou pitomost.
Ropa dojde, to se ví...ale elektrická budoucnost je nesmysl a další PR. Máte snad všichni pocit, že ekonom a politik je člověk, který rozumí odbornostem? Jejich priorita je jinde...

Codo (353) napsal 09.06.2022 v 19:46-1+2

Ujedu (prý) 200 km a pak jakože skoro hodinu čumím u stojanu, teda pokud je u něj volno, jo?! Díky, ale takhle pitomej může bejt akorát bruselskej úředník, co včera vymyslel zákaz spalováků od roku 35, nebo nějaký stejně zpitomělý, děsně progresivní zelený zblblo, co si nechalo vypláchnout makovici televizníma novinama, greténismem a céódva hysterií.

nemecekj (5) napsal 09.06.2022 v 19:30-1+2

jako vtip dobré. V těch kufrech má náhradní baterie ?

nevo7 (94) napsal 09.06.2022 v 19:05-1+1

Ako už niekto asi spomenul. 200km na adventuru je málo /aspoň tých 500, aby to tromflo spalovací motor na nádrž/, najmä keď chceš cestovať tisíce km na výjazde či dovolenke. Do mesta asi fajn, čo si to každý tretí deň nabiješ.

Heki (401) napsal 09.06.2022 v 18:43-1+3

Vsechny motorky co mě zajímají už jsou dávno vyrobené :)

2stroke (63) napsal 09.06.2022 v 17:18+6

Bohužel no...kdo je připraven nebude pak překvapen...je ocekavatelne, že v roce 35 zaříznou i spalovaky v motorkách...baterie se samozřejmě nezlevni, spíše naopak...takže normální smrtelník si bud koupi ojete elektro, kterému dost možná že za chvíli zdechne baterka (nebo jiny životně důležitý elektrokomponent), a nebo bude dál provozovat toho svého veterána na benzín/naftu (za chvíli to tu bude vypadat pomalu jako na Kubě : ))) )....celkem bych sázel na to, že celá tahle saskarna tak za 15-20 let skončí, až se přijde na to, že efekt elektromobility na emise je prakticky nulový...asi něco podobného jako protlačování dizlu po roce 2000 do všeho, co má 4 kola...

KVTU (106) napsal 09.06.2022 v 15:49-2+5

Proboha co je to za sračky. To do cíle dojedu dřív i na fichtlu.

Aleš_R (16) napsal 09.06.2022 v 15:10-1+5

Adventura od zásuvky k zásuvce

Honza-K (830) napsal 09.06.2022 v 14:54+11

Svět jde do pr..le. A my u toho tančíme a zpíváme budovatelské písně...

Tahle věc, je dokonalou ukázkou toho, jak z motorky odebrat vše zábavné a hlavně emoce, které nám motorky tak štědře dopřávají. Místo burácení motoru podivné bzučení, místo řazení jenom otáčení heftem a jako bonus astronomická cena a malý dojezd vázaný na nabíjecí síť, to vážně chci...

r.bure (86) napsal 09.06.2022 v 14:35+2

Jesteze ty elektromotorky a Jawu mame! Jinak by nemelo spouta lidi na co plivnout…

Honzus75 (124) napsal 09.06.2022 v 14:30-1+5

Adventura s dojezdem 222 km v laboratoři, což znamená tak 180 max v reálném provozu.
OK, tak až se budu na své V85 TT blížit k 600 km a hledat pumpu, tak kámošovi, co bude s "enerdžikou" viset někde na drátě o 400 km dřív, pošlu aspoň hezký fotky toho, co pozítří uvidí ?

JardaBar (164) napsal 09.06.2022 v 14:21-2

Při elektrifikaci mají motorky jednu velkou nevýhodu a tím je nemožnost účinné rekuperace. Podepisuje se to i na "schopnostech" dojezdu tohoto stroje.
Motor/dynamo je spřaženo se zadním kolem a na něm není možné při silném brzdění úspěšně rekuperovat. (nemá potřebný přítlak k zemi) A na přední kolo zase není možné umístit potřebný motor/dynamo, protože by s tou hmotností byla motorka "neřiditelná".

prcek80 (133) napsal 09.06.2022 v 13:51+3

Náhodou, je to vymyšlené dokonale, cestování je přece o setkávání lidí a s tímhle jich potkáte habaděj, až budete někde mlátit na vrata a prosit, jestli by vám oknem hodili prodlužku a když už jste tam, jestli by se nenašlo něco k jídlu, pití, či snad dokonce plácek na stan za domečkem na louce Za 3 dny jsem po Rakousku a Slovinsku za cca 950 km potkal 2 stanice a jen u jedné stálo auto, ostatní kóje zabírali místo pro zaparkování ale nehledal jsem, určitě jich bylo po cestě i víc. Každopádně si tu svou 20ti letou milenku budu opečovávat. Ale stroj je to poměrně hezkej, abych jen nehanil

CR500 (142) napsal 09.06.2022 v 13:23+1

prave adventure motorky maji vzor z dakaru...tam by si tato energica mohla taky vyrazit a udelat si v par etapach reklamu.. ukazat kam technika pokrocila, tesim se

Mercurio (79) napsal 09.06.2022 v 12:53+7

EU parlament bych z ničeho nevinil. To jsou jen luxusně placení herci nevalné kvality.
Za konec spalováků nejvíc lobovali a jistě i upláceli VW a Stelantis.
Z jejich pohledu ušetří za vývoj v různých směrech pohonů a pak ten super byznys!
Elektrodpad vydrží 5 let na krátké výlety a dalších 5 let tak na nákup. Při pomalém nabíjení!
A jde se pro nový a znovu a znovu. A není úniku! Náhradní acu nikdo nedodá a repasovaná je tak na ty nákupy.
Kdo se živí turismem, tak je v řiti! Kunšofti se nemají jak dostat. Autobus na baterky moc nepomůže.
Elektroauto už jsem zkusil (Fiat 500) a jo,super motokára s odpružením. Ale za 800 litrů zcela mimo mísu...
Baví mě pologramotní nadšenci,co blábolí kraviny,že jednou budou baterky se super kapacitou a tudíž i dojezdem a nabíjení bude za 10 min. NO nebude. Teda v laborce jo,ale na ulici ne. Buď budu já a jistě i další potřební souběžně 10 min nabíjet,nebo bude vedlejší městečko svítit. Obojí najednou je vyloučené. Fyzika pro ZŠ.
A to nemluvím o penzistech a obecně nebohatých lidech(počítám se k nim) na vsích. Bez auta jsou v pr...
Vítejte v zejeném ráji/pekle.

ckp13 (82) napsal 09.06.2022 v 12:27-1+7

17. ledna tady Honza Zajíček zveřejnil svoji dobrodružnou výpravu s Harykem na baterky po pečlivě naplánovaném nedlouhém okruhu (nabíječkovém okruhu). Tenkrát jsem se tomu ještě smál
Včera Evropský parlament zakázal od roku 2035 prodej nových osobních aut se spalovacími motory. Že by vynechali motorky si nemůže myslet ani ten největší optimista. Užívejme, dokud to jde...

elvis78 (133) napsal 09.06.2022 v 12:14-1+1

Jeden pseudomotorkář tady dává furt do deníku odkazy na svůj blok kde píše o svém elektrohnusu, co vypadá spíš jako nabíječka na kolech. Ale toto alespoň motocykl připomíná. Ten dojezd je směšnej. Až to ujede 500 tak to bude dobrý

hrochi (155) napsal 09.06.2022 v 12:00+13

Víte na co jsou ty kufry? Jeden je na náhradní baterku, druhej na prodlužku a třetí na knihovničku. Jen skládací židličku a slunečník bude třeba připnout navrch. Už vidím ty fotky z dobrodružného nabíjení a dlouhé večery strávené u LED ohýnku s partou ekohipsterů vyprávějících jak zdolali obrubník až šla skoro na dorazy

K167 (1464) napsal 09.06.2022 v 11:54+4

Jeden z mých nejlepších kamarádů má jako služební vozidlo elektromobil. Auto se spalovacím motorem si zvolit nemohl. Stálo to přes jeden a půl míče. Je to prostorné, krásně vybavené, má to pěknou akceleraci (která když se využívá, tak ta šťáva rychle mizí).
Svezl jsem se a říkám: "Hele, kdyby furt lidi nesrali s tím, jak to nutí, tak normálně pěkný".
A on na to: "Jo, pěkný. Jenom pořád nabíjím, pořád. A mám strach, jestli tam, kam jedu, spolehlivě dojedu, jestli po cestě skutečně nabiju. Mám to přes rok a bojím se s tím jet s rodinou na dovolenou".
Takže ta nejistota, jestli spolehlivě dojedeš/nabiješ, je vlastně takové novodobé "dobrodružství" anóbrž "adventura".

Já vím, tyhle stránky jsou o motorkách.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist