globalmoto_duben_nolan




Elektrický superbike Mission R

Po závodních okruzích - hlavně v Americe - se elektrobiky zvesela prohání už několikátou sezónu, ale zatím žádného z výrobců nenapadlo dát na závoďáka světlo a zrcátka, aby mohl legálně jezdit i na normální silnici. Jako první to zkouší kalifornská firma Mission Motorcycles, která nedávno představila civilní verzi svého superbiku Mission RS.

Na svých stránkách nabízí silniční Mission R za polovinu ceny závodního speciálu Mission RS, který stojí 60 000 dolarů. Výchozí cena civilního elektrobiku tedy v přepočtu dělá nějakých 600 tisíc korun. Pořád to není málo, ale při pohledu na specifikace a výbavu se dá mluvit o hodně kvalitním materiálu.
Mission R pohání kapalinou chlazený třífázový elektromotor s výkonem 160 koní, který dále zpracovává jednostupňová převodovka. Zajímavý je údaj o točivém momentu 163 Nm - ten je k dispozici hned od nulových otáček. Díky tomu dokáže Mission R zrychlit z nuly na stovku za tři vteřiny. Se závodní verzí má společný i příhradový rám, kombinovaný s frézovanými odlitky z hliníku, ostatní komponenty podvozku už jsou ale pochopitelně malinko "ošizené".
Pořád ale mluvíme o odpružení Öhlins RT, brzdách Brembo Monoblock M430 a kovaných hliníkových ráfcích Marchesini, jenom specifikace nejsou na úrovni kitu WSBK/MotoGP, který dostanete k závodní verzi RS. Pro běžný silniční provoz ale budou bohatě stačit.
Motorka je k mání ve třech provedeních podle kapacity baterky (12, 15 a 17 kWh), přičemž u největšího akumulátoru výrobce slibuje kombinovaný dojezd 225 kilometrů a v městském provozu dokonce 370 km. Za takový akční rádius si ale musí zákazník připlatit dalších deset tisíc dolarů - v základní ceně dostane jenom 12 kWh akumulátor se 170 km kombinovaného dojezdu.
Nejenom informace o tom, kolik kiláků zbývá do dalšího dobití baterky, může jezdec sledovat na displeji sci-fi přístrojovky. Ta obsahuje veškeré představitelné údaje o motorce včetně vestavěné navigace. Motorka jako celek zas tak moc futuristicky nevypadá, což by jí mohlo trochu usnadnit cestu mezi konvenční benzínové superbiky. S žádným velkým návalem zákazníků ale zatím nepočítá ani samotný výrobce.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (18x):
Motokatalog.cz



TOPlist