Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Nechci vám do toho kecat,ale uvědomte si,že je to taky otázka designu a jestliže se jim uvolnilo místo na ruku,tam kde byla spojka tak proč by tam nedali brzdu.Tahle motorka stejně nikdy nebude v terénu umět to co benzináky
Navrc: Čeče, ty jsi snad úplně zhulenej . Síla na páčku spojky (ale i přední brzdy, koneckonců) se liší u jednotlivých motorek. U kapalinou ovládané spojky síla nebývá větší, než na brzdu. O brzdění jen nohama jsem nic nepsal, pouze to, že klasický pedál zadní brzdy by byl lepší, než páčka na řídítkách. Psal jsem jasně - brzdy na pravou nohu a levou ruku. O držení řídítka jedním prstem jsem opět nic nepsal. Pouze o držení dvěma prsty - palec nepočítám. Ty jsi psal, že páčku ovládáš max. dvěma prsty. Z toho hned plyne, že na držení řídítka ti zbydou rovněž 2 prsty, a to zřejmě prsteník a malík. No, jistě se udržíš, protože ti nic jiného nezbyde. Ale únavu to zvyšuje určitě. Proto bych to chtěl vyřešit jinak, když to jde. U elektropohonu už nejsme v situaci, že to nejde jinak, než blbě .
Itall> Já sem teda nikdy neměl problémy s tim že by mě bolela ruka z brzdění, to spiš ze spojky, ale tam je větší síla než na brzdu. A nedovedu si představit brzdit jenom nohama, to by za chvilu byli všichni mrtví, si to zkus tak udělat a zaručuju ti že se zabiješ. Brzdění rukama nebude mit nejmenší negativumA to držení jednim prstem myslim že jednim prstem budeš držet brzdu, ne řiditko
Navrc: Tak mě by zas vyhovovalo (ne ideálně, ale více) to, co píšu já. Tady, myslím, také zvítězila estetická stránka věci. Je určitě hezčí, když jsou na řídítkách souměrně 2 páčky a u stupaček souměrně není nic. Rozhodně by se výhody i nevýhody obou řešení musely posuzovat za jízdy v terénu. A tam je důležité, aby se ruce pokud možno mohly držet řídítek. S nějakým držením dvěma prsty na mě nechoď Možná jsi mimořádně schopný rambo, ale minimálně to musí zvyšovat únavu a bolestivost zápěstí a předloktí.
Itall> Já teda jezdim už jenom v terénu a brzda u plynu mi maximálně vyhovuje a ta zadni brzda je taky dobrá, já bych to jinak nechtěl. Na KTM EXC-R s tou automatickou spojkou si taky mužeš dat zadni brzdu na spojkovou páčku. V nohách nemáš tolik citu a v pevnejch krosovejch botách už vubec ne. Ovládání rukama je citlivy a navic ti sači 1, maximálně 2 prsty - a to se vždycky udržiš
Gario: Kdybys někdy delší dobu jezdil na terénní motorce v terénu nebo na trati, a to co nejrychleji, pochopil bys, o čem tady píšu. V takovém případě je nanejvýš záhodno, aby se obě ruce držely řídítek, a to ideálně všemi prsty. A protože nohy jsou na chození a ne ne tahání po zemi za jízdy na motorce, ten pedál zadní brzdy by tam byl lepší, než páčka. Howgh.
Navrc: No právě proto píšu, že plyn a brzda na jednu ruku je pakárna - tak, jako na každé motorce. Tady těch ovládacích prvků ubylo, tak to mohli nějak šikovně rozdělit. Čili brzdy na pravou nohu a levou ruku. Oproti běžné motorce by byla změna jen přední brzda vlevo. Také není moc šikovné - ani konstrukčně - ovládat ZADNÍ brzdu z řídítek. No, tak takhle. Měli se mě nejdřív zeptat
Itall> Na pravou ruku máš plyn a brzdu aji na normálni motorce. Nebo to máš snd jinak? Jenom misto spojky je ovládání zadni brzdy a to si myslim že je paráda - mě by se to libilo
zban: Na nohy tam žádné ovládání není, takže brzdy. K tomu mě napadá, že bych zadní brzdu možná radši ovládal pedálem. Na pravou ruku plyn i brzda je dost pakárna.
Myslím že těch 45 minut úplně stačí aby byl člověk dobře utahaný A protože jsem docela nemehlo tak by mi vyhovovalo že si ušetřím práci s řazením a spojkou.
Ježíš
Elektromotor má plný krouťák i když jede krokem.
Harlejáři uvádějí, že normální Harlej potřebuje k jízdě 90km/h - 13kW výkonu.
Baterky stojí desítky tisíc.
Elektrovozítka nejsou tudíž ani náhodou porovnatelná s železnou trubkou, třemi kroužky a špalíkem duralu v hodnotě 5000korun- spalovákem.
Ekologie je kravina-záleží na úhlech pohledu a společenského postavení.
U elektromotoru je mozne docilit vykonu X a kroutaku Y a mezi X a Y pricemz Y se nerovna X * koeficient v rozmezi od -nekonecno az + nekonecno... jinymi slovy vykon a kroutak u elektromotoru nejsou prakticky vubec provazane...
2AKRO... predpokladam, ze jsi jel na elektroscooteru...jinak by jsi sem napsal, na cem jsi jel. Jo a jeste jedna technicka.. elektromotor podava daleko lepsi vykony, nez motor spalovaci, akorat u toho neni slyset...problem jsou zatim baterky...
Zajímalo by mně provnání nákladů celkových. Pořizovací cena elektro mota plus spotřeba el.energie a gum v porovnání s podobně výkonou objemovou třídou se spalovacím motorem(benzín,gumy,oleje,filtry,písty atd...)
Nechci teď řešit emoce a pod. věci,asi těžko bude svezení na tomhle elektru podobný mojí CRF 450. Ale třeba jednou vývoj dospěje i tak daleko a to by byla paráda.
Jinak kdyby to vydrželo 45 min ostrý jízdy, tak myslím,že není v ČR až tolik lidí, který by to vydrželi v kuse na mx trati
Skoda, ze u nas neexistuje (zatim) zadny moto-Epark, kde by mohly jezdit na upravenych tratich takovyhle elektricky masinky. Sam bych si to rad za nejaky pujcovny vyzkousel.
Nevím jestli jsou elektromotorky v současné době výhra. Ještě zdá se nenastal správný čas. Čet jsem, že tepelná elektrárna Prunéřov vyrobí víc CO2 než všechny osobní auta v ČR dohromady. A pochybuji, že by vyrobila tolik elektřiny, aby dokázala ta všechna auta i pohánět, za předpokladu, že by jezdili na elektriku.
Až bude převata jádra, fandím tomu ! Zatím ani fandové eko-jízdy nemůžou mít argumenty.
Nechci vám do toho kecat,ale uvědomte si,že je to taky otázka designu a jestliže se jim uvolnilo místo na ruku,tam kde byla spojka tak proč by tam nedali brzdu.Tahle motorka stejně nikdy nebude v terénu umět to co benzináky
Navrc: Jo,jo,pohoda.
ser na to. Se nedomluvime
Navrc: Čeče, ty jsi snad úplně zhulenej . Síla na páčku spojky (ale i přední brzdy, koneckonců) se liší u jednotlivých motorek. U kapalinou ovládané spojky síla nebývá větší, než na brzdu. O brzdění jen nohama jsem nic nepsal, pouze to, že klasický pedál zadní brzdy by byl lepší, než páčka na řídítkách. Psal jsem jasně - brzdy na pravou nohu a levou ruku. O držení řídítka jedním prstem jsem opět nic nepsal. Pouze o držení dvěma prsty - palec nepočítám. Ty jsi psal, že páčku ovládáš max. dvěma prsty. Z toho hned plyne, že na držení řídítka ti zbydou rovněž 2 prsty, a to zřejmě prsteník a malík. No, jistě se udržíš, protože ti nic jiného nezbyde. Ale únavu to zvyšuje určitě. Proto bych to chtěl vyřešit jinak, když to jde. U elektropohonu už nejsme v situaci, že to nejde jinak, než blbě .
Itall> Já sem teda nikdy neměl problémy s tim že by mě bolela ruka z brzdění, to spiš ze spojky, ale tam je větší síla než na brzdu. A nedovedu si představit brzdit jenom nohama, to by za chvilu byli všichni mrtví, si to zkus tak udělat a zaručuju ti že se zabiješ. Brzdění rukama nebude mit nejmenší negativumA to držení jednim prstem myslim že jednim prstem budeš držet brzdu, ne řiditko
Navrc: Tak mě by zas vyhovovalo (ne ideálně, ale více) to, co píšu já. Tady, myslím, také zvítězila estetická stránka věci. Je určitě hezčí, když jsou na řídítkách souměrně 2 páčky a u stupaček souměrně není nic. Rozhodně by se výhody i nevýhody obou řešení musely posuzovat za jízdy v terénu. A tam je důležité, aby se ruce pokud možno mohly držet řídítek. S nějakým držením dvěma prsty na mě nechoď Možná jsi mimořádně schopný rambo, ale minimálně to musí zvyšovat únavu a bolestivost zápěstí a předloktí.
Itall> Já teda jezdim už jenom v terénu a brzda u plynu mi maximálně vyhovuje a ta zadni brzda je taky dobrá, já bych to jinak nechtěl. Na KTM EXC-R s tou automatickou spojkou si taky mužeš dat zadni brzdu na spojkovou páčku. V nohách nemáš tolik citu a v pevnejch krosovejch botách už vubec ne. Ovládání rukama je citlivy a navic ti sači 1, maximálně 2 prsty - a to se vždycky udržiš
Gario: Kdybys někdy delší dobu jezdil na terénní motorce v terénu nebo na trati, a to co nejrychleji, pochopil bys, o čem tady píšu. V takovém případě je nanejvýš záhodno, aby se obě ruce držely řídítek, a to ideálně všemi prsty. A protože nohy jsou na chození a ne ne tahání po zemi za jízdy na motorce, ten pedál zadní brzdy by tam byl lepší, než páčka. Howgh.
Itall> Co blbneš???
Navrc: No právě proto píšu, že plyn a brzda na jednu ruku je pakárna - tak, jako na každé motorce. Tady těch ovládacích prvků ubylo, tak to mohli nějak šikovně rozdělit. Čili brzdy na pravou nohu a levou ruku. Oproti běžné motorce by byla změna jen přední brzda vlevo. Také není moc šikovné - ani konstrukčně - ovládat ZADNÍ brzdu z řídítek. No, tak takhle. Měli se mě nejdřív zeptat
Itall> Na pravou ruku máš plyn a brzdu aji na normálni motorce. Nebo to máš snd jinak? Jenom misto spojky je ovládání zadni brzdy a to si myslim že je paráda - mě by se to libilo
Ale jinak - bravo KTM. Tohle je budoucnost. Do 10-ti let se s tím budou jezdit závody na mezinárodní úrovni.
zban: Na nohy tam žádné ovládání není, takže brzdy. K tomu mě napadá, že bych zadní brzdu možná radši ovládal pedálem. Na pravou ruku plyn i brzda je dost pakárna.
Myslím že těch 45 minut úplně stačí aby byl člověk dobře utahaný A protože jsem docela nemehlo tak by mi vyhovovalo že si ušetřím práci s řazením a spojkou.
Pěkné, ještě zvýšit dobu provozu na jedno nabití. Také je blbé, že než to bude za únosné ceny, budu v důchodu.
To acALIEN: Vykon, kroutak a otacky nejsou u tociveho stroje provazane? Chachááá...
Jo, pojdme chodit pesky, nez nam u toho zakazou prdeeeet
Ježíš
Elektromotor má plný krouťák i když jede krokem.
Harlejáři uvádějí, že normální Harlej potřebuje k jízdě 90km/h - 13kW výkonu.
Baterky stojí desítky tisíc.
Elektrovozítka nejsou tudíž ani náhodou porovnatelná s železnou trubkou, třemi kroužky a špalíkem duralu v hodnotě 5000korun- spalovákem.
Ekologie je kravina-záleží na úhlech pohledu a společenského postavení.
heh!
jsem se umack, dulezita je posledni cast...
U elektromotoru je mozne docilit vykonu X a kroutaku Y a mezi X a Y pricemz Y se nerovna X * koeficient v rozmezi od -nekonecno az + nekonecno... jinymi slovy vykon a kroutak u elektromotoru nejsou prakticky vubec provazane...
@AKRO
blbost to rozhodně není
//www.brusa.biz/products/e_motoren108.htm
tam si na nějakej motůrek klikni...jsou tam i grafy průběhu výkonu a krouťáku
2AKRO... predpokladam, ze jsi jel na elektroscooteru...jinak by jsi sem napsal, na cem jsi jel. Jo a jeste jedna technicka.. elektromotor podava daleko lepsi vykony, nez motor spalovaci, akorat u toho neni slyset...problem jsou zatim baterky...
Akro co ty jsi za ignoranta?? Podivej se prosimte na motory pasovejch dopravniku, tramvaji, vlaku, kompresoru klimatizaci a jejich hodnoty...
Rimmerak - Já na elektromotorce jel a ten krouťák nic moc! A ani tady těch 30 koní ten krouťák 45 Nm prostě nemůže mít!
Zajímalo by mně provnání nákladů celkových. Pořizovací cena elektro mota plus spotřeba el.energie a gum v porovnání s podobně výkonou objemovou třídou se spalovacím motorem(benzín,gumy,oleje,filtry,písty atd...)
Nechci teď řešit emoce a pod. věci,asi těžko bude svezení na tomhle elektru podobný mojí CRF 450. Ale třeba jednou vývoj dospěje i tak daleko a to by byla paráda.
Jinak kdyby to vydrželo 45 min ostrý jízdy, tak myslím,že není v ČR až tolik lidí, který by to vydrželi v kuse na mx trati
Skoda, ze u nas neexistuje (zatim) zadny moto-Epark, kde by mohly jezdit na upravenych tratich takovyhle elektricky masinky. Sam bych si to rad za nejaky pujcovny vyzkousel.
To je parada , uz aby byly i elektricke PowerCruisery
AKRO: Krouťák nemůže být větší jak výkon? Nebo se ti to nezdá po stránce provozní?
Nevím jestli jsou elektromotorky v současné době výhra. Ještě zdá se nenastal správný čas. Čet jsem, že tepelná elektrárna Prunéřov vyrobí víc CO2 než všechny osobní auta v ČR dohromady. A pochybuji, že by vyrobila tolik elektřiny, aby dokázala ta všechna auta i pohánět, za předpokladu, že by jezdili na elektriku.
Až bude převata jádra, fandím tomu ! Zatím ani fandové eko-jízdy nemůžou mít argumenty.
Mexican - protože to je blbost!