husqvarna_svartpilen_801_2




Elektrickému výrobci Alta Motors došel kapitál

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5069) napsal 22.11.2018 v 11:33

Šéf Pražské plynárenské Janeček se vyjádřil, že okamžitý přechod z fosilních paliv k bezemisní
energetice není možný bez plynu, jehož cena se pravděpodobně v příštích letech zvýší,
přičemž elektromobilita není zatím řešením.

22.listopadu 2018
*******************

Co si myslíte o elektromobilitě a její podpoře?
*************************************************
Elektromobilita není zatím podle mého názoru řešením. Její propagování je dáno energetickými společnostmi, protože to je potenciálně obrovský nový trh. Existuje celá řada studií, které
zpochybňují ekologickou efektivitu elektromobilů. Je potřeba říci racionální názor.
Před časem jsem četl článek s titulkem „Šéf Volkswagenuztratil nervy“.
On je představitelem automobilového kolosu. Těmi problémy se zabývá víc než kdokoli jiný.
Pouze poukázal na negativní aspekty elektromobility.

Je prokázáno, že elektromobil ještě předtím, než vyjede, má osmkrát vyšší zátěž než
spalovací motor za celou dobu svého provozu. Je pravdou, že z celkového zatížení v
dopravě na planetě je 80 procent znečištění způsobeno velkými tankery a letadly.
Jen dvacet procent osobní a nákladní dopravou.

Když se vrátím ke zmíněnému titulku, je to neuvěřitelná manipulace s reálnou obavou
o všechny aspekty, které souvisí s bezmyšlenkovým přechodem od spalovacího motoru
na fosilní paliva na elektromobily. Devalvuje to jeho myšlenky, které byly myšleny tak,
aby lidé uvažovali ve všech souvislostech. Hektickým prosazováním elektromobility
dosahujeme marginálních výsledků za obrovských nákladů.
Ptám se, musíme ztratit konkurenceschopnost ve prospěch ideologie?

Jaké jsou alternativy elektromobility?
****************************************
Asi očekáváte, že budu masivně podporovat pouze CNG. Není tomu tak.
CNG je nyní okrajové, podobně jako elektromobilita, ale je to nejvhodnější cesta
pro urbanizované zóny, tedy například pro Prahu.
Když říkáte, že zasíťujete Prahu infrastrukturou pro dobíjení elektrických aut, tak když
foukne od Mělníka, máte veškerý popílek vzniklý při výrobě elektřiny nad Prahou stejně.

Navíc není možné Prahu rozkopat a natahat všude výkonné kabely, abyste byl schopen
elektromobily dobíjet. Aby to bylo alespoň elementárně efektivní, měla by se konvertovat
elektřina z fotovoltaických elektráren. Ale přes den potřebujete jezdit, a ne vozy nabíjet.

Řešením by bylo stavění obrovských bateriových polí, což znamená obrovské množství
chemie, a tedy rizika zátěže pro životní prostředí. Je celá řada vedlejších vlivů,
které takzvané obnovitelné zdroje mají, a ty nejsou zatím prozkoumány.
Hovoří se o tom, že v okolí větrných elektráren se mění fauna.
V Rakousku už s tím mají problémy, protože nemají hraboše na vinicích.
Obrovskými větrnými parky nad severním Německem je podle některých názorů
ovlivněna srážková činnost v celé střední Evropě.

Jestli chce někdo třeba v Praze nebo v dalších městech řešit karcinogenní polétavý prach,
je CNG okamžitým řešením. CNG z klasického plynu, a ne bioplynu, jehož je strašně málo
a je velmi drahý. To se dělá jenom v Evropě.

Jsem pro bioplynové stanice a z nich vytvářený takzvaný zelený plyn, ale jen pokud je tam
hniloba z čistíren odpadních vod nebo z kejdy, ne že budeme provádět akvizici odpadu
i mimo ČR. K těmto věcem je třeba přistupovat s ekonomickým opodstatněním.
Pro Prahu může CNG provozovat dopravní podnik, vozy taxi, záchranky. CNG je řešení.
Elektromobilita není zatím cestou, jen přenášíme zátěž o kousek vedle.
*****************************************************************************

Vodík je budoucnost. Je to spalovací motor nebo palivový článek. CNG není alternativa
k fosilním palivům, to je jen okamžité řešení. Tvrdím, že budoucností jsou alternativní
paliva a jedním z nich je vodík. Vidím v tom řádově větší potenciál než u elektromobilů.

Energetické společnosti mají dostatečné množství peněz a vlivu, aby propagovaly pro ně
efektivní a ekonomicky výnosný byznys. Není tady zatím síla a ambice, které by propagovaly
výhody jiných alternativních paliv.
Tím, že je elektromobilitě dávána nepřiměřeně velká pozornost, podvazujeme rychlejší vývoj
jiných alternativních paliv, ve kterých spatřuji budoucnost.

Mluví se o tom, že rozmach elektromobilů ohrozí pracovní místa v Evropě…
**********************************************************************************
Ohroženy budou statisíce pracovních míst, je to zcela bezohledné.
_________________________________________________________________________

((( TAKŽE SLOVY KLASIKA : * Co budou skláři žrát, když skleničky budou z plastu? * )))

Honza-K (830) napsal 27.10.2018 v 12:56-1+1

Tesla teď sice něco málo vydělala, ale celkově je pořád brutálně v červenejch číslech. Bez fanatických investorů to není životaschopný projekt...

Edemsi (20) napsal 26.10.2018 v 06:28

Neuznávám jakékoliv elektro ,ale tohle bych si koupil.
To se se mi líbí, pro milovníky jízdy po polňačkách - bez hluku.

IvanDvoutakťák (5069) napsal 25.10.2018 v 18:05

Výrobce elektromobilů Tesla vydělal ve 3.čtvrtletí 2018 311,5 miliónu dolarů
(7,1 miliardy korun).
Tržby meziročně stouply dvojnásobně na 6,8 mld dolarů (154 mld korun).
https://www.novinky.cz/ekonomika/487206-dobra-zprava-pro-muska-tesla-vydelala-za-tri-mesice-sedm-miliard.html

A "vo tom to všechno je" ... Vydělat, dokud je současný elektromobilní romantismus v kurzu .
Později, za nějakou desítku let se taky může zjistit, že "toho" lithia zase není
tolik, jak se předpokládalo, elektromobilní část lidstva mobilní být přestane
a kde už bude "všem těm Muskům" konec ...

HiddenSnake (27) napsal 25.10.2018 v 17:18

No vypada to na klasickej korporatni podraz Haryku ... Pak to koupi nejakej jejich likvidator za par supu. Mentalite firmy to odpovida.

Steve-CZ (259) napsal 25.10.2018 v 16:32

Jejda, tolik kladných hlasů ??, No to mě těší, že je ještě spousta rozumně myslících lidí a těm dvěma pomýleným mínusářům přeji hodně radostných hodin u elektrické zásuvky

IvanDvoutakťák (5069) napsal 25.10.2018 v 12:57

A jaderný pohon lodí nepřipadá v úvahu, protože PREJ je tato technologie
nebezpečná a navíc se jí ""prozíravé"" země zříkají . . .

Kybergreg (88) napsal 25.10.2018 v 10:36

Zrovna namorni lode bohuzel nemaji alternativu sveho pohonu. Cokoliv jineho bude mit mnohem vyssi spotrebu a ve vysledku i emise.

sirr (55) napsal 25.10.2018 v 07:40+1

Jediné plus těchle elektrosrá*ů vidím jako užívání pro milovníky zakázaného terénu a neruší to ostatní (les atd..)
Dokud budou do přístavů vplouvat lodě spalující mazut, co jedna jednou cestou zamoří evropu na Xlet...neuznávám kecy o ekologii a E zony pro auta atd...
Altu jsem vnímal jako top funkční špičku v tomhle moto segmentu...,slzu v oku mi zamáčk fakt, že když krachnul takhle velký USA ledovec, snad se blízká na lepší časy

Petřičák (184) napsal 25.10.2018 v 00:56-1+1

Hm, dobrý důvod koupit na víkend lahvinku dražšího vína a s chutí oslavit tuto vynikající zprávu! Vážení dinosauři, děkuji Vám za obět Vašich těl, díky kterým se můžu smát od ucha k uchu při jízdě se čtyřtaktním čtyřválcovým spalovacím motorem.

Targus (430) napsal 24.10.2018 v 22:27+1

IvanD

Sbírka tebou vyjmenovaných politiků je sbírkou k ničemu se nehodících hochštaplerů s vymetenými hlavami, výlučně se řídících systémem KDD.
Každý Den (ve funkci) Dobrý.
Za tento Den jsou schopni čehokoli.

IvanDvoutakťák (5069) napsal 24.10.2018 v 10:25+1

Jen magoři, bohužel ovlivňující celý kontinenty, můžou DNES "vypouštět" prognózy
á-la Německo, Švédsko a Francie na DESÍTKY let před námi, např. že úplně zruší
jadernou energetiku, zcela nahradí spalovací motory "elektromobilitou" , atd ,
když tito "nového světa tvůrci" neví ani co bude za pět let, současný problémy neřeší,
ale pouze přesunují dál do budoucnosti

Targus (430) napsal 24.10.2018 v 10:23-1+1

Celkem mi hlava nebere, jak může dojít kapitál někomu, kdo vyrábí špicovní produkt, o který se zákazníci perou.
No nic, každý jsme nějaký.
Já bych to spíš viděl, že HD měl do toho vlézt, aby měl pokoj s emisemi, které musí splňovat jeho výrobní a hlavně prodejní portfolio...

CR500 (142) napsal 24.10.2018 v 08:53-1+2

Elektro motorky obecne nesnasim (krom skutru). Ale zrovna ALTA byla aspon pro me skutecne vyjimka. Krasne ale hlavne i skutecne funkcni motorky, strasne jsem fandil. Dokazovala to v motosportu proti skutecnym motorkam v realnych zavodech Spoluprace s HD byla od moderni nadejne ALTA fakt chyba, bylo jasne o co tomu dinosaurovi z praveku jde! Presne to jsem tady psal, kdyz se zde o tom slavne psalo. Kez by si toho vsimla KTM a ALTu zachranila

Stadakk11 (277) napsal 24.10.2018 v 08:44+1

Teď už jen Elon Musk, kterému už hrabe...a můžeme se o naše milované spalovací motory přestat bát Teda alespoň pro zatím.
K ranní kávě je to příjemná zpráva

IvanDvoutakťák (5069) napsal 24.10.2018 v 07:58

Takových ještě bude !!!
A pak se "zákazníku" postarej o náš supervýrobek, zachraňující zeměkouli,
postarej sám jak dovedeš ...

hrochi (155) napsal 24.10.2018 v 01:12+1

Prodlužku na enduro sebou

Honza-K (830) napsal 23.10.2018 v 23:21+2

No nevím, elektromobilita v autech mi leze krkem, ale tohle mi přišlo jako slušný počin. Konkrétně MX motorky a provozovatelé tratí pořád válčí s hlukem, tohle je částečný řešení... A na enduro úplná paráda, pokud to teda aspoň něco vydrží...

Steve-CZ (259) napsal 23.10.2018 v 18:22-3+11

Pokud zkrachuje kdokoliv v řetězci elektromafie, nebude mi ho rozhodně ani trochu líto




TOPlist