yamaha_demo_tour




Elektrickému výrobci Alta Motors došel kapitál

Ještě nedávno to s americkým výrobcem elektrických endur, krosek a supermot vypadalo výborně. Jejich stroje mají dobrou pověst, dostaly nejrůznější ocenění a poskytovaly konkurenceschopné výkony. K tomu ohlášená spolupráce s Harleyem, nic nemohlo vypadat lépe. Jenže po několika měsících je tu obrat o 180° a Alta zavírá krám.

Kapitoly článku

Alta Redshift je v USA vcelku oblíbený stroj a je jedno, jestli má chlupaté gumy nebo silniční sedmnáctky. Poslední verze endura EXR pro rok 2019 nabízela zajímavé parametry: 50 koní, 57 newtonmetrů a váha 124 kilogramů. To jsou na enduro slušné údaje. Připočtěte k tomu ještě podvozek WP, brzdy Brembo, dobití do plna rychlonabíječkou za hodinu a půl, tou standardní za tři hoďky, městský dojezd 80 kilometrů, více jak 4 hodiny v terénu nebo 3 x 25 minut na trati,cenu v přepočtu 280 000 korun a KTM Freeride-E se může "začít klepat strachy". Teda teď si vlastně může oddychnout, protože mu konkurent odpadl.

Výrobce Redshiftu 18. října vyvěsil na svou Facebookovou zeď černý obrázek se žlutým nápisem Thank you a s textem: „Naše upřímné poděkování patří všem, kteří v průběhu let Altě věřili. Děkujeme za vaši podporu a za to, že jste byli součástí budoucnosti rychlosti.“ Tohle potvrzuje informace, které mají kolegové z amerického webu Asphalt & Rubber. Podle nich továrna o den dříve s okamžitou platností stopla výrobu a poslala všechny své zaměstnance domů. Jak se to tak náhle mohlo stát se zářivě nalinkovanou budoucností?

Letos v březnu jsme informovali o tom, že Harley – Davidson koupil u Alty podíl. H-D se v budoucnu chystá do elektriky pořádně šlápnout a Alta Motors mu s tím měla pomoct. Harley dodá peníze, dealerskou a servisní síť, Alta s inženýry pracujícími v minulosti pro Teslu zase své know-how a mimo jiné i dva hotové motocykly, které by se prodávaly pod značkou Harley-Davidson. Šéf Harleye Matt Levatich k tomu tehdy řekl: „Alta ukázala inovativnost a zkušenosti v oblasti EV (elektrických vozidel) a její cíle jsou blízko těm našim. Společně máme schopnosti a prostředky, které budou vzájemně prospěšné, pokud budeme společně pracovat na vývoji špičkových elektrických motocyklů.“

Po pouhých šesti měsících pak Asphalt & Ruber přišli s informací, že ze spolupráce nic nebude. Harley-Davidson vycouval, a Alta tím pádem přišla o důležitý zdroj financí. Co stálo za rozchodem obou značek, bohužel nevíme. To vědí asi jenom ty nejvíc zainteresované osoby. Okoukal Harley vše potřebné? Zjistil, že mu Alta nic nového nepřinese? Má malé výrobní kapacity? Objevil se nový partner? Kdo ví. Jedno je jisté. Harley – Davidson to s elektrickou budoucností myslí vážně. Také proto v americkém Silicon Valey, centru všech IT mozků, vzniká nové vývojové centrum, kde se bude pracovat právě na elektrických strojích. Nedostali třeba majitelé Alty neodolatelnou pracovní nabídku právě od Harleye?

Ať je to tak či onak, Alta ztratila důležitého investora. A protože se jí od té doby nepodařilo najít nikoho nového, rozhodla se ukončit výrobu. Nebo možná přerušit. Dobře našlápnutá firma s úspěšnými produkty a sítí 70 dealerů napříč USA je určitě zajímavou investicí. Jestli se najde někdo, kdo se rozhodne sem vložit své peníze, ukáže až čas.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
chrochtato přispěl 3 Kč
Ritchy přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Petřičák přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist