ktm_srpen




Ducati má elektroskútr! Anebo ne?

Ne. To, na co se díváte, je sice skútr, navíc elektrický a ještě k tomu ze všech stran pomalovaný nápisy Ducati, ale není to Ducati. Je to Super Soco, ovšem s požehnáním od Ducati.

Kapitoly článku

Jsou to tanečky, tyhle elektrické věci u renomovaných značek. Některé, jako třeba BMW nebo Vespa, už svůj vlastní elektrický produkt mají, jiné zatím buď vyvíjejí, nebo vyčkávají. Ale ať se nám to líbí nebo ne, zanedlouho bude elektrika v portfoliu každého velkého výrobce, na to vemte jed.

A bude ji mít i Ducati. Teda, ona ji už má, ovšem v trochu jiné podobě, než byste čekali. Na veletrhu EICMA v Miláně loni na podzim představili Italové MIG-RR, což není závodní verze ruského letadla, nýbrž elektrické horské kolo! Boom elektrokol je obrovský a už je nemálo motorkářů, co si po pořízení téhle hračky uvědomilo, že jim od té doby motorka doma stojí na stojanu. V Ducati si asi řekli, že jim bude vyhovovat, když z tohoto trendu taky budou něco mít. A vy pak nemusíte mít provinilý pocit, že nejedete na burácejícím motocyklu, nýbrž na tichém elektrokole. Má přeci značku Ducati, ne? Konec srandy.

To kolo si Ducati samozřejmě nevyrábí sama, nýbrž je to produkt cyklistické značky Thok. Podobné je to i s tím novým elektroskútrem. Podobné, nikoli stejné. Protože tenhle skútr, ač jeho světová premiéra proběhla v Borgo Panigale přímo v sídle Ducati a za účasti Daria Marchettiho, bývalého špičkového závodníka a dnes šéfa programu DRE, se vůbec nebude nabízet v prodejní síti Ducati.

Cože, Ducati, kterou neprodává Ducati? Nic nového pod sluncem, boloňská značka uzavírá se svými partnery různé druhy spolupráce a třeba v minulé dekádě jste si několik let po sobě mohli koupit skútry Malaguti vyvedené v barvách Ducati, ovšem také jen v prodejní síti Malaguti. To byl oficiální partner Ducati Corse, na těchto skútrech jezdily po paddocku hvězdy WSBK a MotoGP.

Vlastně to samé v bledě modrém je teď se značkou Super Soco. Ta své produkty prezentovala už loni v létě na WDW, na jaře potom oznámila, že je oficiálním dodavatelem Ducati a její přibližovadla bychom opět měli potkávat v paddocku mistrovství světa. A jako takový další krok je právě v příštích dvou letech nabízená limitovaná série (podle některých zdrojů půjde o 800 ks) skútrů CUx, vyvedených v závodních barvách Ducati.

Barvy budou to jediné, čím se skútry Super Soco CUx Special Edition Ducati budou lišit od těch standardních. A cenovkou, za Ducati dáte o pět tisíc víc než za standard, konkrétně 74 990 Kč, což je akceptovatelný příplatek za jistou míru exkluzivity. Jinak je to zkrátka CUx, jak ho čínská společnost Vmoto, která motocykly a skútry Super Soco vyrábí, představila loni na Intermotu v Kolíně nad Rýnem.

Elegantní městské vozítko kategorie AM, tedy s maximálkou omezenou na 45 km/h, ovšem v tomto případě velice „smart“. CUx má bezklíčkové zapalování i dálkové odemykání sedla, hodně zajímavá přední i zadní LED světla, USB zásuvku, tempomat a dokonce ho můžete mít i s integrovanou kamerou s nočním viděním a WiFi modulem! Po technické stránce je to taková lepší elektrická klasika, 70kilový skútřík je poháněn motorem Bosch v zadním 12“ kole (1300 Wattů stálých, 2700 špičkových, 115 Nm), vyjímatelná baterie má kapacitu 30Ah s dobou nabíjení cca sedm hodin a dojezdem kolem 75 kilometrů, brzdy jsou na obou kolech kotoučové a tlumiče hydraulické. Prostě slušně udělaný malý elektroskútr, v Ducati by přeci svoje logo nepropůjčili žádnému křápu…

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist