Britové představili elektrický motocykl, který má pokořit 400 km/h. Stojí na unikátní aerodynamice
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: White Motorcycle Concepts | Video: White Motorcycle Concepts | Zveřejněno: 25.6.2021 | Zobrazeno: 12 127x
Tahle elektromotorka, určená pro pokoření dosavadních rychlostních rekordů, je dle mého názoru naprostá technologická a aerodynamická lahůdka.
Co mě zaujalo:
- obrovský Venturi tunel, který významně snižuje odpor a zároveň zvyšuje přítlak
- olej odpuzující teplo zajišťuje rovnoměrnou teplotu v celém bateriovém modulu
- v každém kole je dvojice elektromotorů
- 15-20x vyšší cena 300kW elektromotorů oproti 100kW
- hodně agresivní pozice jezdce
- spoustu fotek, CAD a CFD obrázků
Přeji tedy celému týmu White Motorcycle Concepts, aby se jim podařilo posunout hranici maximální rychlosti elektromotocyklu zase o něco výš
*Káčko/Staďáku/Zdenále*(a další) - více si "počtete"
pod mým komentářem 02.07.2021 v 22:08 ...
4 reakce
K167,
jsi velmi nudný, už mě nebavíš Prošel jsem všechny tvé příspěvky k článku. Z nich plyne závěr: Osel s jednadvacetiletou praxí obchodního cestujícího, který se naváží do ostatních, kdy v příspěvcích není patrná téměř žádná spojitost s obsahem článku!!! Navíc jsi se přiznal k ignorantství, tedy domnělou ztrátou času (tím dokazuješ, že přirovnání k oslovi sedí). Vědátory z https://realisticka.cz znám a je mi jich i tebe upřímě líto, ne z fanatické posedlosti, ale z toho co produkují, je mi hanba. Obhajoba uhlí a plivání na hledání nových cest je velmi vysoká uroveň lidké blbosti schovaná za vědu. Smutné je, že ukázková vědecká hanba se schovávajá za uhlí, kterého je s zásobách nesmírné množství (nech to koňovi, má větší hlavu), tím asi chtějí dokázat své moudro.
Mimo téma: důležitější je neplýtvat, ukládat přebytky, krotit co nejvíce promární čisté zdroje a pokusit se dořešit termonukleární fúzi, přestat drancovat přírodu, více recyklovat, urychleně obnovovat přírodě blízké stanoviště, hledat lepší technologie.
Řešit na motorkari.cz globální problémy smrtelně vážně může jen opravdový fanatik nebo lehce narušený jedinec. Jestli je to psychóza z odebrání hračky nebo jen lidská hloupost musí posoudit zkušený odborník (jen bych se vyhnul odborníkům z realisticka.cz ).
Prý nás zachrání vodík dlouho jsem se tak nenasmál, díky!
Pokud mě budeš dál srát, nebudu na tvé ubohosti a citové výlevy reagovat, věnuj se laskavě výhradně obsahu článku/ů!
2 reakce
Podle expertů z německého hasičského záchranného sboru je pro uhašení baterie
vozidla Tesla Model S zapotřebí přibližně dvacetdva tisíc litrů vody a z jednoho litru
vody se při tomto chlazení stane asi sedmnáctset litrů horké vodní páry. Kromě toho
je tato voda vysoce kontaminovaná, nemůže se vypustit do kanalizace, ale musí být
ekologicky zlikvidovaná.
27 reakcí
L6L: nevím, proč reaguješ na probíhající diskusi vytvořením jiného vlákna, ale dobrá, s ohledem na to, že na tebe reaguji naposledy (viz níže), udělám to teď stejně:
Opět jsem se přesvědčil, že jsi mimo realitu běžného života a neumíš slušně diskutovat. Jsi fanatický příznivce, který nechce slyšet negativa, což je stejně hloupé, jako být fanatický odpůrce, který nechce slyšet pozitiva. Pracuji 21 let pro společnost, která vyrábí mobilní stroje na naftu, LPG, CNG a elektřinu. Svým zákazníkům doporučujeme palivo, které je pro ně v různých ohledech nejlepší. Cpát někam pouze elektřinu "ať to stojí, co to stojí" je nesmysl.
Edit: vzhledem k výše uvedenému je pro mě čtení tvých "článků" ztráta času.
Zde názory vedců: https://echo24.cz/a/SWhPB/cesti-vedci-rozporuji-vyhodu-elektromobilu-maji-nedostatky-o-kterych-se-nesmi-mluvit
Přiznám se, že nechápu princip naporovym sanim + vyfukem ve spojitosti s výrazným snížením Cx a zvýšením přítlaku, které se generují v novém řešení, samo se zanedbáním reaktivního příspěvku. Prosím o vysvětlení C500, děkuji!
4 reakce
Od znalců povrchu, kteří byli na Solné pláni, se nechám rád poučit o rotující hmotě.
My petroheadi, myšlením opíčící se ovečky máme vždycky pravdu.
K167, četl jsi článek Elektromobilita motorkou?
Pokud ano a chceš po mě stále odpověď na 7. bod tvého příspěvku ze 29.06.2021 v 10:30 hodin, pak si dej článkové repete. Hlavně s dobem č. 7 nikoho neotravuj, děkuji a zdravím L.
PS: měl bys začít kvičet už teď, EU brzy nařídí řízené odvádění plynů z výfuku č. 7 každého člověka, žádné individuální, nedej bože svobodné sáčky, pěkně hromadně na sběrnici jako ovečky za sebou.
1 reakce
CR500 (k teorii otáčející se hmoty),
přední motor HUB bude motorku při pokoření 400 km/h naopak stabilizovat, bude stačit správné vyvážení.
HUB v předním kole je na silnice zbytečnost:
u strojů do 130 km/h stačí HUB vzadu, u vyšších rychlostí se řeší motor centrálně s/bez vícest.převodovky a řemenem/řetězem nebo jen spec. konstrukcí do rotujícího ráfku.
3 reakce
Jen málokdo v naší zemi , se třetinovými výdělky oproti "vyspělým"
zemím EU , si snad bude nová dvoustopá Éčka kupovat .
Důležité je , aby si čeští "kmáni" nekupovali Éčka OJETÁ těmi
"progresivisty" co zanechávají nízkou uhlíkovou stopu a budou
nabízet ten zázrak ekologie PŘED VÝMĚNOU BATERIE !
Snad všem dojde, že to nebude žádná láce - nová baterka + práce
autorizovaného(!) servisu při její výměně .
A že se "vynoří" i poplatek za ekologickou(!) likvidaci té staré baterie ,
na to můžeme "vzít jed" . A kdopak ho bude platit !?
9 reakcí
Napište do Ferrari a zeptejte se proč hází svoje benzinove motory z okna a zacinaji delat na elektro motorech. Chudáci.
Koncept je přímo revoluční, použít nejen jezdce coby přítlačného křídla je fantazie
Tady je velmi mnoho pozitivních technologií použitelných i do budoucna, např. užití pro ryze české poměry bude: rouru nacpat paštikama, stanem, spacákem a skládací seslí.
O říditelnost bych se u speciálu nebál, stejně pojede rovně 4stovkou
Tlumení je geniálně svedeno vespod rámu od obou kol - pro homolog. stroje použitelné.
Aerodynamika konceptu se jistě prosadí v závodních strojích.
Velmi hodnotný dyzajn, děkuji za inspiraci!
PS: přední řízení a zrcátka zajisté na silnice převezmou neštítivě komplet z rakouského Johammeru J1
2 reakce
Úžasný stroj. Trieskovo obrábané kovové diely, systém zavesenia predného kolesa minimalizujúci neodpruženú hmotu, ľahká kapota a podsedlovka z karbónu, neskutočná aerodynamika, motor zvlášť pre predné a zvlášť pre zadné koleso. Plášťové chladenie. Každá z použitých technológií posunie vývoj motocyklov ďalej a to nemyslím len čisté elektromotorky. Kolko dukatistov a kátéemkárov by určite chcelo taký veterný tunel pod zadkom
Sú tam možno ešte nejaké možnosti: ako orezávače medznej vrstvy na zlepšenie aerodynamiky, tenšie kolesá na minimalizáciu valivého odporu ( nebude dávať koleno v zákrute ) a hlavne brzdy. Načo je vpredu klasická brzda ? A ešte dvojkotúč ? U rýchlostných špeciálov sa najnovšie používa duralový kotúč ( niekedy samo koleso ) a brzdí sa pritláčaním neodímiových magnetov . Táto motorka má vlastne motor vpredu aj vzadu takže môže brzdiť elektromotorom cez výkonový rezistor.
P.S.: deluxa kde je tam hydrodynamický princip ?
4 reakce
Wau to je teda neskutocny pokrok az revolucia pouzit hydrodynamicky princip vymysleny cca v roku 1780 kde su vlastne zakladne vzorce mechaniky tekutin zname tak z roku 1690. Ked uz nic tak aspon kandiduje za najvacsi elektricky nezmysel roka....
400kmh nic moc od bateriove budoucnosti zatim ... vzdyt to dava i prakticky seriova motorka na cerne zlato uz davno https://www.youtube.com/watch?v=j1OWP-YBtsw ...navic jen pridat zrcatka+blinkry a zadni stupacky a muzu s tim jezdit s kockou trebas po meste pro zmrzku...k cemu tento primocary JEDNOUCELOVY vysavac ???
Všechno pěkné,ale ta elektrika......))))))))))
Líbí se mi cesta nápadů a inovací. Sere mě cesta bateriovýho pohonu, onanistických snů eurozelenodebilů. Tak elektrosráč možná udělá přes čtyřista. A co má bejt? Mám se posrat, zahodit moje auto a koupit si elektromrdku, která možná udělá čtyřista, ale její vlastnosti jsou napikaču? Mám se posrat z euroúnyjních elektroonanií a jásat nad prokazatelnou bateriovou elektrodebilitou? Bateriosvazáci všech zemí - vyližte si prdel!!!
4 reakce
Táááák tyhle články o elektromobilitě budoucnosti miluji ....Raději zůstávám u osvědčeného pohonu na benzín, maximálka 400,- km/hod mne netrápí, udržovat cestovní rychlost po 400,-km/hod je daleko výhodnější i pro mojí peněženku. S pocitem, že benzínovou pumpu najdu téměř na každém rohu, " fandím " bláznům, kteří věří v levný efektivní elektrický pohon budoucnosti
1 reakce
Chitta má samozřejmě pravdu. V elektrice/elektromobilitě je budoucnost. Vynucená, nedobrovolná, plná bezemisních lží a všemi občany na účtech za elektřinu draze zaplacená budoucnost.
Kdyby se elektromobilita prosazovala přirozenou cestou v oblastech dopravy, kde to dává opravdu smysl, nic bych proti ní neměl.
7 reakcí
Díky za parádní článek. V elektrice je samozřejmě budoucnost, ale nebudu se dohadovat s místními experty, co řídili max. el. auto na vysílačku. Ale jinak o tom ví všechno, že jo Ale z jiného soudku... vidím dobře, že převod řízení z řidítek je přes lanka a ne pomocí tyček jako je tomu u jiných řešení s rejdovým čepem?
2 reakce
Pokud nám někdo jednou sebere naše krásný motorky na voňavý benzín,tak jsem s motorkama skončil.
Co nám to furt cpou pod rypák
1 reakce
Napchať tam nahovado akumulátory a nahovado elektromotor, tak cez nejaký kilometer-dva to dá možno aj 500 km/h.
Teda je celkom možné, že potom tých 400 km/h dá aj s tým tunelom ...
Tak jsem se v půlce článku vyzvracel, pak dočetl a šel znova a při myšlence,že tohle bude jezdit se mě opět zvedá žaludek. Chápu,že vývoj někam musi jít, ale jsou jídla, která prostě nesnim.
1 reakce
Už tady chybí jen bečení soudruhů z uličního výboru a fandů rusáckého a muzulmanského černého zlata, jak Brusel zase něco nařídil UK
3 reakce
A po pokusech o překonání rychlostních rekordů z toho bude dobrá cestovní mašina. Rychlost se omezí kolem 160 km/h, ten tunel už nebude potřeba nechávat otevřený a tak do něho bude možné dát karimatku, spacák, řízky, dlouhou prodlužovačku a malou benzínovou elektrocentrálu
Ale jde s tím zatáčet? Zatím jsme viděli jen jak to stojí na místě
2 reakce
netradicni aerodynamicka koncepce, ale zrejme bude ucelna.. koncepce "lezce" misto pilota bude funkni, ale jsou tod drobny.. spis je velka otazka jak resit uplav, to by bylo zajimavejsi.. nicmene 400 je urcite realnejch, o tom bych vubec nepochyboval..
jinak je to skaredy, jo, ale hezky rekordni voztko jsem jeste nevidel
Otazka je jestli tomu vystaci baterky do prekonani rekodku ., jinak je to fakt vosklivy.
Krám škaredý...
Podobny koncept jsme zkouseli i u BMW. Jen ten tunel nebyl u spalovaku tak monstrozni.Par vyhod, par nevyhod. Nakonec zustalo jen u konceptu...
Až přijdou kluci na to, že do tunelu pasuje proudový motor z letadla, naroubují ho do té díry a někdo pustí benál a zapálí směs, pak to bude ta jedině správná motorka k překonávání rychlostních rekordů.
Hned v úvodu to musí narazit na tom názvu. Bude to terčem co by rasistická motorka ...