ktm_unor




BMW představuje „eParkourer“ CE 02. Chce jím dostat mladé lidi na dvě kola

Jak dostat omladinu z velkých měst na motorky? To je otázka, kterou si klade snad každý motocyklový výrobce, BMW nevyjímaje. A podle berlínské značky by odpovědí mohlo být právě tohle – elektrická CE 02, který podle výrobce není „ani e-motocykl, ani e-skútr. Je to eParkourer.“

Kapitoly článku

Oproti většímu a výkonnějšímu sourozenci CE 04, je nová „nula-dvojka“ po stránce designu osekaná na kost, což je koneckonců účel. Kompletně obnažený předek, který vypadá jako z libovolné malé motorky, má klasické USD vidlice, čtrnáctipalcové kolo a vyšší, široká řídítka. Zadní kolo je jednostranně uchyceno na hliníkové kyvné vidlici, spojené s jedním tlumičem s nastavitelným předpětím. Celý stroj pak dohromady spojuje ocelový prostorový rám, který vedle plochého sedla, evokujícího skateboard, nese hlavně baterie a vzduchem chlazený, synchronní motor.

CE 02 půjde na trh ve dvou variantách. Ta výkonnější má maximální výkon rovných 15 koní – tedy 11 kW, což je legislativní maximum pro kategorii A1. Její maximálka činí 95 km/h. Ta slabší má výkon jenom 5 koní (4 kW), a rychlost omezenou na 45 km/h, takže ji smí řídit i patnáctiletí. Motory v obou verzích jsou naladěny na maximální točivý moment 55 Nm a BMW uvádí, že ta výkonnější zrychlí z nuly na padesát za 3 sekundy, což vůbec není pomalé.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Silnější verze má dvě li-ion baterie, každou o kapacitě 1,96 kWh, slabší pak pouze jednu. Dvě baterky pochopitelně slibují lepší dojezd – konkrétně nějakých 90 kilometrů podle měřicího cyklu WMTC, jedna baterka má zase výhodu v nižší hmotnosti. Proto váží výkonnější CE 02 132 kilogramů, zatímco slabší jen 119.

Standardně dodávaná nabíječka na 230 V má výkon 900 W, za příplatek ale dostanete i výkonnější s 1 500 W. 11 kW verzi tak nabijete z prázdných baterek na 100 % za 210 minut.
Jízda samotná má být maximálně intuitivní a jednoduchá. Sedlo lehké motorky je ve výšce 750 milimetrů nad zemí, a jede-li jezdec sám, může mít nohy na předních i zadních stupačkách. Přední kotoučová brzda je vybavená ABS, nechybí systém kontroly trakce a systém RSC, který hlídá, aby se při rekuperaci neblokovalo zadní kolo. K mání je taky couvací asistent a dva jízdní režimy Flow a Surf, měnící odezvu plynu. Za příplatek dostanete ještě třetí „sportovní“ režim Flash.

Součástí výbavy je taky bezklíčové ovládání Keyless Ride, kompletně LED osvětlení a barevný displej s USB-C nabíjecím portem, který podporuje propojení s mobilním telefonem a dokonce ho díky aplikaci umí využít jako druhý displej.

Do prodeje jde CE 02 jako základní provedení a dále s vyšší výbavou jako „Highline“. V rámci příslušenství se objeví i spousta doplňků, sloužících k vylepšení a personalizaci stroje. Elektrický „eParkourer“ už se objevil i v oficiálních cenících a startuje na sumě 209 000 korun (11 kW varianta).

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist