yamaha_demo_tour




Belgická Saroléa dává k dispozici první kusy elektrického supersportu

Saroléa, ač pro mnohé neznámá, je značka s dlouhou a bohatou historií. Belgický výrobce vznikl těsně po začátku 20. století jako zbrojovka, a jak už tomu bývá, postupně přidal jízdní kola a posléze motocykly. V šedesátých letech však značka zanikla a její odkaz se probral až pár let zpátky rukou designéra jménem Serge Rusak.

Za posledních několik let byla Saroléa k vidění pouze při závodech, konkrétně v kategorii elektrických motocyklů na Tourist Trophy. Teprve po pár letech testování a zkoušení různých řešení, přichází belgická značka také s „produkční“ verzí, známou pod názvem Manx7. Slůvko produkční se nachází v uvozovkách kvůli omezení výroby. Pro rok 2018 je totiž k dispozici pouze 20 kusů, nicméně vzhledem k unikátnosti celého stroje je stejně nepravděpodobné, že by se Manx7 nějak dramaticky rychle vyprodal.

Manx7 je technicky příbuzný právě se závodní SP7 (na videích), pocházející z roku 2014 a závodící na Tourist Trophy, naposledy s Deanem Harrisonem za řídítky. Taky tady je pod čistým designem k nalezení ručně vyráběný karbonový monokok, osazený špičkovými tlumícími komponenty Öhlins a brzdami Behringer. Karbonová je i zadní kyvná vidlice, u níž nelze nezmínit stupačky, čnící ven skrz průřez. Kola od OZ Racing jsou z lehkého hliníku a obutá do pneumatik Dunlop SportSmart TT.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Konstrukce je navíc zaměřena na centralizaci hmoty, což se v daném případě podařilo. 217 kilogramů vážící stroj (holt baterie mají svou hmotnost), má ideální rozložení hmotnosti 50:50 mezi předním a zadním kolem.

Vcelku fascinující jsou i výkonové parametry. Elektrická motorka z Belgie disponuje 160 koni výkonu, ale hlavně 450 Nm točivého momentu, dostupného na otočení plynu. Elektromotor, disponující oproti klasickému spalovacímu motoru jediným pohyblivým dílem, nemá žádnou výkonovou křivku a veškerá síla je tedy dodávána okamžitě. I díky tomu zrychluje Saroléa z nuly na sto za 2,8 sekundy.

Srdcem každého elektrického vozidla však není jen motor, ale taky baterie, co jej pohání. V případě Manx7 půjde volit ze tří Li-Ion akumulátorů, dodávaných s kapacitami 14 kWh (dojezd 230 km), 18 kWh (dojezd 280 km) nebo 22 kWh (dojezd 330 km). Sady baterií jsou vyjímatelné z šasi a lze je nabíjet pomocí rychlých nabíječek automobilového standardu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Pozoruhodný elektrický stroj vychází v základu, tedy s nejmenší baterií, přibližně na 1 112 000 korun. Největší baterie s nejvyšším dojezdem potom posune cenu na 1 262 000 korun.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 24 Kč od 8 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
chrochtato přispěl 3 Kč
TomanPCM přispěl 3 Kč
vopák přispěl 3 Kč
Martas.9 přispěl 3 Kč
Z750 přispěl 3 Kč
sardel přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
eda1 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist