Anketa Křišťálová Lupa 2019: Podpořte nás a hlasujte pro web Motorkáři.cz v kategorii Zájmové weby.

yamaha_srpen




S Lukášem Peškem o jeho škole a budoucnosti

Co dál? Tuhle otázku řeší na konci jezdecké kariéry většina závodníků. Lukáš Pešek loni vsadil na otevření školy Lukáš Pešek Riding School, kde se učí jak mladí závodníci minibiků nebo lidi jezdící na silnici, tak i opravdoví okruhoví střelci. První rok svého fungování má škola téměř za sebou, takže jsme se vrazili zeptat, jak se dařilo a co se chystá na další rok.

Kapitoly článku

Čau Lukáši, skoro před rokem jsme tady byli na představení tvého nového projektu – jezdecké školy na malých motorkách Ohvale, jak zpětně hodnotíš tu necelou sezónu?

Ahoj. Určitě bych to shrnul s tím, že to splnilo naše očekávání. X lidí tady bylo, X lidí chtělo, ale nestihlo to v zimě, protože už jsme nemohli vypisovat další termíny. Další vlna toho byla v létě, kdy jsme jezdili venku, a myslím, že to splnilo, co mělo. Teď je na čase na to navázat a posunout to zase někam dál.

 

Říkáš, že jste jezdili i venku. To byl jeden z cílů, o kterých jsi loni v zimě mluvil. Kde se nakonec teda jezdilo a jak moc se jezdilo?

Jezdilo se tady kousek v Hořovicích u Berouna, je tam krásná motokárová trať. Já jsem o ní nevěděl, pak jsem se o ní jednou dozvěděl, a pak jsem se dokonce dozvěděl, že ji má jeden můj dlouholetý známý, takže nebyl problém se dohodnout. V létě jsme jezdili v podstatě skoro každý týden, do toho jsme to prokládali ještě kurzy bezpečnosti a k tomu ještě hodně kurzy na okruhu.

 

Ještě zpátky k Ohvale, působíš jako jejich oficiální distributor, jak se prodávají?

Prodali jsme pár kousků, ale více méně jsme je prodali do ciziny. Tady jsme prodali, jestli se nepletu, deset motorek. Je to o tom, že ty lidi si neumí představit, kde by na tom měli jezdit. Když jim člověk řekne, že na motokárových tratích, tak oni odpoví, že chtějí závodit. A na to navazuje náš další projekt, a to abychom dokázali mít v mistrovství republiky vlastní kategorii. To se nám teď ke konci trošku daří, protože jsme během posledního závodu byli součástí MČR malé silnice. Byla to tedy zatím spíš taková ukázka, že tyhle stroje existují a že se na nich dá závodit. Pokud to dobře dopadne, tak by nám na příští rok měli vypsat kategorii Ohvale.

 

To je jasný vzkaz pro potenciální kupce, kdy to budete vědět definitivně?

Já si myslím, že nám ji na 99% otevřou. Je to spíš o nás a o tom, kolik dokážeme na start dostat motorek. Pokud to množství bude dostačující, tak to bude, pokud bude motorek málo, tak to bude nejspíš taky, ale asi nás spojí s nějakou další kategorií.

 

Teď se vrátíme k tvým kurzům, jaký měly úspěch ostatní kurzy?

K mému překvapení měly největší úspěch okruhy, které se vyprodaly úplně všechny, za to jsem strašně rád. Dá se říct, že vlastně všichni koho jsem v kurzu měl, tak dokázali nejen zrychlit svoje časy na kolo, ale pochopili, co je potřeba dělat pro to, aby se zlepšovali. A tahle odezva je pro mě brutálně fantastická, to jsem ani nečekal. Ty lidi jedou najedou úplně jiný časy, a to se třeba rok nebo dva trápili na stejném času.

Co se týká bezpečnosti, tak ta nám sice taky šla, ale ne tak, jak jsem si představoval. Dělali jsme ale hodně individuálních kurzů, a za to jsem rád, protože i když byly kurzy vypsané pro pět členů, tak individuálně se můžu samozřejmě tomu zákazníkovi věnovat víc a víc naučit. I když nám tyhle kurzy nešly tak, jak bych si představoval, tak spousta lidí, kteří přišli, nepřišli jenom jednou. Takže to asi děláme dobře a budeme v tom tak pokračovat.

 

Loňský rok tedy můžeme shrnout jako pozitivní, co ten další? Co chystá Lukáš Pešek?

V září jsme dojeli venkovní kurzy, v říjnu jsem si dal konečně zasloužené volno, ale ono to vlastně úplné volno nebylo. Připravovali jsme zimní program, kde jsou nějaký novinky a kde teď otevíráme prosincové registrace, které se zase rychle zaplňují. Tou pro lidi nejpříjemnější novinkou je asi vytopená šatna, kde se budou moct před kurzem Ohvale převléknout, protože to první převléknutí v zimě tady v hale bylo dost drastický. :) Do šatny jsme navíc pořídili kombinézy, takže i lidi, kteří jezdí třeba v textilu, v džínech, nemají vůbec výbavu nebo se bojí, že si odřou svojí kombinézu, si jí tady můžou za minimální poplatek půjčit. Stejně tak rukavice, navíc se nám teď podařilo dohodnout se s Shoei, takže tedy budeme mít i řadu helem k zapůjčení.

Rozšířili jsme i flotilu motorek, ke čtyřem s řazením přibyly dva automaty, protože bysme chtěli kurzy víc nabídnout i holkám. Pár jich tady bylo loni, ale musím říct, že se trošku trápily, což nás donutilo se nad tím trochu zamyslet. Jednoho automata jsme pořídili už v průběhu sezóny a ony najednou ožily, bavilo je to a naučily se to, co se měly naučit. Teď budeme mít dva a samozřejmě to není jenom pro holky, ale třeba i pro mladý závodníky, co by to chtěli zkusit, pro začátečníky s čerstvým řidičákem nebo i pro ty, co se na něj teprve chystají. Jinak výuka zůstává, akorát že teď máme motorek šest, tak budeme tři instruktoři, já plus pomocní dva. Tím zůstane ta výuka dost individuální a intenzivní.

No a na jaře zase rozjedeme kurzy silniční bezpečnosti, kde bysme to chtěli zase kus posunout. Vysvětlit lidem, že jí umíme, že dokážeme naučit a taky pojedeme dál úspěšné okruhy a venkovní Ohvale kurzy.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 54 Kč od 6 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist