Pavel Kubera na tandemu s Vláďou: Rajským plynem motor přeplníš o 40, 50, ale i o 80 koní
Text: Vláďa Novotný | Foto: Honza Zajíček | Video: Vláďa Novotný | Střih: Honza Zajíček | Foto: Archiv Pavla Kubery | Zveřejněno: 15.3.2024 | Zobrazeno: 5 046x
Tenhle páteční rozhovor si rozhodně nenechte ujít, protože je o obrovském zrychlení, rychlosti a kočírování brutálního stáda koní. Ano, hádáte dobře, řeč je o výbušné disciplíně dragster, které totálně propadl Pavel Kubera. Pavel se rozpovídá o svých zážitcích na závodní dráze, přiblíží dragsterové speciály, které mají až 1200 koní a brzdí pomocí padáku a hodně podrobně popíše šílené závodění na ledě.
Kapitoly článku
O čem se mluvilo:
- O prvním kontaktu s disciplínou dragster
- Jaká je specifikace dragsterů pro různé kategorie
- O pravidlech, trati a závodních speciálech
- Jaké je to dát plný plyn a pustit spojku
- Co se děje, když motor přeplní rajský plyn (oxid dusný)
- Jak náročné je řídit překoňovaný dragster
- Jaké je závodění na ledě
Předplatitelé si mohou pustit plnou audio verzi k rozhovoru zde:
Pavel Kubera zažil na dragsterovém speciálu opravdu hodně a závodil doma i v zahraničí na klasické dráze, ale také na zamrzlém jezeře. Pokud netušíte, o čem jsou dragstery, jaké speciály existují nebo jak náročné je na dráze kočírovat stovky koní, poslechněte si další páteční rozhovor ze seriálu Na tandemu s Vláďou. Pavel v něm přiblíží, jaké bylo jeho dragsterové poprvé nebo jak si vyzkoušel dragsterový speciál vyšší kategorie. Nyní prozradím, že potom jen seděl v dodávce a říkal si, že to už je moc, a že to asi přestřelil. Překoňované speciály není sranda řídit, tím spíš, když dostanou dávku oxidu dusného, tedy rajského plynu a jejich motor se přeplní až o osmdesát koní. Pak asi nikoho nepřekvapí, když Pavel říká, že na dragsterech se půl dne šroubuje a deset sekund jede. Těch deset sekund ale rozhodně stojí za to, ovšem udržet mašinu na dráze není žádná sranda.
Jak probíhá příprava speciálu před startem, proč musí dojít na pálení gumy, tedy burnout nebo co se děje, když závodník založí plný plyn a pustí spojku? Na tyto otázky určitě rozhovor odpoví. Během dragsterových závodů není na dráze závodník ve většině případů sám, musí věřit jezdci na vedlejší dráze, protože i sebemenší kontakt může znamenat slušnou polízanici, konec konců toto video mluví za vše. Silné kafe je také závodění na ledu a i s ním má Pavel bohaté zkušenosti, o které se v rozhovoru podělí. A pokud si dragster na ledu nedokážete představit, podívejte se na toto video.
Přečtěte si také:
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)