globalmoto_duben_nolan




Co nového u Moto Guzzi a Aprilie? Jaroslav Pištěk odpovídal on-line

Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio, Scarabeo, Vespa...Ze současného pohledu to vypadá, jako by si všechny tyhle italské značky byly odjakživa souzeny, a přitom ještě před patnácti lety fungovaly každá zvlášť. Jenže když pak přišly těžké časy, Aprilia vzala pod křídla Moto Guzzi a obě najednou pak spolknul koncern Piaggio. Teď se může pochlubit komplexní nabídkou napříč všemi kategoriemi, která těží jak ze sportovních úspěchů Aprilie, tak z tradičních hodnot Guzzi a Vespy.

Těžko se dá odhadnout, jak by si za současné situace vedly jednotlivé značky, kdyby měly fungovat na vlastní pěst. Jisté však je, že pomyslné stěhování pod jednu střechu jim rozhodně neuškodilo - spíš naopak. Silné zázemí a společná dealerská síť jim pomáhá držet krok s okolním světem, daří se ve sportu i v obchodě, a zbývají i peníze na vývoj.
U nás jsme zvyklí tohle pestré společenství spojovat s firmou A Spirit, která všechny zmíněné značky na českém trhu zastupuje. Jednou ze zásadních novinek letošní sezóny, která bude zajímat hlavně čtenáře z Prahy a okolí, je celková rekontrukce firemní prodejny na Vrbovce. Nejen na plánované otevření nového reprezantativního prostoru, ale na všechno ostatní, co vás ohledně uvedených značek zajímá, se můžete ptát Jaroslava Pištěka - šéfa společnosti A Spirit -  který je hostem dnešního rozhovoru.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Jaroslav Pištěk

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

vencysta
Dotaz od vencysta položen 18.02.2015 13:46

Zdravím!
Neuvažuje Moto Guzzi o výrobě cestovního endura o objemu 800 až 1000 ccm?
Děkuji za odpověď.
Vencysta

Odpověď od Jaroslav Pištěk z 19.02.2015 17:35

Dobrý den,
pokud vím tak nikoliv. Ale popravdě výrobce nám toho příliš dopředu nesděluje a pečlivě si chrání své plány před vyzrazením.
Enduro s motorem 1.000ccm by dle mého názoru nemělo vedle Stelvia 1200 velký význam. Celkově lehčí enduro 800 by bylo fajn ale pro dosažení konkurenceschopných parametrů motoru dneška by musela Moto Guzzi opustit svou unikátní koncepci vzduchem chlazeného motoru do V a to si myslím (a doufám) že neudělá. Např. BMW má dneska boxery také už jen 1200 a pro menší obsahy používá zcela jiné motory, chlazené kapalinou.

Kaštanisko
Dotaz od Kaštanisko položen 18.02.2015 14:00

Dobrý den pane Pištěk,
před pár lety Aprilia zastavila model Pegaso, dle mého názoru velká škoda.
Zajímalo by mě co k tomu Aprilii vedlo? Zda-li úspěšnost prodeje, nebo čistě jen strategie firmy?
A uzavřela se za tímto modelem definitivně voda a nebo Aprilia v tomto segmentu něco chystá?
Děkuji....

Odpověď od Jaroslav Pištěk z 19.02.2015 17:56

Dobrý den,
i nás mrzí že nemáme v nabídce nějaký podobný model jako nástupce Pegasa. Když se ohlédnu zpětně do naší historie dovozu, tak nejúspěšnější léta prodeje motorek Aprilia byla spojena právě s Pegasem a pak ještě dvoutaktní RS125.
Důvod ukončení byl ale jednoduchý. Aprilia opustila strategii montáže "cizích" motorů a soustředí se výhradně na vlastní agregáty. Dodavatelem motorů pro Pegaso byl nejdříve Rotax, ke konci u poslední verze Minarelli, ale tuto firmu vlastní Yamaha. Motor od externího dodavatele navíc vyráběný v Evropě je vždycky drahý a výsledná cena motocyklu pak nemůže být konkurenceschopná.
Také je otázkou, jaký obsah motorů střední třídy je vlastně pro současnost a nejbližších pár let ten správný. Jak vidíme, mnohá konkurence dnes směřuje zejména u jednoválců k obsahům 300 až 500 a pak už začíná od 800ccm výše.
My doufáme, že by Aprilia mohla přijít například s menším Caponordem 750 ale to je zatím jen naše přání.

KK_SV
Dotaz od KK_SV položen 18.02.2015 14:46

Dobry den, planujete letos usporadat Aprilia dny s moznosti vyzkouset si jizdu motocyklu zastoupenych znacek? Dekuji.

Odpověď od Jaroslav Pištěk z 19.02.2015 18:04

Dobrý den,
ano, stejně jako loni plánujeme DEMO Tour pro obě značky společně, v obdobném rozsahu jako loni. Tedy asi 4 zastávky po republice u našich dealerů. První víkend bude zřejmě opět až koncem května, protože některé letošní novinky nabíhají ve výrobě až v dubnu a začátkem května: Audace, Eldorado a nová RSV4 RR. A my samozřejmě chceme představit i jako testovací motocykly všechny novinky. Sledujte naše stránky, po výstavě řekněme do konce března zveřejníme letošní kalendář Demo Tour.

Brinkley
Dotaz od Brinkley položen 18.02.2015 16:11

Dobrý den, plánuje Aprilia nástupce Many 850? V nabídce je už pouze GT. Děkuji za odpověď

Odpověď od Jaroslav Pištěk z 19.02.2015 18:09

Dobrý den,
pokud vím tak nikoliv. Letos je v nabídce už jen provedení GT v jediné barvě a to černé. Technicky jde bezesporu o zajímavý koncept ale nedoceněný veřejností, Mana obecně nebyla nikdy moc úspěšná v prodeji, nejen u nás ale i po celém světě. Předpokládám, že její výroba bude za 1 až 2 roky ukončena.

tomasvet
Dotaz od tomasvet položen 18.02.2015 21:00

Dobrý den,
zajímalo by mě jestli se u Guzzi nechystá nějaký nový model typu Breva 1100 / 850. Myslím si, že to byl úspěšný model, který měl a má spoustu příznivců a že je škoda mezi V7 a Sportkou 1200 je taková díra. Jak je to s Bellagiem? To už se taky nevyrábí?
Předem děkuji za odpověď,
Tomasso

Odpověď od Jaroslav Pištěk z 19.02.2015 18:20

Dobrý den,
už ani Sportka 1200 se od konce roku 2013 nevyrábí. Nyní máme kromě Californie a nové řady V7 v nabídce modely Griso, Norge a Stelvio.
Moto Guzzi plánuje představit během 3-5 let celkem 4 nové modely, věříme že mezi nimi bude i nějaký naháč typově podobný Brevě.
Vývoj nových modelů celkově souvisí i s podstatnou změnou, kdy po více než 6 letech bude od roku 2016 už povinná emisní norma EURO 4. Stejně tak bude povinné ABS a to dokonce třeba i u skútrů nad 50ccm. Takže všichni výrobci mají co dělat .....

Redguy
Dotaz od Redguy položen 19.02.2015 14:32

Dobrý den,
máte informace, jaká je budoucnost modelu Griso? Během 10 let z nabídky zmizely 850ky a 1100, z 1200 se prodává víceméně už jen speciální edice. Působí to na mě tak, že buď se chystá nástupce/FL nebo konec, což by byla velká škoda.
Souhlasím s názorem nade mnou, že chybí model mezi V7 a velkými 1200, osobně mě nejvíc mrzí právě Griso 850, které považuji za ideálního nástupce mé staré V7.
Děkuji za odpověď.

Odpověď od Jaroslav Pištěk z 19.02.2015 18:31

Dobrý den,
Griso zatím zůstává v nezměněné podobě. Je pravdou, že se nezměnilo už řadu let ale to je svým způsobem i přednost, pořád je velmi osobité a má co nabídnout. Motor 1100 by vyřazen z důvodu emisních limitů a verze 1200 se příliš neliší ani cenou ani jízdními parametry, když tak jen pozitivně. Máte pravdu, že nyní je v nabídce jen verze SE ale to je dáno tím, že zákazníci u tohoto typu motorek jednoznačně upřednostňují ráfky s drátěným výpletem, tak velí současná a stále platná retro vlna. A to je vlastně jediný podstatný rozdíl oproti předchozí standardní verzi, zbytek už byla jen otázka barevného provedení.
Griso 850 se nikdy moc dobře neprodávalo, výrobní náklady totiž nejsou nijak zásadně menší oproti verzi 1100 nebo 1200, takže ani cenový rozdíl nebyl zajímavý.

seikos
Dotaz od seikos položen 19.02.2015 16:10

Máte nějaké nové informace o novém motoru s chlazením vzduch-voda, který se neplánuje do Californie, ale bude koncipován pro Griso a Stelvio?

Odpověď od Jaroslav Pištěk z 19.02.2015 18:48

Dobrý den,
velmi málo. Víme jen to, že by mezi již zmíněnými novinkami měl být alespoň jeden model s novým motorem 800-1000ccm. Určitou naději osobně vkládám do inovované 6-ti stupňové převodovky v nové řadě V7. Původní převodovka byla hlavním omezením pro výkon motorů 750. Doufám tedy, že se dříve či později dočkáme nějakého modelu s větším motorem, v klasickém rámu, se dvěma tlumiči atd. Ale tomu bude samozřejmě odpovídat i vyšší cena oproti stávajícím modelům V7 II.

Související firma
  • A Spirit

    Provozovatel internetového a kamenného obchodu Yshop.cz. Příslušenství: Arai, Dainese, AGV, Pirelli, Metzeler, Held, Highway Hawk, Rizoma, Alpinestars, R&G racing, Pinlock, Cardo. Provádíme servis přileb Arai i AGV. Skladem držíme pneumatiky Pirelli a Metzeler. Servisní středisko Dainese D-air....




TOPlist