Continental RoadAttack2 aneb třikrát plátno a jeden drát
Text: Přemek Vaněk | Foto: TZ | Zveřejněno: 9.6.2010 | Zobrazeno: 14 996x
Po šesti letech jsem se znovu vydal otestovat novou verzi obutí RoadAttack na Contidrom. Místo v západním Německu je ukryté v lesích, obehnané ostnatým drátem a dovnitř se dostanete jedině přes bytelná vrata a ostražitého strážce. Co ale uvidíte stojí za to.

Třikrát plátno a jeden drát

Směs označovaná jako „černé chili“ má svůj původ v závodech a vyznačuje se schopností rychlého zahřátí, rovnoměrného rozvodu tepla na celý profil a malého otěru, důležitého pro životnost. Konstrukce pneumatiky je tvořená několika vrstvami plátna a jednou vrstvou drátů jdoucích po obvodu a vytvářejících tvar profilu.
Světové prvenství si Continental vysloužil nápadem, který dělá novou pneumatiku plně použitelnou hned po nazutí bez nutnosti ojíždět klouzavou vrchní vrstvu. Bylo toho dosaženo speciálním povrchem formy - nový RoadAttack je na pohled i dotek jakoby zajetý. Takže můžete topit hned z pneuservisu, jak se pneu dostanou na provozní teplotu. K vylepšení proti předchozímu RoadAttacku došlo v oblasti ovládání, přilnavosti na suchu i mokru a největší rozdíl by měl být ve výdrži.
Nebyli jsme ale první, kdo se na dvojce svezl a značka sama zorganizovala více zástupců sportovně cestovních gum a RoadAttacku se ze srovnávaných pryží ukázal výborně hlavně na okruhu a při jízdě na mokru.
Okruh na začátek, kruháč nakonec
To bylo z teorie všechno a protože se nad Contidromem rozestoupily mraky, byl čas zažehnout stroje. Nejdřív nás parta organizátorů, z nichž většina taky jezdí na motorkách, zavedla na okruh připomínající závodní trať a u ní kolem dvaceti motorek na nových RoadAttackách. Nejvíc mašin patřilo do střední třídy, ze silnic akorát šestky GSX-R a Kawasaki a většinou spíš naháče nebo polokapoty. První dvě kola nás tratí provedl zdejší rider, zajel do depa a děj se vůle boží. Nemohlo nastat nic jiného než novinářská honička a když byla na zemi stupačka, slider a na tachometru stočtyřicet, říkal jsem si, že na běžné použití bude mít vzorek přilnavosti pravděpodobně dostatek. Na brzdách bez problémů, při přehazování v zatáčkách gumy hbitosti přítomných motorek ještě pomáhaly a bylo to krásně strávené dopoledne.
Po obědě byla na řadě voda a zatímco na okruhu většina lidí neustále kroužila, sem už se všem nechtělo. Kromě motorek se tady testují hlavně dezény na auta a jsou místa, kde je pod vodou pěkně nagumováno a bez toho, že by vás aspoň jednou nepotkal smyk, se jet nedá. Zase jsme si dali jedno kolo za vodičem - pověsil jsem se za Švýcara a doufal, že ví co dělá. V čem měl Continentaly zaujaly nejvíc bylo, kolik snesly na brzdách, na výjezdu se párkrát lehce utrhly, ale při zpomalování ustály překvapivě velký stisk páčky.
Na svezení zbýval ještě asfaltový kruháč a rychlostní ovál s dlouhými rovinkami. Tam se jezdilo na maximálku a klopené zatáčky kolem dvě stě čtyřiceti, se stabilitou jsem neměl jedinou obtíž, ale z klopených zatáček mi chvíli nebylo dobře a podobně zle se vám udělá třeba na řetízkáči.
Poslední tratí na zkoušení byl „kruhový objezd“, ten se jezdil kolem stotřiceti a protože to bylo dokola, dalo se chování v hlubším náklonu studovat třeba minutu v kuse. Svezli jsme se na jednu i druhou stranu, Continentaly nikam necestovaly a se stupačkou u země jela motorka jak po kolejích, jen se někde mírně zhoupla na hrbech.

To už se blížil večer a tak jsme se šli podívat na gumy, jestli na nich celodenní řádění nechalo nějakou stopu opotřebení. Nikde nic, dokonce i jemně vytlačené nápisy uprostřed pneumatik se daly přečíst stejně jak ráno a že na pneumatikách někdo jezdil dávalo vědět jel lehké zhoblování na bocích, podle toho, která guma zažila jaký náklon.
Informace o redaktorovi
Přemek Vaněk - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?