globalmoto_duben_nolan




Aprilia a Yamaha den 2004

Ve dnech 8-10.6. 2004 byl mostecký okruh již po jedenácté v historii vyhrazen příznivcům jedné stopy značek Yamaha, Aprilia a Moto Guzzi. My s redakcí jsme se zúčastnili ve středu devátého, kdy byly na okruh přistaveny k ozkoušení aktuální novinky těchto značek.

Jelikož se z části jednalo o den novinářský, již od brzkých ranních hodin se vše ladilo a připravovalo na tuto část programu. Všem připraveným strojům se dostávalo předstartovní péče a v řadě čekaly na svůj den na mosteckém okruhu. Úderem deváté dosahovala teplota tratě již 28°C a do té doby poklidné tiché ráno odehnal brumlající nástup kapotovaného Fazera. Ten o chvíli později i s prvním jezdcem vyrazil na trať, a to více než v paddocku předepsanou osmdesátkou. Další okamžiky v boxech připomínaly stále více zvučící roj včel, ze kterého co chvíli vylétla další lačná eskadra na lov prvních km. Vzduch se nasytil dýmem motorů a vyprázdněné boxy svědčily o opravdovém zahájení dalšího motoristického dne na mosteckém okruhu. V rámci programu byla možnost seznámit se i z řadou zbylé produkce Yamaha v oblasti čtyřkolek a vodních skútrů na nedaleké vodní nádrži. Takže příznivci všech kategorií značky si zcela jistě přišli na své.

Mě osobně jako příznivce italských motocyklů zaujala především dvojice představených Aprilií RSV 1000R/Factory a Moto Guzzi V11 Le Mans, pro kterou sice není okruh tím pravým hřištěm, nicméně jízdními vlastnostmi rozhodně mezi ostatními modely mosteckého okruhu nezapadla, kromě jiného i díky svému dvouválcovému motoru. Od Yamahy byl nekorunovaným králem v nabídce jednoznačně monstrózní Road Star Warrior, který mě překvapil vytříbeným chováním a velice pohodovou ovladatelností. Příznivce extrémně rychlých kol musela rozhodně nadchnout nová R1, která se očividně na okruhu cítila jako ryba ve vodě. Rovněž dvojice Aprilii znovu všem ukázala, že Italky nejen pěkně vypadají, ale i jak se patří jezdí.


Ale i ostatní modely jako FZ6, či dokonce XT660 se na okruhu nenechaly rozhodně zahanbit. Pravdou však je, že očividně jejich vkusu více svědčí poklidnější kličky na silnicích dálek, či polní cesty přilehlých luhů a hájů. Každopádně shrnuto a podtrženo, pokud jste si našli čas a dorazili v těchto dnech na mostecký okruh, mohli jste se nejen důkladně seznámit s produkcí zmiňovaných značek, ale vyzkoušet si důkladně okruh i na svém motorovém oři. Navíc zde byla široká škála příležitostí a možností poznat mnoho ostatních příznivců těchto značek a motocyklového dění zvláště.


Vcelku rozumně se chovalo i počasí, které se až na některé osvěžující deštivé výjimky také vydařilo, takže všichni zúčastnění si jistě mohli přijít na své v dostatečné míře. Škoda jen některých pádů, ale ty bohužel již tradičně k těmto akcím patří. Jízda na okruhu takováto rizika přináší a na vině je zpravidla skutečnost, že mnozí jezdci často přecení své schopnosti. Naštěstí mostecký okruh je postaven natolik kvalitně, že takovéto situace se většinou obejdou bez vážnějších poranění jezdců. Na každý pád, kdo letos zavítal na Aprilia a Yamaha dny do Mostu, rozhodně si přišel k celé řadě zajímavých zážitků. Nezbývá, než se těšit na toy co přinese rok příští.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist