globalmoto_duben_nolan




Yamaha SCR950 z projektu Yard Built od Jeff Palhegyi Designs

Program Yamaha Yard Built pokračuje i v roce 2017, a jeho první letošní zastávkou je jižní Kalifornie. S americkými úpravci má Yamaha ty nejlepší zkušenosti - spolupracovala už s takovými ikonami, jako jsou Greg Hageman ze společnosti Hageman Cycles, Roland Sands nebo Go Takamine ze společnosti Brat Styl, který postavil z modelu SCR950 „šachovnicový" scrambler.

Jeff Palhegyi se věnuje přestavbám motorek se svým týmem Jeff Palhegyi Designs už 20 let, a stále jim jde hlavně o to, stavět funkční stroje. První upravenou Yamahou byl v roce 1995 Royal Star, a od té doby tato firma zhmotnila své vize do nejrůznějších výtvorů, počínaje nekompromisními cruisery Raider až po terénní modely Bolt nebo TT repliku SR400. Jeff Palhegyi Designs mají na kontě celkem 70 upravených motocyklů značky Yamaha, a uvedení letošní novinky SCR950 na trh se pro ně stalo novou výzvou.

„SCR950 je motocykl, který mohou jezdci používat různými způsoby," říká o nové přestavbě Cristian Barelli, marketingový šéf společnosti Yamaha Motor Europe. „Nezáleží na tom, zda chcete zamířit na pláž nebo vyrazit do hor. Je to opravdu všestranný stroj, který dokáže zprostředkovat neuvěřitelné spektrum jízdních zážitků, aniž by jízda pozbyla na zábavnosti a ryzím motorkářském charakteru, který je tak specifický pro všechny motocykly Yamaha z řady Sport Heritage. Úprava Jeffa Palhegyiho se nám nesmírně líbí. Podařilo se mu vytvořit opravdu úžasný obnažený scrambler s drsným vzhledem, který si zachovává charakter i jízdní vlastnosti sériového modelu SCR950."

Hnacím motorem všech Palhegyiho současných projektů jsou jeho všestranné dovednosti. Při práci využívá 29 let zkušeností výzkumu a vývoje ve společnosti Yamaha Motor Corporation, které kromě motocyklů zahrnují také čtyřkolky a vozítka typu side-by-side. Je vlastníkem několika jedinečných historických motocyklů Yamaha, které pravidelně vystavuje, například terénního TZ750 a závodního motokrosového modelu XS. Nejnovější projekt programu Yard Built od společnosti Jeff Palhegyi Designs čerpá - s vášní a respektem k historii - inspiraci z modelu YDS3C Big Bear Scrambler z roku 1966.

„Když jsem poprvé viděl SCR950, věděl jsem, že to bude opravdu skvělý motocykl pro úpravy," říká Palhegyi. „V poslední době se však objevilo hodně konstrukcí typu scrambler, a proto jsme chtěli vytvořit něco jiného. Během jízdy v rámci tiskové konference jsem zahlédl Big Bear Scrambler vystavený vedle modelu SCR950 a ten se okamžitě stal inspirací pro moji přestavbu."

Konečný výtvor je zřetelnou poctou modelu Big Bear Scrambler s prvky, jako jsou intarzované logo Yamaha a pryžové opory kolen na nádrži, dvoubarevné lakování a na míru vytvořený výfukový systém s tepelnými štíty, které evokují dobu, kdy byly motocykly opravdu univerzální. Další specifické prvky dělají z tohoto stroje „Faster Son" skutečný motocykl dnešní doby. Moderní komponenty se dokonale doplňují s historickými prvky, počínaje řídítky Renthal s koženou omotávkou Duane Ballard, která ladí se sedlem a brašnou na nářadí na přední vidlici, a konče zkrácenou kyvnou vidlicí zavěšenou na vysoce kvalitních 14" zadních tlumičích Fox RC1 Podium.

Dále můžeme zmínit náprstkové zasklení zadního koncového světla společně se speciálním podsedlovým rámem a bočními panely, upravený přední a zadní blatník s historickým vzhledem v terénním stylu, mohutné terénní pneumatiky Shinko Adventure Trail obuté na hliníkových ráfcích Ride Wright se 40 dráty a zaobleným okrajem, upravený hliníkový držák světlometu a kluznou desku, ocelové opletení brzdových hadic a speciální hliníkový kryt vzduchového filtru K&N s logem „Faster Sons".

„Tato přestavba mi opravdu dělá radost," vyjádřil spokojenost Jeff Palhegyi, „a chtěl bych poděkovat svému týmu za spolupráci - od konceptu po finální výtvor, který nyní máte před sebou."

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist