yamaha_mt09




Yamaha přizvala do projektu Yard Built své dealery

Jestli se alespoň trochu zajímáte o custom scénu, jistě vám v poslední době neuniklo několik zajímavých přestaveb se společným podtitulem Yamaha Yard Built. Celé to odstartoval před třemi lety café-racer XJR MonkeeFist z dánské dílny Wrenchmonkeys, který byl k vidění i na pražském Motosalonu. A protože do hry postupně vstupovali i další světoznámí úpravci, je dnes Yamaha Yard Built slušně rozjetým projektem.

Ve spojení s tímto seriálem "továrních úprav" už své umění předvedl skoro každý, kdo ve světě customů něco znamená. Kromě zmíněných Wrenchmonkees jsme viděli práce od Rolanda Sandse, Marcuse Waltze, Deus ex Machina, JvB Moto a dalších. V další fázi Yamaha oslovila svoje evropské dealery, podobně jako to udělal Harley-Davidson v projektu Battle of Kings, kde se soutěžilo o nejlepší úpravu modelu Street 750.

U Yamahy si zájemci mohli vybrat ze čtyř motocyklů řady Sport Heritage - tedy SR400, XV950, XJR1300 a V-Max. O nejhezčí přestavbě rozhodne hlasování veřejnosti, a vítězný stroj se bude moci prezentovat na festivalu café racerů Glemseck 101, který se koná v září. Do soutěže se přihlásila pěkná řádka dealerů z mnoha evropských států, ale českého zástupce jsme v přehledu nenašli. Přesto máme pár favoritů a od každého modelu vybíráme jeden nejzajímavější. Kompletní přehled soutěžních přestaveb najdete na tomto webu nebo na facebookovém profilu, kde také můžete hlasovat pro svojí vyvolenou.

Nejpovedenějším dílem je podle nás tohle XJR1300, kterému novou podobu dali lidé z firmy Motorrad Klein v německém městě Saarlouis, které leží nedaleko francouzských hranic. Na motoru se toho moc neměnilo - léty prověřený řadový čtyřválec žádné velké úpravy nepotřebuje - a tvůrci se proto zaměřili hlavně design a jízdní vlastnosti.

Ty by měla výrazně zlepšit přední vidlice z MT-01 fork, zadní tlumiče Öhlins shocks a kyvka od firmy OVER Racing. Stejný původ má i podsedlový rám. Brzdový systém tvoří směs komponentů od Magury, OW01 a třmenů z posledního modelu Yamahy R1. Zajímavostí jsou zakázkově vyráběné horní brýle s logem Yamaha Yard Built nebo hliníkové kované ráfky PVM, ovšem hlavní šmrnc motorce dává lakování v odstínu Brandy-Red, inspirované modelem Yamaha RD350 z roku 1973.

U italského dealera Twinsbike se zrodila tahle přestavba Yamahy XV950 a dostala název "TB114". Inspirace flat trackem se tady nezapře - tahle motorka by mohla z fleku na hliněný ovál - takže překvapivým zjištěním bylo, že mechanici firmy Twinsbike mají předchozí zkušenosti z MotoGP. 

Každopádně se jim podařilo dosáhnout neuvěřitelné proměny s poměrně malým počtem vyměněných dílů, a navíc použili vesměs věci z katalogu originálního příslušenství. Nový vzhled ale nejvíc vytváří chybějící zadní blatník a sedlo, vyrobené přímo na zakázku. Z cizích zdrojů pochází ještzě výfukový systém SC Project a vzduchový filtr, jinak jde vesměs o původní materiál.

VMAX, upravený ve francouzském městě Bouzalac firmou Liberty Yam, se jmenuje V-Speed a je jakýmsi průkopníkem stylu café dragster. Jeho polokapotáž, inspirovaná konceptem MT-OS, dává motorce ještě šílenější výraz původní sériová maska. Zadní část vylepšili novým podsedlovým rámem a závodní opěrkou, která udrží jezdce při akceleraci na místě. Přenos brutálního zátahu na asfalt má zajistit širší zadní guma. Tuto přestavbu její tvůrci věnovali Jean Claude Olivierovi, bývalému šéfovi týmu Yamaha France, který před dvěma lety zahynul při automobilové nehodě. 

Yamaha SR400 je hotové retro už když ji vybalíte z krabice, ale možností k úpravám nabízí pořád dost. Nás zaujala decentní přestavba Red Flake od francouzského dealera Planète Yam. Celá motorka je proti originálu mírně snížená, což navíc podtrhuje užší profil sedla, jiný sedlový rám a malý hliníkový blatník nad zadním kolem.  Jiný tvar dostala před lakováním i nádrž, a zapalovací skříňka přesunutá na bok ke startovací páce udělala místo budíku značky Koso.

Na soutěžní přestavby od dalších dealerů se podívejte zde, a nezapomeňte označit tu, která se vám nejvíc líbí nebo hlasovat naší anketě níže.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Vyberte nejlepší přestavbu

  1. Hlasováno: 2x
  2. Hlasováno: 3x
  3. Hlasováno: 1x
  4. Hlasováno: 1x
  5. Hlasováno: 23x
  6. Hlasováno: 5x
  7. Hlasováno: 2x
  8. Hlasováno: 5x
  9. Hlasováno: 11x
  10. Hlasováno: 2x
  11. Hlasováno: 5x
  12. Hlasováno: 2x
  13. Hlasováno: 33x
  14. Hlasováno: 3x
  15. Hlasováno: 4x
  16. Hlasováno: 4x
  17. Hlasováno: 3x
  18. Hlasováno: 5x
  19. Hlasováno: 0x
  20. Hlasováno: 1x
  21. Hlasováno: 2x
  22. Hlasováno: 3x
  23. Hlasováno: 1x
  24. Hlasováno: 11x
  25. Hlasováno: 2x
  26. Hlasováno: 0x
  27. Hlasováno: 4x
  28. Hlasováno: 1x
  29. Hlasováno: 3x
  30. Hlasováno: 1x
  31. Hlasováno: 14x
  32. Hlasováno: 8x
  33. Hlasováno: 1x
  34. Hlasováno: 7x
  35. Hlasováno: 3x
  36. Hlasováno: 10x
  37. Hlasováno: 1x
  38. Hlasováno: 3x
  39. Hlasováno: 1x
  40. Hlasováno: 1x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist