Světová soutěž custom-bike 2010
Text: Petr Kvaš | Zdroj: www.amdchampionship.com | Zveřejněno: 4.9.2010 | Zobrazeno: 26 716x
O vítězi této srpnové soutěže jste se dočetli již dříve, nyní se podíváme i na ostatní umístění a to jak v Americe, tak i na předcházejícím šampionátě v Evropě. Vždy bylo vše rozděleno do čtyř kategorií, kterých se účastnilo několik desítek firem a konstrukčních týmů z mnoha zemí.
Kapitoly článku
2010 World Championship Custom Bike se konal 8.srpna v Jižní Dakotě v průběhu zřejmě největšího motosrazu na světě, Sturgis se již stal pojmem nejen pro motorkáře z celé severní Ameriky. Této soutěži předcházelo jedno kolo 27. -28.března a to na evropském kontinentě ve městě Mainz v Německu. Na této německé soutěži byli přítomni i lidé z České republiky, jeden z nich dokonce obsadil 11.místo.
Zde je přehled ze závěrečné soutěže ze Sturgis: jak jsem se již zmínil byly tam 4 kategorie (Free class, upravené Harley&Davidson, speciály továrních značek, a poslední byla kategorie "metrických motocyklů").
2. místo obsadili američtí Thunderstruck Custom Bikes Inc. se Sniperem od Marka Daleye - jde o předělaný Indián.
na 3.místě je Yuri Shif Custom (YSC) s customem The Machine, Jurij je z Běloruska a jako základ jeho stroje je 4-válcový boxer z BMW.
1. místo vyhrál angličan John Shaw s jeho Strike True II s motorem o obsahu 1548ccm.
2.místo patří američanovy Joe Cooperovy, sestavil stroj The Jefferson a vypadá na něm opravdu šťastný...
Z celkem 14 zůčastněných v této kategorii obsadil 3.místo švýcařan Danny Schneider s jeho předělaným HD z roku 1942 a jednoduše pojmenovaným: D'MX.
na 1.příčku se vyšplhal Flying patřící Špaňelovi Sergio Bayarriovy, převrtaný 1800ccm motor je použit z H&D.
2. byl Brawler GTR z dílny Darwin Motorcycles z Oklahoma City.
no a 3. na stupnici vítězů v této skupině je motocykl od Kiwi Motorcycles Inc., sídlící rovněž v USA, nazvaný Board Track Racer, hodně povedená ale přitom decentně provedená úprava stařičkého Indiána z roku 1915.
1. místo zabral opět Jurij s jeho BMW The Machine sestavené z modelů R71 a K750 vychytané spoustou doplňků.
Hned za ním na 2.místě pak srandovně vypadající Beezerker postavený Chrisem Flechtnerem ze severoamerického Seattlu. Ten použil motor z BSA 650ccm z roku 1965.
"Metrické" motocykly pak uzavírali Rakušani Bernhard Naumann a Martin Lagler s jejich Waltonem což je přestavba kolem motoru Norton 850ccm.
Zde je přehled ze závěrečné soutěže ze Sturgis: jak jsem se již zmínil byly tam 4 kategorie (Free class, upravené Harley&Davidson, speciály továrních značek, a poslední byla kategorie "metrických motocyklů").
Freestyle Class
1. místo Krugger Motorcycles a motocykl Veon, strůjcem je Fred Krugger z Belgie, více se můžete dočíst v podrobnějším popise zde.2. místo obsadili američtí Thunderstruck Custom Bikes Inc. se Sniperem od Marka Daleye - jde o předělaný Indián.
na 3.místě je Yuri Shif Custom (YSC) s customem The Machine, Jurij je z Běloruska a jako základ jeho stroje je 4-válcový boxer z BMW.
Modifikované Harley-Davidson
Tato skupina zahrnuje jen stroje s rámem a motorem z HD, oboje mohlo být jakkoliv upraveno krom samotného vnitřku motoru (akceptovaly se upravené válce a hlavy).1. místo vyhrál angličan John Shaw s jeho Strike True II s motorem o obsahu 1548ccm.
2.místo patří američanovy Joe Cooperovy, sestavil stroj The Jefferson a vypadá na něm opravdu šťastný...
Z celkem 14 zůčastněných v této kategorii obsadil 3.místo švýcařan Danny Schneider s jeho předělaným HD z roku 1942 a jednoduše pojmenovaným: D'MX.
Tovární speciály
Sem se mohl přihlásit kdokoliv kdo měl upravenou motorku jejíž sériová produkce je vyšší než 50 kusů ročně. Upravit se mohlo cokoliv a výsledky jsou více než zajímavé...na 1.příčku se vyšplhal Flying patřící Špaňelovi Sergio Bayarriovy, převrtaný 1800ccm motor je použit z H&D.
2. byl Brawler GTR z dílny Darwin Motorcycles z Oklahoma City.
no a 3. na stupnici vítězů v této skupině je motocykl od Kiwi Motorcycles Inc., sídlící rovněž v USA, nazvaný Board Track Racer, hodně povedená ale přitom decentně provedená úprava stařičkého Indiána z roku 1915.
Import
Sem se mohli dostat všichni kutilové, kteří postavili svůj stroj kolem importovaného motoru s uvedeným obsahem v kubických centimetrech. Přihlásili se jen tři soutěžící takže rozdělení míst nebylo asi ani nic moc složitého.1. místo zabral opět Jurij s jeho BMW The Machine sestavené z modelů R71 a K750 vychytané spoustou doplňků.
Hned za ním na 2.místě pak srandovně vypadající Beezerker postavený Chrisem Flechtnerem ze severoamerického Seattlu. Ten použil motor z BSA 650ccm z roku 1965.
"Metrické" motocykly pak uzavírali Rakušani Bernhard Naumann a Martin Lagler s jejich Waltonem což je přestavba kolem motoru Norton 850ccm.
Náš tip
www.amdchampionship.com - oficiální stránky pořadatele
Reportáž - video
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Náš tip