Parádní supermoto přestavba od Rotoboxu

Supermota nebývají častým cílem přestaveb, o to chutnější je tahle kráska ze Slovinska. Ale nenechte se zmást, není to jenom o vzhledu. Supermoto je o zábavě a sportu, což provedené úpravy jenom podtrhávají. Špičkové provedení, komponenty, moderní způsob výroby dílů. Všechno to samozřejmě znamená i vysokou cenu, jenže když ono je to tak krásné, určitě se pár lidí schopných za ni obětovat necelých 30 tisíc euro najde.

Parádní supermoto přestavba od Rotoboxu

Kapitoly článku

Slovinsko. Na to jak je tahle země malá, je pro motorkáře více než atraktivní. Krásná příroda s kopci láká ke svezení, sídlí zde jeden z nejvěhlasnějších výrobců výfuků Akrapovič a také jedna firma, co vyrábí špičkové světoznámé komponenty. Její jméno je Rotobox a vyrábí karbonová kola, která najdete na mnoha přestavbách, závodních motorkách a malosériových luxusních strojích. No a nově i na jejich vlastních přestavbách. Rotobox Splice je první vlaštovkou, která původně vylétla z hnízda japonské Yamahy. Modely YZ250F, YZ450F, WR250F a WR450F jim ale asi v Rotoboxu nepřišli pro supermoto použití dost dobré, a tak do nich trošku hrábli.

Výsledkem je luxusní strojovna plná nejlepších dostupných dílů, při jejíž stavbě využili nejmodernější technologie reverzního inženýrství, CNC obrábění a 3D tisku. Jednou z hlavních myšlenek při stavbě bylo naroubovat na motokrosovou motorku zadní kyvku ze supersportu a vytěžit maximum z pevnější konstrukce a široké zadní pneumatiky. 190mm zadní balon na SMku vypadá fakt impozantně, navíc nabídne nebývalou úroveň přilnavosti. Otázka je, jestli tím supermotard nepřišel o svou hravost, ale autoři tvrdí, že vyladili podvozek právě směrem k výborné ovladatelnosti a chuti k zatáčení. Nezbývá, než jim to věřit. Byla by to škoda, kdyby to nefungovalo, protože nacpat zadní kyvku z Yamahy R6 do rámu WR450F je vcelku kumšt. Právě při tom si zařádil CAD a CNC stroje. Vsadit do ní karbonové kolo Rotobox Boost už pak bylo třešničkou na dortu.

Stejné kolo je i vpředu, jen je samozřejmě výrazně užší. Když už byla řeč o podvozku, tak dopředu se nastěhovalo švédské zlato FG 461 se zdvihem 255 milimetrů, dozadu pak tlumič TTX Flow, který je o 13 mm kratší než v případě MX verze. Brzdy jsou dalším komponentem, který dodával někdo jiný, protože proč vymýšlet něco, co už bylo dávno vymyšleno. Přední třmen ve specifikaci GP4RR od Bremba patří k tomu nejvíc, co se dá koupit a aby mu na jeho místě nebylo smutno, přidal se k němu plně plovoucí kotouč T-Drive o průměru 320 milimetrů a radiální brzdová pumpa. U motardů je důležitá také zadní brzda, proto se sem nastěhoval upravený kotouč 220 mm se závodním třmenem a opletenými hadicemi. Výčet katalogových dílů dokončíme řetězem D.I.D. 520, napínacími prvky řetězu Lightech a titanovými šrouby Pro-Bolt v zadní rozetě.

Ta už je výrobkem Rotoboxu, stejně jako přední řetězové kolečko, brýle na vidlicích, upravené sedlo a plasty nebo držák budíků. I u výfuku vsadili místo výměny za aftermarket na jeho úpravu a hodně zajímavý je přední a zadní blatník. Ty jsou úplně nové, modelovali je na počítači v CADu a nakonec je vytiskla 3D tiskárna. Na závěr je tu zakázkové lakování, při kterém se na rám, kryty motoru a výfuk nanesla ochranná keramická vrstva. Za vyvoněného motarda si v Rotoboxu řeknou lehce přes tři čtvrtě milionu korun, takže ho asi na cestách moc potkávat nebudeme, každopádně jde o zajímavý kousek a chválíme, že se někdo pustil do takovéhle supermoto stavby.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist