Honda CBX V12 od Andrease Georgeadese
Text: Roman Daněk | Foto: motoblog | Zveřejněno: 27.11.2013 | Zobrazeno: 21 755x
Postavit dvoulitrový dvanáctiválec z motorů Hondy CBX? To byla výzva pro Andrease. Bývalý závodník a nynější stavitel se nebojí odvážných a kreativních projektů, mezi které CBX V12 rozhodně patří.
Andreas Georgeades, který je původem z Jižní Afriky, má za sebou celkem úspěšnou kariéru závodníka. Jeho největší úspěchy přišly v šedesátých letech, kdy závodil na Matchless 500 nebo na Hondě 600 a zúčastnil se třeba i legendárního závodu TT na Isle of Man.
Po ukončení závodní kariéry se vrhnul na stavbu motocyklů. Specializoval se na speciální kousky s motorem od Ferrari a vytvořil tři opravdu pamětihodné stoje. Dva jeho motocykly měly V6 z Ferrari Dino a třetí mašinu poháněla přeplňovaná V8 z Ferrari 308! „Když můžu postavit V6 a V8 motorky, proč bych nemohl zkusit i V12?“ řekl si Andreas a pustil se do díla.
Jeho „know-how“ spočívá ve spojení dvou už tak celkem nadupaných šestiválců z Hondy CBX1000. Z fotek ze stavby motoru je asi jasné, že to nebyla záležitost na tři odpoledne. Ovšem výsledný stroj ve stylu cafe-racer stojí opravdu za to!
Zajímavé je, jak si náš stavitel poradil se speciálními díly nebo s kapotáží a rámem. Neměl k dispozici takové vymoženosti, jako třeba CAD nebo počítač. Všechno pěkně postaru, vlastní ruční výroba. Přední maska pak pochází z Yamahy YZF z roku 1998, zadní kolo a brzdy zase ze Suzuki téhož modelového roku. Celkem 12 výfukových svodů je svedeno do čtyř výfuků Yoshimura.
Záhadou ovšem zůstává výkon motoru nebo maximální rychlost. Andreas sám o těchto údajích mlží, a když se ho někdo zeptá „Jak rychle to jede?“ odpoví něco ve smyslu „Dost rychle.“
Video
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz