globalmoto_duben_nolan




Harley-Davidson Softail Columbus

Pěkně se to sešlo, na jachtě zpracovávám článek o Columbovi, to je jediná práce, kterou jsem si na ten týden plavby vzal. Kde lépe nasát atmosféru motocyklu s námořnickou tématikou, než na moři, nasávání tady jde velice dobře, takže jsem docela rád, že mi Kubajz do redakce poslal téměř vyčerpávající popis jejich práce na motocyklu a nemusím rozepisovat každý detail. Já se tedy budu věnovat dále jen větru, kurzu, kormidlu a pitnému režimu. Přidám jen pár poznatků, co mě na motocyklu zaujalo nejvíce, když jsem se s ním trochu podrobněji seznámil letos na Pasohlávkách.

Kapitoly článku

Shrnul bych to, že v týhletý poblázněný době, kdy nám STK persekuují téměř každou originalitu a většina lidí se bojí dělat výstřední přestavby, je toto cesta, jak se odlišit. Columbus je nádherný motocykl na cestování bez starostí. Kubajz s McFlyem zde udělali spoustu práce, kterou odhalíte v detailech. Všechno z laminátu je s citem sladěný do posledního detailu, za víc než zmínku stojí sladění brašen s nádrží, přední maska i spojler. Kufry mají vychytané elektrické zamykání a parádně řešený osvětlení, řídítka pásnou jak ulitý, jen za ně vzít a užívat si bezstarostnou jízdu. Airbrush je ve své designové jednoduchosti nádhernou záležitostí, která by si zasloužila kopii vykérovanou na ruce. A u nástřiku motoru H-D barvou na motory jsem se taky na chvíli pozastavil, motoru to dost prospělo. Za mě vyčerpávající, teď Kubajzův popis:

 „První návrhy vůbec nesměřovaly k tomuto názvu ani designu. Ale po pár sezeních s majitelem motocyklu jsme zjistili, že má rád historii a cestopisy, a tak jsme hledali vhodné téma a kdo jiný nás mohl napadnout, než Kryštof Kolumbus, známý cestovatel a objevitel Ameriky, kde se ty naše stroje HD vyrábějí. Takže jsme se pustili do prvních návrhů, které vypadaly ještě dost odlišně oproti finální verzi, ale pár setkání u nás v garáži s Martinem a pár slov u piva dalo Columbovi tento design a tvar. Viz foto. Na motorce jsme začali pracovat na podzim roku 2016 a dokončili jsme ji až po dlouhé době 1 roku a asi 2 měsíců… Všechny komponenty jsme si totiž vyráběli sami a to prostě nějaký ten čas zabere. Začali jsme s polystyrenem a kovovejma kopytama pro představu tvarů. Když byly všechny tvary hotovy, byla otázka, jak je zhmotnit, takže jsme začali vyrábět kopyta a formy. Na některé komponenty to šlo a na některé ne, takže jsme je museli laminovat na původní polystyrenové předlohy. Všechny ty negativní úhly a prohlubně, které jsme si vymysleli, byly fakt docela oříšek, ale nakonec se nám s Danem všechny ty díly povedlo dostat do hmotného stavu a mohlo se začít s broušením a detailama. Když byly hotový kufry, začaly se na ně dělat víka, ze kterých bychom z volů a debilů postavili asi barák, než to stálo za to. Potom ještě zapustit led diodová světla a blinkry. Vymyslet panty a zamykání, potom následovalo pár desítek hodin se svářečkou a bruskou, než vzniknul přední blatník a nádrž. Výkus na zadním blatníku pro SPZ a krytka za sedlem pro schování uchycení sedla a pro hezčí přechod sedla k blatníku, samozřejmě také z laminátu. Nakonec výroba nerezových svodů, protože jsme chtěli výfuky na obě strany a cross svody na obě strany se na tento model nedělají. Výroba leštěných krytů výfuků je také naše práce. Motor jsme nechali původní, ale všechny kryty a komponenty jsme dali do černého transparentního laku."

"Když bylo vše hotovo a nastříkáno v černé barvě, pustili jsme se do airbrushe s původním motivem poloprůhledných hvězd a americkým tématem a vlajkou. Po dvou neúspěšných pokusech jsme to vzdali a vymysleli nynější podobu, která ve zkratce popisuje Kolumbovu cestu. Dan alias McFly zasedl za stůl, vzal si do ruky štětec a barvu a začal kreslit. Za asi 5 dnů a necelých 70 hodin kreslení bylo hotovo a šlo se na konečný lak. Po týdnu v lakovně se šlo na finální montáž všech komponentů, natažení elektroinstalace, protažení do řídítek apod. Vše páslo až na pár lehkých úprav, jak mělo. Dodělávka proběhla asi dva dny před výstavou Bohemian Custom Bike 2018. Takže jsme měli co dělat, ale tam stála."

  • Ocenění: 1. místo Big Lake Custom 2018; Top paint Big Lake Custom 2018
  • Majitel: Martin Všetečka
  • Místo: Česká republika
  • Výroba: Kubajz Garage
  • Čas: 1 rok a 2 měsíce
  • Model/rok: Harley-Davidson Softail Deluxe 2006
  • Motor: Twin Cam 96 originál
  • Svody výfuku: Kubajz Garage
  • Koncovky výfuku: Küryakyn
  • Převodovka: originál HD
  • Rám: upravený HD
  • Přední vidlice: originál HD prodloužená o 2‘‘
  • Lak: McFly Design/Robert Watier Autotrop
  • Přední maska: Kubajz Garage
  • Klín motoru: Kubajz Garage
  • Nádrž: upravená HD
  • Kufry: Kubajz Garage
  • Panel nádrže: Kubajz Garage
  • Přední kolo: 16‘‘ půlkulaté drát.
  • Zadní kolo: 16‘‘ půlkulaté drát.

Další přestavby najdete v aktuálním čísle časopisu Easyriders, který je k dostání také online.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist