motopoint_unor_shad




Ducati od NCR

NCR je italská firma založená v roce 1967 se sídlem v Bologni, která se specializuje na exkluzivní přestavby motocyklů s použitím ultra lehkých dílů. Mimo jiné je dodavatelem komponentů pro týmy MotoGP a F1. V tomto článku si představíme dva modely, které patří se svými parametry k těm extrémním, jako základ posloužili Ducati Desmosedici RR16 a Ducati Hypermotard. Motocykly od NCR jsou vyráběné ručně s využitím materiálů jako titan, magnesium a karbon.

Ducati NCR Millona 16

Za základ byla zvolena zmiňovaná Ducati DD16RR, která prošla rozsáhlou úpravou s použitím hlavně karbonových a titanových dílů aby bylo dosaženo čistého a funkčního designu a co možná nejlepšího poměru výkon/hmotnost. NCR M16 je exotická, ale hlavně lehčí, výkonnější a rychlejší než originál. Na první pohled je zřejmé kam všechny peníze, které potenciální zákazník zaplatí jdou: karbonové díly jsou všude mimo jiné rám, kyvná vidlice, kola, nádrž, blatníky a kapotáž jako taková. Mechanické díly jsou buď z titanu a to včetně šroubů nebo hliníku používaného v letectví. Výsledkem použití takto lehkých materiálů je suchá hmotnost 145kg a to je o 15% miň než původní DD16R a dokonce je to miň než pravidly stanovená minimální hmotnost motocyklů v MotoGP.
Sériový motor Ducati V4 o objemu 989ccm má výkon 175k na zadním kole, to ale NCR nestačilo a proto motor, který je v M16 byl vyladěn na 200+k na zadním kole. Motocykl používá poslední generaci odpružení, brzd a elektroniky (včetně trakční kontroly, záznamu dat, tří palivových map) kterou lze najít na motocyklech MotoGP.

Ducati NCR Leggera

Tenhle model vychází z populární Ducati Hypermotard, ale má s ním relativně málo společného. Verze Leggera je více méně základní přesto však exkluzivní. Tady jenom několik údajů k samotné stavbě: Leggera používá mimo jiné kompletní rám z titanu včetně stupaček nebo bočního stojanu, karbonový výfuk Zard, kola z karbonu od firmy BST, kompletní odpružení Ohlins, zavodní brzdy Brembo o průměru 300mm na předním kole a 200mm na zadním kole atd. Tato základní verze má hmotnost 157kg, motor o výkonu 90k a začíná na ceně 76.000 dolarů.
NCR nabízí další úpravy neboli závodní kit (NCR Corse, NCR Racing), který umožňuje snížit hmotnost na 149kg a v nejextrémnější verzi na 135kg. Tyto verze mají mimo jiné více titanových a karbonových dílu (např. výfuk, kyvná vidlice, ventily, vačky, kliková hřídel z titanu). Motor ve verzi Corse má objem 1160ccm a výkon zvýšen na 125k, ve verzi Racing má objem 1200ccm a výkon 132k.
Přes všechny úpravy motor splňuje emisní normu Euro3. Poměr výkonu/hmotnosti je na úrovni BMW S1000RR. Takto upravená verze má cenu 140.000 dolarů. Jak je vidět možné je skoro vše za předpokladu, že máte dost velké konto.

Informace o redaktorovi

Oliver Trembač - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist