Dánští Wrenchmonkees se pustili do Kawasaki H2

Customérské dílny, mimo toho, že staví motorky pro svou radost a následný prodej, dostávají často zakázky od jiných motocyklových firem. Postaví pro ně motorku a tím jim pomohou se zviditelněním. Stejně tak to bylo v tomto případě, kdy se na Dány obrátil holandský výrobce oblečení Rev´it!. I když upřímně řečeno, ten příliš zviditelnit nepotřebuje, přesto motorka REVmonkee poutá pozornost.

Velkou měrou k tomu přispívá základ pro přestavbu. Kompresorovou Kawasaki ZX 1000 H2 nevídáme moc často už ve standardním provedení, natož přestavěnou. Zadání z Rev´itu znělo: „Chceme motorku, která posouvá hranice představivosti a designu.“ Pro tenhle účel je H2 perfektní. Má pověst technologicky sofistikovaného stroje a posouvá limity. Třeba když jezdec Rev´itu Kenan Sofuoglu na vrcholné verzi H2R překonal světový rekord rychlostí 400 km/h.

I proto padlo rozhodnutí nepořizovat starou motorku a dávat jí dohromady, ale koupit novou funkční a ještě jí technicky vylepšit, k tomu jí přidat trochu klasického vzhledu. Filozofie, která se odráží i ve výrobním programu značky Rev´it!, kde můžete najít například klasicky vypadající kožené bundy s plnou moderní bezpečnostní výbavou.

Když to vezmeme popořádku, první co vás trkne do očí je kapotáž. Wrenchmonkees se rozhodli na hypermoderní „hádvojku“ napasovat kapotáž z Kawasaki ZX-7R a udělat z „transformera“ něco elegantnějšího. Tenhle zásah ale potřeboval prostor pro přívod vzduchu ke kompresoru, pro malý chladič a pro spoustu kabeláže, kterou moderní Kawa disponuje. Vše vyřešil hliník, na levé straně tvořící přívod vzduchu ke kompresoru, na pravé kapsu pro kabeláž.

Upravenou kapotu doplňuje kryt nádrže a zadní části motorky z jednoho kusu. To byla jedna z nejtěžších věcí, kdy nad výrobou formy strávili v dílně hodiny práce. Pod tím se skrývá hliníková palivová nádrž ze dvou kusů na devět litrů paliva. První část je pod sedlem, druhá pod zadní krovkou. Do té se také lije palivo, které pak protéká do druhé pod sedlem, navíc je možné každou část vymontovat samostatně. V přední části laminátového monokoku, v místě kde bývá standardně nádrž, je prostor pro lehkou lithiovou baterii. Jednodílná karoserie drží na dvou šroubech, kapotáž na pěti a motorka je pojízdná, i když je svlečená.

Při pohledu na motorku bez kapot si možná všimnete lehce upraveného rámu, téměř určitě si všimnete hliníkového podsedláku a se stoprocentní jistotou padne váš zrak na novou oboustrannou kyvnou vidlici z hliníkových trubek. Na ní je přimontovaný plně štelovatelný tlumič Hyperpro, od stejné firmy jsou i o 15 mm kratší vnitřky předních vidlic. Do přední i zadní vidlice nechali Wrenchmonkees u Dymagu vyrobit na zakázku magnéziová kola. Vylepšovaly se i brzdy. Nově jsou na REVmonkeem luxusní brzdy Beringer.

S motorem atakujícím dvoustovku koní na zadním kole toho příliš dělat nemusíte. Už to je dost, takže stačilo jen vyměnit vzduchový filtr za sportovní a koncovku výfuku za kousek od SC-Project pro dosažení lepšího zvuku, přidat originální matný lak a motorka je hotová. Tak co říkáte, sluší to „hádvojce“ takhle víc?

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Vyhraje originál, nebo REVmonkeey?

Zvolte vzhled, který vám víc vyhovuje. Originál, nebo přestavba?

  1. Hlasováno: 87x
  2. Hlasováno: 41x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist