„ Jim Crow “ (Černoch)
Text: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 11.6.2001 | Zobrazeno: 21 075x
Jako základ pro tuto stavbu byl použit motocykl Jawa 250 Kejvačka r.v. 1958, který byl v dost špatném stavu. Ale po kompletním rozebrání a očištění od značné vrstvy bláta se nám podařilo vytvořit tuto přestavbu.
Po kompletním rozebrání a očištění od značné vrstvy bláta jsme vzali do ruky pilku a na rámu ořezali nepotřebné úchyty a držáky. Celý rám jsme obrousili a poté nastříkali. Horní brýle byly vyrobeny podle vlastního výkresu na CNC fréze. Na motoru jsou vyměněna všechna ložiska a gufera, vyleštěné kanály a upravené řazení a našlapování z péráka pro použití přepákování. Původní nádrž osazená dvěmi uzávěry vlastní výroby se zapuštěnými falešnými imbusy je zvětšená o nádž z Velorexe a doplněná kontrolkami. Blatníky jsou vyrobeny z dvou původně předních.
Sedlo je též vlastní konstrukce a je potaženo světlou imitací kůže. Specialitou na této přestavbě je digitální tachometr, který je opláštěn leštěným duralem. Řidítka jsou 100 cm široká, vyrobená ze silnostěnné trubky o průměru 22 mm, hefty a páčky jsou koupené, představce jsou vlastní výroby. Další specialitou je pochromované přepákování taktéž vlastní výroby. Výfuková kolena jsou svařena z několika původních kolen, tak aby se dosáhlo svedení výfuků na jednu stranu. Koncovky výfuků jsou z leštěného windsurfingového stěžně o průměru 45 mm vyluzující slušnou zvukovou kulisu. Přední brzda je původní po renovaci obložení, zadní je upravená na táhlo. Středy kol jsou vyleštěny. Přední světlo je jedno z mála věcí které jsou na této stavbě koupené, zadní světlomety jsou vlastní konstrukce. Na motocyklu zůstaly původní ráfky, osazeny pneumatikami vpředu 3,25 - 16", vzadu 120/90 - 16". Ještě příjde dodělat pár maličkostí, jako např. blinkry, zrcátka, nosič.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?