husqvarna_enduro_te_150




„Hlasitější než moje bicí!“: Indian zakončil sérii přestaveb Forged v Praze

Po odhalení nové generace modelu Scout, rozjel Indian sérii Forged, v rámci které vznikly tři přestavby motorek pro tři rockové hudebníky. Poslední z přestaveb – chopper, který postavil švédský stavitel Ronna Norén pro bubeníka kapel Motörhead a Scorpions Mikkeyho Dee – byla předána v pražském dealerství Indianu v Řeporyjích. Právě tady vzniklo i poslední video ze série.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Přestavby motorek prezentované samotnými značkami nejsou pochopitelně nic nového. Různí výrobci motorek tak často zdůrazňují, že jsou právě jejich stroje ideální pro úpravy, což má v samotných majitelích vytvořit touhu po individualizaci svého stroje. Je nicméně pravdou, že do takto intenzivních úprav se asi pustí z majitelů nového Scoutu málokdo. Ronna Norén ze švédské dílny Unique Custom Cycles se totiž nedržel zkrátka a do motorky pořádně hrábnul, takže původní nezůstal ani rám.

Cílem bylo vytvořit chopper, inspirovaný motocykly legendárního stavitele ze šedesátých let Stana Dishonga. „Dishong byl jedním z průkopníků chopperové scény v šedesátých letech a jeden z jeho Scoutů měl mnoho prvků, které Ronna využil,“ říká Ola Stenegärd, ředitel designu Indian Motorcycles.

Rám byl tedy v přední části zvýšen a protažen o 10 centimetrů, a samozřejmě byla razantně změněna jeho geometrie. Vidlice v nových brýlích jsou delší o 20 centimetrů a svírají větší přední kolo o průměru 21 palců.

Stejně jako to zadní osmnáctipalcové, má i přední kolo ráfek a náboj opatřené keramickým povrchem Cerakote a výplet s nerezovými paprsky. Nové jsou také zkrácené blatníky a brzdy – vpředu šestipístový monoblok ISR, vzadu čtyřpíst. Vzadu došlo i na posunutí uložení tlumičů a osazeny jsou jednotky od Foxu.

Na rámu trůní menší nádrž, vyrobená z původní. Přímo pod ní se pak nachází vzduchový filtr Trask Powerflow. Bubeník Mikkey Dee si bude hovět na ručně vyrobeném a pošitém sedlu, se značně upravenými sériovými řídítky v rukou. S ohledem na jízdní pozici byla upravena taky pozice stupaček a všechno je oděno do ručně stříkaného perleťového laku, kombinujícího černou a rudou barvu.
Kapalinou chlazený motor o objemu 1 250 cm3 zůstal standardní, ovšem vedle nového filtru jsou osazeny také nové výfuky – samozřejmě bez emisních nezbytností. Výsledkem je zvuk, o kterém Mikkey Dee prohlásil: „Je velmi hlasitý. Hlasitější než moje bicí!

Jak už padlo výše, Indian byl bubeníkovi předáván v Praze, kde se k tomu sešli stavitelé Ronna Norén a Roland Sands, ale i vrchní designér Indianu Ola Stenegärd. Vzniklo zde video, které uzavírá celou sérii videí Forged. Pokud vás zajímají zbylé dvě motorky a příběhy jejich vzniku, vše je k vidění na oficiálním YouTube kanálu Indianu.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
WillyBlue přispěl 15 Kč
Motokatalog.cz



TOPlist