Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Všechno co je nad čtyři válce na motce,je už zbytečně technicky náročné a proto čtyřvál jen nej,ale líbí se mi i tří a dvouvály (mluvím o moto)..U aut čtyři až osm-víc se mi nelíbí,ale když zahřmí motor 12ti válcovýho Lamba,je to zážitek!
Mně tyto články přijdou divné. Jak kdyby někdo sesbíral útržkovité informace odevšud a pořádně nevěděl, co to píše. Není to ani technické, ani historické, ani tam není pořádné srovnání. Ani tam nejsou zajímavé/atypické stroje. Pak k čemu to je, jen takový omáčkojidní článek. Přitom z tohoto tématu se toho dalo vytěžit tolik.
tyhle články jsou suoer pro mě nový informace, nějakej základ mám, ale tohle mi rozšířilo obzory
akorát souhlasím s BorekS, taky mi přijde, že se články zkracují... I tak za mně jednoznačně
And> no jo, ale vysvětlit jednoduše a ještě zábavně pojem "setrvačné síly 2. řádu" dost dobře nejde. Ale pokud tomuto pojmu rozumím, tak se mohu autorovým chvalozpěvům nad klidným během čtyřválce jen usmát...
Škoda, že v článku nejsou zmíněny předválečné podélně uložené čtyřválce, třeba český Laurin & Klement CCCC se čtyřmi samostatnými klikovkami je lahůdka...
A ještě jedna poznámka - pokud autor zve čtyřválce vládci asfaltu na základě jejich používání v MotoGP a předchozí třídě 2t pětistovek, tak se používají proto, že vyšší počet válců regule zakazují.
U všech těchto technických článků (neříkám, že zrovna teď tady u toho - to přijde zanedlouho) se sejde parta světových konstruktérů a expertů, kteří vidí chyby snad ve všem.
Byl bych rád kdyby kdokoliv z těchto odborníků napsal svůj článek, který mi potřebné informace dodá bez jakýchkoliv nejasností a zábavnou formou.
Vím že se lidově říká "obsah", ale v takovémhle přec jen trochu odborně zaměřeným článku bych se přimlouval za správné "objem"! Neb obsah je plošná hodnota, objem prostorová - a matykář na základce mě za záměnu pojmů téměř fyzicky trestal.
Od prvního článku této série (jednoválců) jsem očekával, že u psaní čtyřválců autor prožije několik orgasmů. A také jsem se nemýlil. Autorovi nic nevyčítám, možná to tak opravdu je (myslím ta technická výhodnost, ne ty orgasmy:). Nicméně mnoho mnoho let před RGV byl čtyřválec který ve svých útrobách skrýval dvě za sebou uložené klikové hrídele. Tuším Ariel Square Four 1931.
Autore,nenašel jsem Hondí V4 automotor,ze kterého by vycházel Pan European,hodíš odkaz?A pro upřesnění,trojůhelníkové uspořádání hřídelí používala už stařičká XJ600 z 80 let,čtvercové uspořádání válců Ariel už snad v 50 letech.
"Za výkonem se továrny honí z jednoho prostého důvodu, kterým jsou jednak tabulky technických údajů, za druhé maximální rychlost, o akceleraci ani nemluvě."
Zdá se mi to, nebo si autor zaměnil technologii BigBang s Crossplane?
není nad ctyrval
Pěkný, hezky napsaný. ...
na čtyřválec sere pes, neni nad dvouválcový kladivo
je to zlej motor a nevysává
Jenže on ma ten dvouvalec prostě ty koule a charisma...
V té části o zvláštních koncepcích jste mohli zmínit ještě zajímavý motor Hondy NR s oválnými písty
Všechno co je nad čtyři válce na motce,je už zbytečně technicky náročné a proto čtyřvál jen nej,ale líbí se mi i tří a dvouvály
(mluvím o moto)..U aut čtyři až osm-víc se mi nelíbí,ale když zahřmí motor 12ti válcovýho Lamba,je to zážitek!
Mně tyto články přijdou divné. Jak kdyby někdo sesbíral útržkovité informace odevšud a pořádně nevěděl, co to píše. Není to ani technické, ani historické, ani tam není pořádné srovnání. Ani tam nejsou zajímavé/atypické stroje. Pak k čemu to je, jen takový omáčkojidní článek. Přitom z tohoto tématu se toho dalo vytěžit tolik.
tyhle články jsou suoer
pro mě nový informace, nějakej základ mám, ale tohle mi rozšířilo obzory 
akorát souhlasím s BorekS, taky mi přijde, že se články zkracují... I tak za mně jednoznačně
Pěkny článek
And> no jo, ale vysvětlit jednoduše a ještě zábavně pojem "setrvačné síly 2. řádu" dost dobře nejde. Ale pokud tomuto pojmu rozumím, tak se mohu autorovým chvalozpěvům nad klidným během čtyřválce jen usmát...
Škoda, že v článku nejsou zmíněny předválečné podélně uložené čtyřválce, třeba český Laurin & Klement CCCC se čtyřmi samostatnými klikovkami je lahůdka...
A ještě jedna poznámka - pokud autor zve čtyřválce vládci asfaltu na základě jejich používání v MotoGP a předchozí třídě 2t pětistovek, tak se používají proto, že vyšší počet válců regule zakazují.
U všech těchto technických článků (neříkám, že zrovna teď tady u toho - to přijde zanedlouho) se sejde parta světových konstruktérů a expertů, kteří vidí chyby snad ve všem.
Byl bych rád kdyby kdokoliv z těchto odborníků napsal svůj článek, který mi potřebné informace dodá bez jakýchkoliv nejasností a zábavnou formou.
Vím že se lidově říká "obsah", ale v takovémhle přec jen trochu odborně zaměřeným článku bych se přimlouval za správné "objem"!
Neb obsah je plošná hodnota, objem prostorová - a matykář na základce mě za záměnu pojmů téměř fyzicky trestal.
Od prvního článku této série (jednoválců) jsem očekával, že u psaní čtyřválců autor prožije několik orgasmů. A také jsem se nemýlil. Autorovi nic nevyčítám, možná to tak opravdu je (myslím ta technická výhodnost, ne ty orgasmy:). Nicméně mnoho mnoho let před RGV byl čtyřválec který ve svých útrobách skrýval dvě za sebou uložené klikové hrídele. Tuším Ariel Square Four 1931.
Autore,nenašel jsem Hondí V4 automotor,ze kterého by vycházel Pan European,hodíš odkaz?A pro upřesnění,trojůhelníkové uspořádání hřídelí používala už stařičká XJ600 z 80 let,čtvercové uspořádání válců Ariel už snad v 50 letech.
Se mi zdá, že čím víc válců, tím kratší článek
Daryth: Každý nějak začíná
"Za výkonem se továrny honí z jednoho prostého důvodu, kterým jsou jednak tabulky technických údajů, za druhé maximální rychlost, o akceleraci ani nemluvě."