husqvarna_svartpilen_801_2




Suzuki TL1000R: Cestou proti módnímu proudu

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Bothrops (249) napsal 28.11.2022 v 14:56

ja na TLR projel kus EU, super. i pohodlna pro dva, vybornej zvuk, paradni spodek a vcelku i vrch rpm. Velmi zabavna motorka a naucila me hodne. V anglii se ji rikalo Widowmaker . . .

pk14 (175) napsal 28.11.2022 v 13:26

... i dnes porad pekne obcasne svezeni. Jen to chce pevnou ruku, suchou silnici a chladnou hlavu. A byla bo to i skoda nekde zahodit do skarpy.
Jen ty kvalty v serii byly, alespon pro mne, moc dlouhy. Uz nejsou .

Wanislav (27) napsal 28.11.2022 v 12:09

Podle mě je TL1000R úplně nepochopená motorka. Je to jako Busa s V2, cestovně silniční. Dá se na tom jet rychle, ale na krátký vingly to není...
TLR, SRAD, ZX7R, YZF R7, VTR SP, SB8R, GSXR 1000 K1 a hlavně Ducati 999. Nejhezčí motorky doby pro mě.

Jen pro porovnání
TL1000R - překvapivě pohodlná na cestování, úžasnej motor, ve své době raketa, dnes už úsměvný výkon vedle R4 1000 s 210 koňmi. Brzdy podle mně nejsou zas tak hrozný, porovnáváno s radiály brembo oro je to tak 70% výkonu. Je nutný brzdy po 20 letech rozebrat a udělat repasi! TL, je svou zádí a i koncepcí krásná motorka, která je jiná .. je svá jako 916.
VTR1000 SP-1 Je to parádně přesný kružítko. S tou motorkou se dá jet na milimetry přesně, brzdy výborný. Motor pracuje v užším spektru, musí se víc držet za ušima. Taky na dnešní poměry těžší, sportovnější posez než TLR. Na SP není nic na design, je to okapotovaná motorka i v tom je kus elegance. Podle mně je podvozek lepší než na RSV 1000 2003.
GSXR 1000 K1 Ta tyhle dvě úplně roztrhá výkonem má 30 koní + mě na ježdění přijde i lehčí. Podvozek je někde mezi TLR a VTR, paradoxně blíže TL. Podle mě je krásná.
RSV 2003 Podvozek a brzdy velmi dobré, motorka na foto vypadá hamatně, ale není. Motor pracuje v širším spektru než SP, motor táhne i v horním spektru. SP má méně pohodlný posez. Podle mě je o malinkatý stupínek horší než SP.
999S Ducati co si z ní nejvíc pamatuji, hrozně topí do pravého lýtka. Není to takové kružítko jak SP. Motor je po TL druhý nejlepší V2.

Sijux (17) napsal 28.11.2022 v 07:48+6

To byla krásná doba . To byl svět ještě v pořádku

0.0.7. (3) napsal 28.11.2022 v 00:30

Super článek Mám dvě TLS a ty zůstanou doma navždy.

StepanP (58) napsal 27.11.2022 v 23:29+1

widow maker - v tom je vše. Kdysi mi nic neříkala. Prostě byla ošklivá a parametry takový nijaký. V té době jsem netušil co je velkej dvouválec zač.
Pak jsem se svezl na nové SP2 a svět se mi otočil tak, že jsem si musel opatřit alespoň SP1.
Doteď mě štve, že jsem jí pustil dál.
No a tuhle buclatou střelu, tu bych teď bral taky. Ale jen na suchou silnici… ;)

zzzmrzlinar (471) napsal 27.11.2022 v 21:42

Takže abychom si to shrnuli

TLR v závodní verzi byla těžší než konkurence, sice aerodynamicka, ale bachrata, ztrácela nejmíň 20 koní a ani zkušení jezdci na ni často neuměli jet. K tomu když na ni zatlačili tak je vytrestal zadní tlumic (asi jediná věc která se dala relativně jednoduše vyřešit)

Tak nevim ale myslím že stáhnout ji že závodění nebyl tak špatnej nápad .

Paradoxně to vidět i na těch fotkách z AMA, před tovarnimi TLR jede 750 SRADik

Farage (277) napsal 27.11.2022 v 21:13

Wanislav:

nahllowSKY (315) napsal 27.11.2022 v 18:50

Tenkrát moc (mému) oku nelahodila.Zajímavou ji dělal jenom ten dvouhrnek co se vňí motal.SP není taky vzorem nádhery a pěkný detail abys pohledal a nebýt to dvouválec tak by to zabalili jen co by se zaplatili matrice na plasty.Dneska se na to (my) pamětníci dívají jinak.Je v tom kus nostalgie.První generaci Multiply od Fiatu a kachní řiť z TL-R od té doby ani Číňaňi nezkopírovali,takže to značí,že to žádný stylistický rokenrol v té době nebyl.

change. (6) napsal 27.11.2022 v 16:53+2

Díky moc za článek, rád se dozvím zase něco nového z historie a osvěžím své znalosti. Ale mrzí mě jedna věc ( s tímhle musím plně souhlasit s Antim ) a tím je občas trochu krkolomná čeština v článku. Nevím jestli vznikla při překladu, ale zbytečně snižuje úroveň jinak výborného čtení. Mám na mysli slovosled, použití někdy zvláštních slov při popisu techniky a podobně. Všiml jsem si toho již v minulém článku o Laverdě 750 ale tam mi to tak nevadilo.
Teď asi budu označen za hnidopicha, omlouvám se, ale jsem už starý dědek a občas mě to nedá a musím se ozvat. Ještě jednou dík redakci za tyhle články a těším se na další

TAT (41) napsal 27.11.2022 v 15:30+1

Ja ji mel dva 4 roky a byla skvela. Vzpominam na ni jeste dnes a skoro bych si ji koupil znovu. Je neotrela, charismaticka a jedinecna. Clovek ji nektere nedostatky rad odpusti.

SLEEPER (1002) napsal 27.11.2022 v 14:10

Na TLR se vzdycky rad podivam, svym zpusobem je to fascinujici stroj, ale nejak u ni nemam potrebu ji vlastnit.
Motorka je opravdu tezka, krouti se, vubec nebrzdi a hlavne motor, i pres pravidelnou udrzbu, se sam od sebe zlikviduje. To jsou veci, kt. me od teto Suzi odrazuji, ale krasna rozhodne je.

Resil jsem navrat k poctivym V2 "superbikum" a rozhodoval se prave mezi TLR/SP1/RSV/996/999 a kvuli obcasnemu svezeni jsem zvolil 999s, kt. je jako sportovni naradi uplne jinde.

Kazdopadne vsechny tyto motorky jsou krasne a maji opravdove charisma i kdyz na moderni litry r4 samozrejme nestaci.

rogih (1000) napsal 27.11.2022 v 11:35

Krásná motorka a to litrové Véčko muselo být famózní.
Na přelomu tisíciletí vznikaly, dle mého, designově nejkrásnější motorky. Ta úvodní fotka nemá chybu!

Anti (390) napsal 27.11.2022 v 11:32+1

Poprosil bych redakci o opravu těchto vět:
"Jehí motor byl stejný osmiventilový 90 V-twin jako byl montován ten do modelu TL1000S."
"Model „R“ dostal kované písty, silnější ojnice, větší váčky a dva vstřikovače paliva s 52 mm škrtící klapkou."
Rovněž by bylo dobré upravit smysl tohoto souvětí:
Jehí motor byl stejný osmiventilový 90 V-twin jako byl montován ten do modelu TL1000S. Obsahoval však pár změn, aby se z něho produkovalo ještě více špičkového výkonu. Ve výsledku poskytoval plynulejší a lineárnější průběh výkonu díky vstřikování paliva a změnám časování.
Omlouvám se za své hnidopišství.

afro-r1 (513) napsal 27.11.2022 v 09:21

Uspesne prodavana motorka je bud lehka a vykonna (neprilis hezka S1000RR nebo treba SRAD) nebo vzhledove stihla a hezka (neprilis vykonna a tezka 916)
TL-R neni ani extra vykonna, ani extra hezka. Prodejni neuspech byl nevyhnutny.

Klasik (7) napsal 27.11.2022 v 09:16

Koho zajímá historie a zkušenosti s TL nechť se podívá sem: https://www.motomagazin.cz/index.php?action=klasik&menu=23&pos=tl1000s

Zelinář (292) napsal 27.11.2022 v 09:08

Nádherná mašina Roky po ni pokukuju, ale ted uz to bude s hledáním pekneho kusu velký problém. Poradny masiny skoncili cca 2005... .

Ondros (158) napsal 27.11.2022 v 08:53+1

Další legenda a ten dusot velkého dvouválu, nezapomenutelné




TOPlist