Sledovali jsme živě představení KTM 890 Duke R alias Super Scalpel
Text: Honza Zajíček | Foto: KTM | Video: KTM | Zveřejněno: 31.3.2020 | Zobrazeno: 7 600x
Normálně bychom v tuhle chvíli byli na cestě buď na mezinárodní, nebo alespoň na regionální premiéru nového erkového Duka, ze které bychom vám přinesli první jízdní dojmy. Bohužel, situace je taková, jaká je, proto KTM připravila alespoň online premiéru nového stroje. Krátká prezentace přinesla několik dalších podrobností, zejména ohledně naladění motoru.
O novém Super Scalpelu toho už víme celkem dost, minimálně dost na to, abychom věděli, že to bude sakra zábavné, rychlé a ostré svezení. Už předloni představený 790 Duke je hodně hravá kočička a její erková verze by to měla posunout ještě o pořádný kus dál. Velký díl na tom bude mít motor, kde se zvětšovalo vrtání i zdvih. Finální objem je 890 kubíků, ze kterých umí vykouzlit 121 koní a 99 newtonmetrů. Pozadu nezůstává ani podvozek s lehce upravenou geometrií, kam se nastěhoval plně nastavitelný komplet WP APEX, mimo jiné zvyšující sedlo o 9 milimetrů. Na spodek přední vidlice se nastěhovaly lepší brzdy, přesněji řečeno ty nejlepší, jaké se teď na sériovky montují – Brembo Stylema, se kterými spolupracuje brzdová pumpa Brembo MCS. S agresivnějším stylem Duka R nakonec koresponduje také agresivnější jízdní pozice s nižšími řídítky a vyššími stupačkami a jako bonus tu máme tříkilovou úsporu hmotnosti. Další detaily se určitě dozvíte na videu níže nebo v prvním jízdním testu od Alana.
KTM 890 Duke R: Zlé dvojče - první test Alana Cathcarta
Shrnutí prezentace
- Zvětšené vrtání a zdvih z 88 x 65,7 mm na 90,7 x 68,6 mm
- Zvýšená komprese na 13,5:1
- Větší a lehčí písty
- Agresivnější vačka s vyšším zdvihem ventilů
- O 20 % více materiálu na klikové hřídelů kvůli úpravě charakteru a přidání stability
- Dvojice nezávislých vstřikovačů
- Výkon 121 koní nastupuje při 9250 otáčkách
- Krouticí moment 99 newtonmetrů nastupuje při 7750 otáčkách
- Kratší dráha řadící páky
- Rychlořazení za příplatek
- Větší chladič
- Větší 320mm brzdové kotouče
- Díky brzdám ušetřeno 1,2 kilogramu na neodpružených hmotách
- Rozvor narostl z 1475 mm na 1482 mm
- Úhel hlavy řízení se změnil z 66° na 65,7°
- O necelá dva milimetry delší stopa
- O 9 milimetrů vyšší sedlo
- O 20 milimetrů vyšší světlá výška
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.