Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Trochu s krizkem po funusu, ale moje GSX-R 1100 z roku 1986, byka zaregistrovana 1.1.1986 v Ceskoslovensku. Mam ji zde mezu svymi motocykly. Tahle nulta serie mela 1 obdelnikove svetlo. Zacala se mimo Japonsko, prodavat nejdrive v Evrope a pak v USA.
Otackomer zacina hodnotou 3000 a verte mi, ze kdyz se jeho rucicka odlepi od zarazky, zacnete si v duchu vybirat misto, kde umrete Tenhle prastroj umi jezdit jen rovne. Pred zatackou musite zariznout predni kolo do asfaltu a presne plynem projet, jakmile cuknete za plyn, okamzite stoji rovne a mizi pryc jak splasena. Oproti dnesnim strojum jste radi, ze jste dojeli z bodu A do bodu B a muzete si rict, ze jste to zase prezili!
Pisu sem proto, ze zacinam s jeji reinkarnaci, za tech 30 let se na ni podepsalo spousta majitelu, ale zije a to je hlavni. Budu postupne zde na motorkarich aktualizovat pokroky na jeji renovaci, no a kdo byste meli nejaky dobovy nahradni dil, nepohrdnu nabidkou...
V článku je zmínka o GSX R 600W z roku 1992 a píše se o ní jako jen z vyprávění. Já ji mám. Rok 1992, americká verze, tudíž budíky v mílích, vidlice Upside-down, zadní kyvka na jedné nstraně " banán", chlazení vodník. Že je to rarita jsem věděl, ale že až taková...
Vašek
Miloše "klasicky" opustilo bajkerský štěstí, když naplno zatahal ze semaforů
pod slatinským kopcem a těžko říct, kolik už měl "nakoupeno", když se vyhoupl na
druhý horizont toho stoupání a tam odbočoval vlevo protijedoucí kuka-vůz ... Jeho
řidič asi měl(!!?) odbočení dokončit a "vyklidit" co možná nejvíc tu křižovatku, jenže
při pohledu na "letící" motocykl v protisměru zabrzdil někde v levé třetině šíře silnice,
která tenkrát nebyla zdaleka ak široká jako dnes . Miloš (asi) když neměl dost místa
ani vlevo ani vpravo, začal brzdit, po smyku se dostal pod ten kuka-vůz a zraněním
podlehl . Jeho GSXR přitom nebyla nijak zdevastovaná a zpočátku byla postavená
nezakrytá u "policejního domečku" na vrcholu stoupání brněnské Jihlavské ulice
kolem ústředního hřbitova. Bohužel jsem jen minuty předtím Miloše vděl něco
"kutit" na jeho Suzině před mostem (přes Svratku) na Heršpické ulici z okna auto-
busu
Ivane to verim,ze v 89tym musela motorka ktera mela ctyri valce,ctyr doby motor,objem motoru jako os. auto a tachometr do 280 pusobit jako zjeveni .a co se stalo p. Bednarikovi?
Musím taky "něco o lidech kolem GSXR" , jako Franky :
když Ondra Lelek na 750 přivedl na náš výroční sraz 1989 MIloše Bednaříka na
jeho 1100 jako hosta, byl tenkrát pro nás tento motocykl něco jako zjevení ...
Naše krátké "poježdění" po trati GP na AMD Brno (pane Čado, ještě jednou tisí-
ceré díky!) se samozřejmě "rozebíralo" večer u piva a Ondra pronesl jeho legen-
dární zhodnocení : brutální síla ´jedenáctky´ rozhodovala rovinky, ale v točkách
´sem Miloša "dal" kdy si řekl ... Bylo to cca 14 dnů předtím, než Miloše opus-
tilo štěstí na brněnské Olomoucké ulici na vrcholu stoupání k letišti ve Slatině
Dlužno ale říci, že jsme modelům 85-89 říkali "nábytek", Ty kapoty byly jako od truhláře - samá hrana. Nám se tyto stroje moc nelíbyly / ty kapoty byly ještě nehezké. Raději jsme zústávali u krásných klasických motorek. Zlom nastal na podzim roku 1986, kdy po zajímavé první křivkami moc pěkné vlaštovce GPZ 1000 RX se objevily konečně krásné funkční jako stroje - vítězem byla FZR 1000 Genesis, ale také první krásná, kompaktní a těžce univerzální CBR 600F (litr už byl takový baroktní a moc nám neseděl), Jinak GSXR 750 model 88 s delší kyvkou a karburátory s plochými šoupátky míval takový otáčkoměr, který snad začínal až od 3 t.ot. - takže jsme si ze sebe navzájem dělali legraci = jesli jako jeden nebo druhý z nás vůbec odlepil ručičku otáčkoměru od dorazu . JInak 750 neměla spodek a musela se pobídnout spojkou=pak ale chytili saze. Podzím 1988 už i Suzuki ukázala GSXR-ka v novém hávu s širokými ráfky, ale ještě klasickou vidlicí. Nově oblečená a obutá 1100 byla fakt VĚC! A vlastně tuto novou 750 modelu 89 nějak přes Tuzex míval Ondra Lelek - dej mu PánBůh nebe. Nu, a když jí na silnici rozbil - začal se závody.
To SPV.
Díky za informace, to s tím dovozem do USA mě nenapadlo. Ale zase na druhou stranu, model GSX-R 750 R z roku 1986 se do USA dovážel a také nebyl zrovna levný. Teď se na to koukám a v Německo stál 16 549 DM a základní typ 12 999 DM. Ale je fakt, že GSX-R 750 R z roku 1989 byl o hodně dražší. Takže to bude asi možné vysvětlení.
Ještě, jestli dovolíš, bych upřesnil to clo, pokud mám přesné informace. Na nátlak společnosti Harley-Davidson americká vláda schválila v roce 1983 razantní zvýšení cla na motocykly s obsahem větším jak 700cc ze 4,4% na 49,4% v roce 1984 s tím, že clo bude postupně klesat až na 14,4% v roce 1987.
Parádní článek
Oceňuji autorovo úsilí o kompletní informace, to už zabere nějaký čas.
GSX-R vytvořilo laťku supersportu, podle kterých se ostatní měřili. Yamaha ji rychle dohnala Exupem a v 89 Kawa modelem ZXR750. Honda ji dohnala až v roce 92 CBR900 (pokud nepočítám RC30).
Nevím proč, ale ty 2 kulatý světla byly něco tak úžasnýho, že dneska ještě na to každěj vzpomíná, a ruku na srdce, kdo by dnes nechtěl nějakou tuhle motorku z 80/90´ vlastnit.
Pro autora článku: GSX-R750RK se nedovážel do US pravděpodobně ze stejného důvodu jako první 88 a 89 Hondy RC30 - kvůli speciální dani pro motocykly nad 700cc (v půlce 80´let). Cena by byla velmi vysoká a zájem malý, takže se dovozci rozhodly tyto modely nedovážet.
technasia: jojo to odpovida tomu co sem psal ja mel 750 '86 (streeta bez kapot) a jelo to moc pekne, dokonce sem ji koupil 2x a jak pise Michal, jsou to krasny motky, ale me se nejvic libi ZX7R a TL1000R kam se hrabe ital ...
Ještě jsem to nečetl,ale konečně zase nějaký super článek,pro většinu z nás x krát hodnotnější než si přečíst zase o nějakém hustokrutěpřísném a stylovém café raceru za mega,který si nikdo nekoupí
Jako hrdý tatínek šestistovky z 98" jsem to přečetl jedním dechem a nemůžu se dočkat druhé poloviny. Za mě obrovská pochvala autorovi, jistě to pár hodin spolklo toto sepsat, velmi čtivé stále jsem si říkal s čím pak ty japonci vyjdou u dalšího modelu a až pak mi došlo že oni s tím už vlastně přišli dávno Jsem zvědaví co se dozvím o zrození litra a busy
Bubrák.moje Srádko 98čka,stříkačka chodí podle tacho skoro 290.o 7 koní slabší karbecová verze pojede tak o 10 mín.za mlada jsem míval model 1994-95(poslední model před sradem).to taky jezdilo jak kráva.jenom podvozek nestíhal
clanek super, jeste ho proctu jednou, jen takova drobnost - jestli prvni 106hp gsxr 750 jelo 230, tak je divny ze by '96 SRAD se 128hp jel "temer 240". Podle me jel spis kolem 250-260 (pres 270 tacho).
//www.moto.it/news/il-museo-suzuki-di-hamamatsu.html
Trochu s krizkem po funusu, ale moje GSX-R 1100 z roku 1986, byka zaregistrovana 1.1.1986 v Ceskoslovensku. Mam ji zde mezu svymi motocykly. Tahle nulta serie mela 1 obdelnikove svetlo. Zacala se mimo Japonsko, prodavat nejdrive v Evrope a pak v USA.
Tenhle prastroj umi jezdit jen rovne. Pred zatackou musite zariznout predni kolo do asfaltu a presne plynem projet, jakmile cuknete za plyn, okamzite stoji rovne a mizi pryc jak splasena. Oproti dnesnim strojum jste radi, ze jste dojeli z bodu A do bodu B a muzete si rict, ze jste to zase prezili!
Otackomer zacina hodnotou 3000 a verte mi, ze kdyz se jeho rucicka odlepi od zarazky, zacnete si v duchu vybirat misto, kde umrete
Pisu sem proto, ze zacinam s jeji reinkarnaci, za tech 30 let se na ni podepsalo spousta majitelu, ale zije a to je hlavni. Budu postupne zde na motorkarich aktualizovat pokroky na jeji renovaci, no a kdo byste meli nejaky dobovy nahradni dil, nepohrdnu nabidkou...
S bráchou se nám podařilo sehnat GSXR 400 1984 HB replika s 25000km...nádhernej a lehoučkej motocykl

V článku je zmínka o GSX R 600W z roku 1992 a píše se o ní jako jen z vyprávění. Já ji mám. Rok 1992, americká verze, tudíž budíky v mílích, vidlice Upside-down, zadní kyvka na jedné nstraně " banán", chlazení vodník. Že je to rarita jsem věděl, ale že až taková...
Vašek
Ivan.táto to mě štve
Miloše "klasicky"
opustilo bajkerský štěstí, když naplno zatahal ze semaforů
pod slatinským kopcem a těžko říct, kolik už měl "nakoupeno", když se vyhoupl na
druhý horizont toho stoupání a tam odbočoval vlevo protijedoucí kuka-vůz ... Jeho
řidič asi měl(!!?) odbočení dokončit a "vyklidit" co možná nejvíc tu křižovatku, jenže
při pohledu na "letící" motocykl v protisměru zabrzdil někde v levé třetině šíře silnice,
která tenkrát nebyla zdaleka ak široká jako dnes . Miloš (asi) když neměl dost místa
ani vlevo ani vpravo, začal brzdit, po smyku se dostal pod ten kuka-vůz a zraněním
podlehl . Jeho GSXR přitom nebyla nijak zdevastovaná a zpočátku byla postavená
nezakrytá u "policejního domečku" na vrcholu stoupání brněnské Jihlavské ulice
kolem ústředního hřbitova. Bohužel jsem jen minuty předtím Miloše vděl něco
"kutit" na jeho Suzině před mostem (přes Svratku) na Heršpické ulici z okna auto-
busu
Ivane to verim,ze v 89tym musela motorka ktera mela ctyri valce,ctyr doby motor,objem motoru jako os. auto a tachometr do 280 pusobit jako zjeveni
.a co se stalo p. Bednarikovi?
Musím taky "něco o lidech kolem GSXR" , jako Franky
:
Bylo to cca 14 dnů předtím, než Miloše opus-
když Ondra Lelek na 750 přivedl na náš výroční sraz 1989 MIloše Bednaříka na
jeho 1100 jako hosta, byl tenkrát pro nás tento motocykl něco jako zjevení ...
Naše krátké "poježdění" po trati GP na AMD Brno (pane Čado, ještě jednou tisí-
ceré díky!) se samozřejmě "rozebíralo" večer u piva a Ondra pronesl jeho legen-
dární zhodnocení : brutální síla ´jedenáctky´ rozhodovala rovinky, ale v točkách
´sem Miloša "dal" kdy si řekl ...
tilo štěstí na brněnské Olomoucké ulici na vrcholu stoupání k letišti ve Slatině
...docet jsem to sice do konce, ale trpel jsem u toho; vim, ze to stalo znacny usili sepsat, ale silene nezazivny cteni
Dlužno ale říci, že jsme modelům 85-89 říkali "nábytek", Ty kapoty byly jako od truhláře - samá hrana. Nám se tyto stroje moc nelíbyly / ty kapoty byly ještě nehezké. Raději jsme zústávali u krásných klasických motorek. Zlom nastal na podzim roku 1986, kdy po zajímavé první křivkami moc pěkné vlaštovce GPZ 1000 RX se objevily konečně krásné funkční jako stroje - vítězem byla FZR 1000 Genesis, ale také první krásná, kompaktní a těžce univerzální CBR 600F (litr už byl takový baroktní a moc nám neseděl), Jinak GSXR 750 model 88 s delší kyvkou a karburátory s plochými šoupátky míval takový otáčkoměr, který snad začínal až od 3 t.ot. - takže jsme si ze sebe navzájem dělali legraci = jesli jako jeden nebo druhý z nás vůbec odlepil ručičku otáčkoměru od dorazu
. JInak 750 neměla spodek a musela se pobídnout spojkou=pak ale chytili saze. Podzím 1988 už i Suzuki ukázala GSXR-ka v novém hávu s širokými ráfky, ale ještě klasickou vidlicí. Nově oblečená a obutá 1100 byla fakt VĚC! A vlastně tuto novou 750 modelu 89 nějak přes Tuzex míval Ondra Lelek - dej mu PánBůh nebe. Nu, a když jí na silnici rozbil - začal se závody.
SRADík
mě ukázal i přes 300, karbec
gut
Ach jo...
//www.ebay.de/itm/Suzuki-GSXR-750-TUV-neu-/151654578124?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item234f5137cc
Bubrak.ZX-sedma je uplne nejvic
.hlavne ty prvni rocniky zeleno-fialovo-bila kombinace
fasa clanok
pred 20rokmi som mal gixeru 11-ku poctivy olejac a bola to parada
To SPV.
Díky za informace, to s tím dovozem do USA mě nenapadlo. Ale zase na druhou stranu, model GSX-R 750 R z roku 1986 se do USA dovážel a také nebyl zrovna levný. Teď se na to koukám a v Německo stál 16 549 DM a základní typ 12 999 DM. Ale je fakt, že GSX-R 750 R z roku 1989 byl o hodně dražší. Takže to bude asi možné vysvětlení.
Ještě, jestli dovolíš, bych upřesnil to clo, pokud mám přesné informace. Na nátlak společnosti Harley-Davidson americká vláda schválila v roce 1983 razantní zvýšení cla na motocykly s obsahem větším jak 700cc ze 4,4% na 49,4% v roce 1984 s tím, že clo bude postupně klesat až na 14,4% v roce 1987.
Parádní článek
Oceňuji autorovo úsilí o kompletní informace, to už zabere nějaký čas.
GSX-R vytvořilo laťku supersportu, podle kterých se ostatní měřili. Yamaha ji rychle dohnala Exupem a v 89 Kawa modelem ZXR750. Honda ji dohnala až v roce 92 CBR900 (pokud nepočítám RC30).
Nevím proč, ale ty 2 kulatý světla byly něco tak úžasnýho, že dneska ještě na to každěj vzpomíná, a ruku na srdce, kdo by dnes nechtěl nějakou tuhle motorku z 80/90´ vlastnit.
Pro autora článku: GSX-R750RK se nedovážel do US pravděpodobně ze stejného důvodu jako první 88 a 89 Hondy RC30 - kvůli speciální dani pro motocykly nad 700cc (v půlce 80´let). Cena by byla velmi vysoká a zájem malý, takže se dovozci rozhodly tyto modely nedovážet.
technasia: jojo to odpovida tomu co sem psal
ja mel 750 '86 (streeta bez kapot) a jelo to moc pekne, dokonce sem ji koupil 2x
a jak pise Michal, jsou to krasny motky, ale me se nejvic libi ZX7R a TL1000R
kam se hrabe ital ...
uuuu supeeeer
to bylo počteníčko , stačilo mi 5 měsíců a zamiloval jsem se do srada 1996 !!
Paráááda...impozantní čtení...nic naplat, GSX-R je legenda...jasná jednička za článek.
Ještě jsem to nečetl,ale konečně zase nějaký super článek,pro většinu z nás x krát hodnotnější než si přečíst zase o nějakém hustokrutěpřísném a stylovém café raceru za mega,který si nikdo nekoupí
Jako hrdý tatínek šestistovky z 98" jsem to přečetl jedním dechem a nemůžu se dočkat druhé poloviny. Za mě obrovská pochvala autorovi, jistě to pár hodin spolklo toto sepsat, velmi čtivé stále jsem si říkal s čím pak ty japonci vyjdou u dalšího modelu a až pak mi došlo že oni s tím už vlastně přišli dávno
Jsem zvědaví co se dozvím o zrození litra a busy
Bubrák.moje Srádko 98čka,stříkačka chodí podle tacho skoro 290.o 7 koní slabší karbecová verze pojede tak o 10 mín.za mlada jsem míval model 1994-95(poslední model před sradem).to taky jezdilo jak kráva.jenom podvozek nestíhal
super clanek na techle strojich sem taky vyrustal nedriv gsx-r 400 88' a potom 94' gsxr750 bylo to krasny svezeni a velkej kus motorky ...
Ta čtyřválcová dvěpade, by sfoukla ty dnešní 250 jak svíčky
.
Ááááááách... modely ´89 a ´90, ať už 750 a nebo 1100, jsou bezkonkurenčně ty nejkrásnější motorky, které kdy kdo vyrobil!!!
To se tenkrát dělaly krásný stroje!!!
To je něco pro mě, super článek. Jdu číst znova
clanek super, jeste ho proctu jednou, jen takova drobnost - jestli prvni 106hp gsxr 750 jelo 230, tak je divny ze by '96 SRAD se 128hp jel "temer 240". Podle me jel spis kolem 250-260 (pres 270 tacho).
jako obvykle superclanek!