globalmoto_duben_nolan




Historie řady Suzuki GSX-R: prvních 15 let

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5061) napsal 16.09.2016 v 19:03

//www.moto.it/news/il-museo-suzuki-di-hamamatsu.html

smoula_mrzout (2) napsal 17.10.2015 v 23:37

Trochu s krizkem po funusu, ale moje GSX-R 1100 z roku 1986, byka zaregistrovana 1.1.1986 v Ceskoslovensku. Mam ji zde mezu svymi motocykly. Tahle nulta serie mela 1 obdelnikove svetlo. Zacala se mimo Japonsko, prodavat nejdrive v Evrope a pak v USA.
Otackomer zacina hodnotou 3000 a verte mi, ze kdyz se jeho rucicka odlepi od zarazky, zacnete si v duchu vybirat misto, kde umrete Tenhle prastroj umi jezdit jen rovne. Pred zatackou musite zariznout predni kolo do asfaltu a presne plynem projet, jakmile cuknete za plyn, okamzite stoji rovne a mizi pryc jak splasena. Oproti dnesnim strojum jste radi, ze jste dojeli z bodu A do bodu B a muzete si rict, ze jste to zase prezili!
Pisu sem proto, ze zacinam s jeji reinkarnaci, za tech 30 let se na ni podepsalo spousta majitelu, ale zije a to je hlavni. Budu postupne zde na motorkarich aktualizovat pokroky na jeji renovaci, no a kdo byste meli nejaky dobovy nahradni dil, nepohrdnu nabidkou...

Hikawa (11) napsal 23.07.2015 v 11:45

S bráchou se nám podařilo sehnat GSXR 400 1984 HB replika s 25000km...nádhernej a lehoučkej motocykl



Banán0033 (0) napsal 02.06.2015 v 13:45

V článku je zmínka o GSX R 600W z roku 1992 a píše se o ní jako jen z vyprávění. Já ji mám. Rok 1992, americká verze, tudíž budíky v mílích, vidlice Upside-down, zadní kyvka na jedné nstraně " banán", chlazení vodník. Že je to rarita jsem věděl, ale že až taková...
Vašek

technasia (1933) napsal 14.05.2015 v 19:23

Ivan.táto to mě štve

IvanDvoutakťák (5061) napsal 13.05.2015 v 15:56

Miloše "klasicky" opustilo bajkerský štěstí, když naplno zatahal ze semaforů
pod slatinským kopcem a těžko říct, kolik už měl "nakoupeno", když se vyhoupl na
druhý horizont toho stoupání a tam odbočoval vlevo protijedoucí kuka-vůz ... Jeho
řidič asi měl(!!?) odbočení dokončit a "vyklidit" co možná nejvíc tu křižovatku, jenže
při pohledu na "letící" motocykl v protisměru zabrzdil někde v levé třetině šíře silnice,
která tenkrát nebyla zdaleka ak široká jako dnes . Miloš (asi) když neměl dost místa
ani vlevo ani vpravo, začal brzdit, po smyku se dostal pod ten kuka-vůz a zraněním
podlehl . Jeho GSXR přitom nebyla nijak zdevastovaná a zpočátku byla postavená
nezakrytá u "policejního domečku" na vrcholu stoupání brněnské Jihlavské ulice
kolem ústředního hřbitova. Bohužel jsem jen minuty předtím Miloše vděl něco
"kutit" na jeho Suzině před mostem (přes Svratku) na Heršpické ulici z okna auto-
busu

technasia (1933) napsal 11.05.2015 v 21:58

Ivane to verim,ze v 89tym musela motorka ktera mela ctyri valce,ctyr doby motor,objem motoru jako os. auto a tachometr do 280 pusobit jako zjeveni .a co se stalo p. Bednarikovi?

IvanDvoutakťák (5061) napsal 09.05.2015 v 12:49

Musím taky "něco o lidech kolem GSXR" , jako Franky :
když Ondra Lelek na 750 přivedl na náš výroční sraz 1989 MIloše Bednaříka na
jeho 1100 jako hosta, byl tenkrát pro nás tento motocykl něco jako zjevení ...
Naše krátké "poježdění" po trati GP na AMD Brno (pane Čado, ještě jednou tisí-
ceré díky!) se samozřejmě "rozebíralo" večer u piva a Ondra pronesl jeho legen-
dární zhodnocení : brutální síla ´jedenáctky´ rozhodovala rovinky, ale v točkách
´sem Miloša "dal" kdy si řekl ... Bylo to cca 14 dnů předtím, než Miloše opus-
tilo štěstí na brněnské Olomoucké ulici na vrcholu stoupání k letišti ve Slatině

osiris (55) napsal 08.05.2015 v 16:53-1

...docet jsem to sice do konce, ale trpel jsem u toho; vim, ze to stalo znacny usili sepsat, ale silene nezazivny cteni

Franky (155) napsal 07.05.2015 v 23:59+1

Dlužno ale říci, že jsme modelům 85-89 říkali "nábytek", Ty kapoty byly jako od truhláře - samá hrana. Nám se tyto stroje moc nelíbyly / ty kapoty byly ještě nehezké. Raději jsme zústávali u krásných klasických motorek. Zlom nastal na podzim roku 1986, kdy po zajímavé první křivkami moc pěkné vlaštovce GPZ 1000 RX se objevily konečně krásné funkční jako stroje - vítězem byla FZR 1000 Genesis, ale také první krásná, kompaktní a těžce univerzální CBR 600F (litr už byl takový baroktní a moc nám neseděl), Jinak GSXR 750 model 88 s delší kyvkou a karburátory s plochými šoupátky míval takový otáčkoměr, který snad začínal až od 3 t.ot. - takže jsme si ze sebe navzájem dělali legraci = jesli jako jeden nebo druhý z nás vůbec odlepil ručičku otáčkoměru od dorazu . JInak 750 neměla spodek a musela se pobídnout spojkou=pak ale chytili saze. Podzím 1988 už i Suzuki ukázala GSXR-ka v novém hávu s širokými ráfky, ale ještě klasickou vidlicí. Nově oblečená a obutá 1100 byla fakt VĚC! A vlastně tuto novou 750 modelu 89 nějak přes Tuzex míval Ondra Lelek - dej mu PánBůh nebe. Nu, a když jí na silnici rozbil - začal se závody.

SuperSic58 (1307) napsal 06.05.2015 v 21:40

SRADík mě ukázal i přes 300, karbec

jungen (7) napsal 06.05.2015 v 20:46

gut

MichalR10 (197) napsal 06.05.2015 v 19:01+1

Ach jo...

//www.ebay.de/itm/Suzuki-GSXR-750-TUV-neu-/151654578124?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item234f5137cc

technasia (1933) napsal 06.05.2015 v 18:41+1

Bubrak.ZX-sedma je uplne nejvic .hlavne ty prvni rocniky zeleno-fialovo-bila kombinace

shadow_7pade (25) napsal 06.05.2015 v 13:28

fasa clanok pred 20rokmi som mal gixeru 11-ku poctivy olejac a bola to parada

KevinS34 (15) napsal 06.05.2015 v 11:45

To SPV.
Díky za informace, to s tím dovozem do USA mě nenapadlo. Ale zase na druhou stranu, model GSX-R 750 R z roku 1986 se do USA dovážel a také nebyl zrovna levný. Teď se na to koukám a v Německo stál 16 549 DM a základní typ 12 999 DM. Ale je fakt, že GSX-R 750 R z roku 1989 byl o hodně dražší. Takže to bude asi možné vysvětlení.
Ještě, jestli dovolíš, bych upřesnil to clo, pokud mám přesné informace. Na nátlak společnosti Harley-Davidson americká vláda schválila v roce 1983 razantní zvýšení cla na motocykly s obsahem větším jak 700cc ze 4,4% na 49,4% v roce 1984 s tím, že clo bude postupně klesat až na 14,4% v roce 1987.

SPV (816) napsal 06.05.2015 v 10:16

Parádní článek
Oceňuji autorovo úsilí o kompletní informace, to už zabere nějaký čas.
GSX-R vytvořilo laťku supersportu, podle kterých se ostatní měřili. Yamaha ji rychle dohnala Exupem a v 89 Kawa modelem ZXR750. Honda ji dohnala až v roce 92 CBR900 (pokud nepočítám RC30).
Nevím proč, ale ty 2 kulatý světla byly něco tak úžasnýho, že dneska ještě na to každěj vzpomíná, a ruku na srdce, kdo by dnes nechtěl nějakou tuhle motorku z 80/90´ vlastnit.

Pro autora článku: GSX-R750RK se nedovážel do US pravděpodobně ze stejného důvodu jako první 88 a 89 Hondy RC30 - kvůli speciální dani pro motocykly nad 700cc (v půlce 80´let). Cena by byla velmi vysoká a zájem malý, takže se dovozci rozhodly tyto modely nedovážet.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 06.05.2015 v 00:30

technasia: jojo to odpovida tomu co sem psal ja mel 750 '86 (streeta bez kapot) a jelo to moc pekne, dokonce sem ji koupil 2x a jak pise Michal, jsou to krasny motky, ale me se nejvic libi ZX7R a TL1000R kam se hrabe ital ...

MaekroSRAD (0) napsal 05.05.2015 v 22:32

uuuu supeeeer to bylo počteníčko , stačilo mi 5 měsíců a zamiloval jsem se do srada 1996 !!

Mistr-kat (562) napsal 05.05.2015 v 20:53

Paráááda...impozantní čtení...nic naplat, GSX-R je legenda...jasná jednička za článek.

PremdaHonda (108) napsal 05.05.2015 v 20:39+1

Ještě jsem to nečetl,ale konečně zase nějaký super článek,pro většinu z nás x krát hodnotnější než si přečíst zase o nějakém hustokrutěpřísném a stylovém café raceru za mega,který si nikdo nekoupí

Bulit69 (4) napsal 05.05.2015 v 20:35

Jako hrdý tatínek šestistovky z 98" jsem to přečetl jedním dechem a nemůžu se dočkat druhé poloviny. Za mě obrovská pochvala autorovi, jistě to pár hodin spolklo toto sepsat, velmi čtivé stále jsem si říkal s čím pak ty japonci vyjdou u dalšího modelu a až pak mi došlo že oni s tím už vlastně přišli dávno Jsem zvědaví co se dozvím o zrození litra a busy

technasia (1933) napsal 05.05.2015 v 19:03

Bubrák.moje Srádko 98čka,stříkačka chodí podle tacho skoro 290.o 7 koní slabší karbecová verze pojede tak o 10 mín.za mlada jsem míval model 1994-95(poslední model před sradem).to taky jezdilo jak kráva.jenom podvozek nestíhal

21hopperfun (2) napsal 05.05.2015 v 18:17

super clanek na techle strojich sem taky vyrustal nedriv gsx-r 400 88' a potom 94' gsxr750 bylo to krasny svezeni a velkej kus motorky ...

Big.One (2) napsal 05.05.2015 v 17:54

Ta čtyřválcová dvěpade, by sfoukla ty dnešní 250 jak svíčky .

MichalR10 (197) napsal 05.05.2015 v 17:25+1

Ááááááách... modely ´89 a ´90, ať už 750 a nebo 1100, jsou bezkonkurenčně ty nejkrásnější motorky, které kdy kdo vyrobil!!!

lopata75 (107) napsal 05.05.2015 v 14:10

To se tenkrát dělaly krásný stroje!!!

alien83 (24) napsal 05.05.2015 v 13:27

To je něco pro mě, super článek. Jdu číst znova

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 05.05.2015 v 11:46+1

clanek super, jeste ho proctu jednou, jen takova drobnost - jestli prvni 106hp gsxr 750 jelo 230, tak je divny ze by '96 SRAD se 128hp jel "temer 240". Podle me jel spis kolem 250-260 (pres 270 tacho).

sered (113) napsal 05.05.2015 v 09:27

jako obvykle superclanek!

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist