husqvarna_svartpilen_801_2




Bridgestone Battlax S20: ze závodní dráhy na silnici

Díky pozvánce od pneumatikářského gigantu Bridgestone jsme se sešli na na mosteckém dromu s jediným úkolem: vyzkoušet si na vlastní kůži, jak fungují nové sportovní pneumatiky s označením S 20.

Náš tip

Přečtěte si, jak dopadl náš test pneumatik Battlax S20 v Portugalsku

Tisková zpráva k prezentaci sportovních pneumatik Battlax S 20

Bridgestone využívá poznatky získávané v zápalu boje na závodní dráze k tomu, aby poskytoval svým zákazníkům bezkonkurenční úroveň bezpečnosti a výkonu.
Klíčové požadavky na výkon pneumatiky jsou stejně důležité jak pro silniční jezdce, tak pro závodníky. Patří mezi ně především přilnavost, spolehlivost a zpětná vazba pro jezdce. A neexistuje na světě lepší testovací prostředí pro vývoj těchto charakteristik na nejvyšší úrovni, než jsou závody silničního mistrovství světa motocyklů MotoGP.
Nejnovějším plodem vývoje společnosti Bridgestone je pneumatika BATTLAX Hyper Sport S20, která využívá všech výše uvedených možností vývoje. Pneumatika S20, obsahující nejnovější technologie odvozené od závodních pneumatik, poskytuje nepřekonatelný výkon během zahřívací fáze, neuvěřitelnou úroveň přilnavosti za všech podmínek, na mokru i suchu a vynikající komfort při jízdě ve městě, na silnici i na závodní dráze.
Vzorek běhounu pneumatiky S20 byl opatřen drážkami, které se uprostřed běhounu narovnávají, čímž se podařilo vylepšit výkon při průjezdu zatáčkou v malém náklonu, zejména na vjezdu do zatáčky. Vpředu zasahují boční drážky až do ramenní části, čímž zlepšují pocit kontaktu s vozovkou při větším náklonu a zvyšují přilnavost na mokrém i suchém povrchu.

Pro zlepšení přilnavosti na suchu, zajištění vysoké stability při průjezdu zatáčkou a další prodloužení životnosti byla na přední i zadní pneumatice použita technologie třísekční běhounové směsi 3LC (3-Layer Compound) s optimalizovanou segmentací měkkých a tvrdších směsí.
Bridgestone připravil pro příznivce jedné stopy na letošní sezonu nejen novou pneumatiku Battlax S20, ale i další ročník seriálu amatérských závodů Bridgestone Bikers Cup pořádaných ve spolupráci se společností Racetrack service. Závody jsou rozděleny do kategorií Supersport, Superbike a Naked a Bridgestone je sponzorem a oficiálním dodavatelem pneumatik. Na českých okruzích se letos pojedou závody Bridgestone Bikers Cupu v následujících termínech: 11. - 16.7. (Brno), 10. - 13.8. (Most) a 17. - 18.9. (Most). Na mosteckém okruhu budou po posledním podniku v září vyhlášeny celkové výsledky sezóny 2012. Více informací naleznete na internetové adrese www.racetrack.cz.

.... tak pravi tiskovka :-)

... jenže nás zajímalo, jak je to doopravdy, na skutečným černým asfaltu.

Mostecký automotodrom vs. nové Bridgestone S 20

Po úvodním nedlouhém povídání, během kterého byla gumka v krátkosti představena a samozřejmě patřičně vychválena, byl čas vyrazit na trať. V boxech už byly připraveny dvě motorky, Ducati 848 a KTM RC8. Na mě vyšla úvodní runda na kačeně, která stavěla své nové, krásně showroomově lesklé obutí na odiv, ale na rozdíl od Italky nebyla na nahřívácích.
Tím taky začíná příběh, který by možná bylo lepší pečlivě utajit. Na druhou stranu, jelikož z něj plyne určité poučení, tady je story plná emocí ...
Usedám na KáTéeMku a pomalu vyjíždím z boxů vstříc příjemné hodině na dromu. Stále si opakuju: studený gumy bacha ať to nerozvěsíš hned v první zatáčce. Do ní se nakonec řítím takovou rychlosti, jakou jsem tady 100pro nikdy nejel. První pravou jsem tak vykružoval na podtočenou jedničku, v náklonu asi 6,7° a jak se ukázalo, byla to chyba. Abych vůbec dojel do další levé tak na té kratičké rovince jsem si vrknul plynem a bylo vymalováno. Bez jakéhokoli varování se ta překrásná blýskavá zadní gumka odporoučela do strany a já si prakticky v nulové rychlosti ustlal. Přikrytý hromadou rakouských trubek jsem vzteky hulákal slova, který se nedají opakovat snad ani po dvaadvacátý. Prostě paráda veliká.
Naštěstí motorce kromě odlomeného kousku stupačky a řadičky prakticky nic nebylo a tak jsem s patřičně pošramoceným egem pelášil zpátky do boxů. Oprava zabrala pár minut a testovací program tak nebyl nijak vážně narušen. Po návratu kolegy jsem tedy opět zapadl za řídítka RC osmy, s odhodláním jen tak, bez nálady, to nějak dokroužit ...
Jenže ono to jednomu nedá. Bylo jasné, že lesklý klouzavý make-up je pryč a jak jsem se přesvědčil dotykem před vyjetím, gumy byly opravdu po pár kolech až nepochopitelně prohřáté. Takže bylo potřeba začít pořádně tahat. A stálo to za to. Nové Bridgestonky daly rychle zapomenout na nepříjemný úvod a všechno co se dělo v dalších a dalších kolech bylo jen o radosti. Motorka byla výborně ovladatelná, do zatáček nepadala ani nebylo potřeba ji do nich násilím lámat a na výjezdech ani silná síla dvouválcová nepřivedla zadní stodevadesátku do úzkých.
Bez problémů byly i průjezdy nepříjemně rozbitou poslední zatáčkou, která je, kromě proužku na vnitřku, širokého jako tangašňůrka, vždy připravena testnout naladění podvozku a přilnavost pryží. Naprosto v pohodě bylo i chování na plných brzdách po průletu cílovkou, kdy motorka zůstavala stabilní a na korekce řízení reagovala tak, jak bylo potřeba. Po návratu do boxů a po prohlídce obutí bylo jasné, že zadní guma krásně gripuje takovým tím jemným vrásněním a netrhá se, a že také přední zůstává stále hladká jako prdelka.
Sumasumárum
Přes nepříjemný začátek, ve kterém mě na švestkách nachytalo uklouznutí nové naleštěné pneu, se nakonec S 20 předvedly ve výborném světle a rychle daly zapomenout na nebetyčný trapas. To, jakou rychlostí se prohřály, jak držely teplo a jak se díky tomu chovaly na dromu, bylo naprosto nečekané a skoro impozantní.
Tak že pokud chcete mít bezpečně obutou svoji oespézetkovanou motorku, protože jezdíte jak se patří ostře a spíš mimo dromy, je tahle Bridgestone S 20 právě pro vás.

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist