Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Ropa už jsme zapomněli jak je nebezpečná
Ropa je drogou moderní civilizace. Díky ní poháníme průmysl, získáváme potraviny, léky i oblečení.
Proč je Ropa tak nebezpečná pro životní prostředí
Když se vznítí je podle expertů pro světové životní prostředí nebezpečnější než užití zbraní hromadného ničení. Látky vznikající hořením ropy totiž v přírodě zůstávají a putují bez ohledu na hranice. Při hoření ropy vznikají v nezanedbatelném množství dioxiny, dibenzofurany a polyaromatické uhlovodíky. Tyto látky vznikají při každém spalování a jejich neblahé působení se projevuje i na zdraví lidí a živočichů v arktických oblastech. Látky zvyšují riziko vzniku rakoviny a hormonálních změn.
Procesy nastartované hořením ropy jsou nezvratné. Dioxiny v prostředí zůstávají a nedají se nijak zničit na rozdíl od bojových látek, které jsou vyráběny na jiném základu. Chronické poškození životního prostředí nepřipadá u bojových látek v úvahu už proto, že by vítězná vojska nemohla na místo jejich použití vkročit. Velmi markantní jsou ale akutní následky – zahynula by podstatná část vyšších živočichů.
Jak se v některých zemích vyrábí palivo
https://www.youtube.com/results?search_query=ilegal+rafinery+
Nejhorší ropné katastrofy zabily statisíce zvířat a zničily celé ekosystémy
https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/2059730-nejhorsi-ropne-katastrofy-zabily-statisice-zvirat-a-znicily-cele-ekosystemy
Ropné havarie
https://www.youtube.com/results?search_query=ropn%C3%A9+havarie+
Krvavé mobily
//www.rozvojovka.cz/clanky/1579-krvave-mineraly-z-konga-jsou-v-mobilech-z-celeho-sveta.htm
Vliv automobilových emisí na lidské zdraví
https://www.youtube.com/watch?v=aUnXonfsjWU
A nebojte i u nas se najde dost debilu viz. Ceska Posta https://www.novinky.cz/ekonomika/503439-posta-bude-porizovat-elektromobily-po-vzoru-nemecka.html
Takze styl 'Nechcete nabrousit noze, nuzky' s prodejem losu a podobnych ptakovin pokracuje, nesmyslne fronty diky tiketovacim systemum, dorucovani baliku co 2 dny a vice, protoze nejsou penize, stroje co neumi poslat cerny balik atd. atd. atd., ale koupime si elektro auticka
Přece by neudělali takovou 3,14-vinu, aby okopírovali motorovou brzdu z nákladních aut. Ta se nekazí, neopotřebovává se a nic nepouští do vzduchu. To by prodělali boty a my bychom nakonec umírali úplně zdraví, to přece nejde.
Souhlas. Na ekologii každý hází maxibobek. Základ je dobrá výplata.
Jestliže se tvrdí o politicích, že neumějí přepnout své myšleni za horizont příštích voleb, o drtivé většině lidí se dá říci, že nejsou schopni logické úvahy za horizont příští výplaty.
Karf: četl jsi ten článek ? Nehezké čtení hlavně proto, ze se tam mluví hlavně o tom, že už za tři roky budeme bez těch vzácných kovů, potřebných k výrobě baterií:)
Proc lidi kupuji nove auta a motorky? Stare nejezdi? Klima likviduji fabriky a co fabriky chrli? Auta a elektroniku. Fabriky zamestnavaji jen administrativni pracovniky , proto ze zbytek dela automatizovana linka. Fabriky chteji nase penize tak musi prijit s necim novym proto ze je treba zase nekde ty prachy vytahnout z hloupych lidi. Je to zacarovany kruh o penezich a konzumnim zivote, auta nemaji zadnou hodnotu jsou predrazena az nesmyslna. Ekologie nezajima nikoho, euro norma je jen pro podporu prodeje novych aut. Zachvili budou i fabriky na brambory a maso, proto ze dobytek se nebude mit kde past a brambory nebudou kde sadit.
Bohužel nemáš až tak moc pravdu s tou nadutosti lidí a nákupem zpotvořených trolejbusů.
Ty jsou lidem vnucovány pod rouškou politické korektnosti a v rámci otevření trhu s novým produktem a strašení klimatickými změnami. Všimni si, že už se neotepluje, ale klimaticky mění.
Představ si, kdyby se jim podařilo přinutit polovinu současných majitelů aut, aby si ihned objednali nový elektrokřáp s garancí max. životnosti pěti let.
Konec špatným snům o nadvýrobě plechovek...
Již nikdy žádná odbytová krize...
A světlé zítřky se samými pozitivy a jistotami...
No neber to!
Dokud budou lidi kupovat nove sračky jestli auta nebo motorky na baterky, bude se to prostě vyrábět. Nadutost lidi ukazat že na to maji vladne světem a hybe trhem...bohužel směrem do prdele
Už i ekoteroristé byli nuceni veřejně přiznat, že tzv. uhlíková stopa při výrobě a následném provozování elektrovozu a vozu se spalovacím motorem se vyrovná po deseti letech provozu.
Až vydrží trakční baterie v dobré kondici o mnoho více, než deset let, začnou mít tyhle ty zparchantělé trolejbusy nějaký smysl.
Do té doby soráč, ale planetě škodí "někdo jiný"...
Jak píše Puffy, těžba ropy ekologicky zatěžuje "krajinu". Pravděpodobně více a více,
ALE NEZDÁ SE , žeby si ty krajiny / země kde se tak děje už málem sto let a jejichž
"ekonomika" s těžbou / cenou ropy dodnes stojí a padá , NA TU EKOLOGICKOU
ZÁTĚŽ KDY STĚŽOVALY ... Až se nabízí , že tak převážně činí jen ekoterorističtí
liberálové, v jejichž zemích se ropa nikdy netěžila a netěží . Prostě ji od těch těžbou
více a více "zdevastovávaných" zemí , mimochodem zdaleka nejbohatších na světě,
tu stovku let "jen" nakupují a spotřebovávají ...
Nejak tady zacinam mit pocit, ze elektromotorka je v podstate uz zcela bezna vec = diky pomeru el.moto clanku zde Asi ale ziju zrovna ve spatne lokalite. Protoze mam pouze 1kamarada co si el. motorku pred mesicem koupil. Ostanich +300 porizuje stale normalni motorku/y.
Trochu by me zajimala statistika prodeje elektromotorek vs normalnich.
A take el.skutru vs normalnich skutru. (vsak i ve "veruhodne" soutezi MOTOCYKL ROKU : skutr <125ccm byly same na baterky )
karf> Elektrina mela vice nez 100 let na to, aby s motorkou dojela dal nez treba 60km pri 60km/hod. Celou dobu se vse okolo elektriny vyvijelo v mnoha jinych oborech (i roboti a dalsi).
A protoze tezba ropy uz tak zatezuje krajinu, tak misto realne ekologictejsi alternativy se nasadi system, ktery tu krajinu dorazi jeste vice? V tom je presne jaky smysl?
To ze jsou tak protlacovane elektro auta a motorky ma z 99% jen politicky a ekonomicky duvod, proste je treba chrlit vyrobky a konzumovat, na tom soucasna spolecnost stoji. Jenze se to nedari, tak se k tomu pridava ta politicka cast, kdy to proste dostanes narizeno plizivym zavadenim ruznych narizeni az proste spalovak bude povoleny jen v muzeu jinak trest smrti obrazne receno.
Kdyz jsme u toho konzumu...za minuleho rezimu kazdy brblal na poradniky na auto, ale kdyz ted jsou lidi v tom samem poradniku a cekaji mesice i rok nez se jim vyrobi auto nebo motorka, tak to je v pohode
Tak to by mě docela zajímalo, jaký budou tresty za vjezd na komunikaci s autonomním provozem. Jde taky o to, jestli tu bude právo šaría nebo ne. Pokud jo, umím so dobře představit sekání rukou. Ale neboj dá se jezdit i s jednou, ale pak už máš jenom jeden pokus. V nejhorším případě si vybetonuju trávník za barákem a budu jezdit gymkhanu. Nicméně než nastane plně autonomní budoucnost bez lidí jako řidičů, my už budem (doufám) sloužit jako žrádlo pro brouky.
budu si opečovávat moje motorky se spalovacím motorem a budu na nich jezdit dokud se bude dát koupit nebo vyrobit palivo.
Vývoj se nazastaví a elektrická budoucnost s autonomním řízením nás nemine, snad aspoň nebude trest smrti za použití spalovacího motoru
Mig_35> Kdyby před 100lety dostala elektrika přednost před auty se spalováky a dneska bysme zjistili, že můžeme těžit ropu a jezdit na ní, tak by ty argumenty vypadaly ale dost podobně - bude se tahat z velkých hloubek, budou se stavět ropné plošiny a plundrovat oceány a bude se to tahat přes půl světa velkými tankery, které pak nádrže vypláchnou mořskou vodou... taky to nezní moc čistě a nóbl.
Nicméně je fakt, že by se měly všechny činnosti hodnotit tak nějak celkově a né jen "auto ve městě nesmrdí", když už nám jde o bohulibou záchranu planety. Je to vlastně strašně pokrytecký. Kdyby nám řekli: "Ve městě se bude krásně dýchat, protože tam nebudou smrdět auta.", tak to zní o dost lépe a uvěřitelněji. Jenomže se pak zase přijde na to, že i ten elektromobil odsypává hromádky prachu z brzd a pneumatik a že stejně prach na silnici rozdmýchává do okolí. Je na tom vidět prostě odporná politika v plný nahotě - vyhrává největší křikloun přestože argumenty jsou na vážkách na všech stranách.
Puffy, díky za to, že jsi sem dal odkaz na ten článek
**A 2200 km Electric Car Road Trip to Scotland**, plný zcela objektivních
informací, získaných autorem článku v praxi
Sice může být přínosem jen pro erudovaného angličtináře, ale propagátoři
e-mobility by ta fakta, v článku uvedená, stejně nepřijali .
V Norsku které bylo v elektro vozidlech nejdál už zjistili, že 1300jedobíjecích stanic jen ve Stokholmu je naprosto nedostačující a tak na tato vozidla zavedli speciální daň a zájemcům nedoporučují koupi pokud nemáte vlastní dobíjeci stanici. Ekologickými vzhledem k výrobě a užití jedovatých kovů a následné náročné likvidaci se stávající po cca 150-250.000km, tedy více než je životnost vozidla.Tak o čem to tu vlastně mluví všichni výrobci elektro vozidel? Že si Čína rozhodla zlepšení ovzduší za tuto 5-letku všemu navzdory? Nevěříte? Kde Škoda představila svůj E-vision? A další výrobci?
Smysl to muze zacit davat v pripade urychleni postupu u https://www.planetaryresources.com/ , ale to se zatim nedeje.
A i Musk ma realne uplne jine cile https://www.spacex.com/ (kde se mu dari mnohem lepe) , ale ty mu musi financovat Tesla a dalsi veci, kterym se moc nedari i pres burzovni podvody a podobne
Ropa už jsme zapomněli jak je nebezpečná
Ropa je drogou moderní civilizace. Díky ní poháníme průmysl, získáváme potraviny, léky i oblečení.
Proč je Ropa tak nebezpečná pro životní prostředí
Když se vznítí je podle expertů pro světové životní prostředí nebezpečnější než užití zbraní hromadného ničení. Látky vznikající hořením ropy totiž v přírodě zůstávají a putují bez ohledu na hranice. Při hoření ropy vznikají v nezanedbatelném množství dioxiny, dibenzofurany a polyaromatické uhlovodíky. Tyto látky vznikají při každém spalování a jejich neblahé působení se projevuje i na zdraví lidí a živočichů v arktických oblastech. Látky zvyšují riziko vzniku rakoviny a hormonálních změn.
Procesy nastartované hořením ropy jsou nezvratné. Dioxiny v prostředí zůstávají a nedají se nijak zničit na rozdíl od bojových látek, které jsou vyráběny na jiném základu. Chronické poškození životního prostředí nepřipadá u bojových látek v úvahu už proto, že by vítězná vojska nemohla na místo jejich použití vkročit. Velmi markantní jsou ale akutní následky – zahynula by podstatná část vyšších živočichů.
Jak se v některých zemích vyrábí palivo
https://www.youtube.com/results?search_query=ilegal+rafinery+
Nejhorší ropné katastrofy zabily statisíce zvířat a zničily celé ekosystémy
https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/2059730-nejhorsi-ropne-katastrofy-zabily-statisice-zvirat-a-znicily-cele-ekosystemy
Ropné havarie
https://www.youtube.com/results?search_query=ropn%C3%A9+havarie+
Krvavé mobily
//www.rozvojovka.cz/clanky/1579-krvave-mineraly-z-konga-jsou-v-mobilech-z-celeho-sveta.htm
Vliv automobilových emisí na lidské zdraví
https://www.youtube.com/watch?v=aUnXonfsjWU
A nebojte i u nas se najde dost debilu viz. Ceska Posta https://www.novinky.cz/ekonomika/503439-posta-bude-porizovat-elektromobily-po-vzoru-nemecka.html
Takze styl 'Nechcete nabrousit noze, nuzky' s prodejem losu a podobnych ptakovin pokracuje, nesmyslne fronty diky tiketovacim systemum, dorucovani baliku co 2 dny a vice, protoze nejsou penize, stroje co neumi poslat cerny balik atd. atd. atd., ale koupime si elektro auticka
IvanDvoutakťák
Přece by neudělali takovou 3,14-vinu, aby okopírovali motorovou brzdu z nákladních aut. Ta se nekazí, neopotřebovává se a nic nepouští do vzduchu. To by prodělali boty a my bychom nakonec umírali úplně zdraví, to přece nejde.
Bingo . . .
Další etapa v kontrolách emisí
https://www.novinky.cz/auto/503389-volkswagen-testuje-filtr-pevnych-castic-pro-brzdy.html
WEXTN
Souhlas. Na ekologii každý hází maxibobek. Základ je dobrá výplata.
Jestliže se tvrdí o politicích, že neumějí přepnout své myšleni za horizont příštích voleb, o drtivé většině lidí se dá říci, že nejsou schopni logické úvahy za horizont příští výplaty.
Nechte je vyblbnout, to přejde.
raději chřipku
Karf: četl jsi ten článek ? Nehezké čtení hlavně proto, ze se tam mluví hlavně o tom, že už za tři roky budeme bez těch vzácných kovů, potřebných k výrobě baterií:)
Targus
Proc lidi kupuji nove auta a motorky? Stare nejezdi? Klima likviduji fabriky a co fabriky chrli? Auta a elektroniku. Fabriky zamestnavaji jen administrativni pracovniky , proto ze zbytek dela automatizovana linka. Fabriky chteji nase penize tak musi prijit s necim novym proto ze je treba zase nekde ty prachy vytahnout z hloupych lidi. Je to zacarovany kruh o penezich a konzumnim zivote, auta nemaji zadnou hodnotu jsou predrazena az nesmyslna. Ekologie nezajima nikoho, euro norma je jen pro podporu prodeje novych aut. Zachvili budou i fabriky na brambory a maso, proto ze dobytek se nebude mit kde past a brambory nebudou kde sadit.
WEXTIN
Bohužel nemáš až tak moc pravdu s tou nadutosti lidí a nákupem zpotvořených trolejbusů.
Ty jsou lidem vnucovány pod rouškou politické korektnosti a v rámci otevření trhu s novým produktem a strašení klimatickými změnami. Všimni si, že už se neotepluje, ale klimaticky mění.
Představ si, kdyby se jim podařilo přinutit polovinu současných majitelů aut, aby si ihned objednali nový elektrokřáp s garancí max. životnosti pěti let.
Konec špatným snům o nadvýrobě plechovek...
Již nikdy žádná odbytová krize...
A světlé zítřky se samými pozitivy a jistotami...
No neber to!
Do motorek patří benzín.
Dokud budou lidi kupovat nove sračky jestli auta nebo motorky na baterky, bude se to prostě vyrábět. Nadutost lidi ukazat že na to maji vladne světem a hybe trhem...bohužel směrem do prdele
Už i ekoteroristé byli nuceni veřejně přiznat, že tzv. uhlíková stopa při výrobě a následném provozování elektrovozu a vozu se spalovacím motorem se vyrovná po deseti letech provozu.
Až vydrží trakční baterie v dobré kondici o mnoho více, než deset let, začnou mít tyhle ty zparchantělé trolejbusy nějaký smysl.
Do té doby soráč, ale planetě škodí "někdo jiný"...
Jak píše Puffy, těžba ropy ekologicky zatěžuje "krajinu". Pravděpodobně více a více,
ALE NEZDÁ SE , žeby si ty krajiny / země kde se tak děje už málem sto let a jejichž
"ekonomika" s těžbou / cenou ropy dodnes stojí a padá , NA TU EKOLOGICKOU
ZÁTĚŽ KDY STĚŽOVALY ... Až se nabízí , že tak převážně činí jen ekoterorističtí
liberálové, v jejichž zemích se ropa nikdy netěžila a netěží . Prostě ji od těch těžbou
více a více "zdevastovávaných" zemí , mimochodem zdaleka nejbohatších na světě,
tu stovku let "jen" nakupují a spotřebovávají ...
Nejak tady zacinam mit pocit, ze elektromotorka je v podstate uz zcela bezna vec = diky pomeru el.moto clanku zde
Asi ale ziju zrovna ve spatne lokalite. Protoze mam pouze 1kamarada co si el. motorku pred mesicem koupil. Ostanich +300 porizuje stale normalni motorku/y.
Trochu by me zajimala statistika prodeje elektromotorek vs normalnich.
A take el.skutru vs normalnich skutru. (vsak i ve "veruhodne" soutezi MOTOCYKL ROKU : skutr <125ccm byly same na baterky )
karf> Elektrina mela vice nez 100 let na to, aby s motorkou dojela dal nez treba 60km pri 60km/hod. Celou dobu se vse okolo elektriny vyvijelo v mnoha jinych oborech (i roboti a dalsi).
A protoze tezba ropy uz tak zatezuje krajinu, tak misto realne ekologictejsi alternativy se nasadi system, ktery tu krajinu dorazi jeste vice? V tom je presne jaky smysl?
To ze jsou tak protlacovane elektro auta a motorky ma z 99% jen politicky a ekonomicky duvod, proste je treba chrlit vyrobky a konzumovat, na tom soucasna spolecnost stoji. Jenze se to nedari, tak se k tomu pridava ta politicka cast, kdy to proste dostanes narizeno plizivym zavadenim ruznych narizeni az proste spalovak bude povoleny jen v muzeu jinak trest smrti obrazne receno.
Kdyz jsme u toho konzumu...za minuleho rezimu kazdy brblal na poradniky na auto, ale kdyz ted jsou lidi v tom samem poradniku a cekaji mesice i rok nez se jim vyrobi auto nebo motorka, tak to je v pohode
Tak to by mě docela zajímalo, jaký budou tresty za vjezd na komunikaci s autonomním provozem. Jde taky o to, jestli tu bude právo šaría nebo ne. Pokud jo, umím so dobře představit sekání rukou. Ale neboj dá se jezdit i s jednou, ale pak už máš jenom jeden pokus. V nejhorším případě si vybetonuju trávník za barákem a budu jezdit gymkhanu. Nicméně než nastane plně autonomní budoucnost bez lidí jako řidičů, my už budem (doufám) sloužit jako žrádlo pro brouky.
budu si opečovávat moje motorky se spalovacím motorem a budu na nich jezdit dokud se bude dát koupit nebo vyrobit palivo.
Vývoj se nazastaví a elektrická budoucnost s autonomním řízením nás nemine, snad aspoň nebude trest smrti za použití spalovacího motoru
Tohle je DNES UŽ I NA Novinky . cz
motor raketovej místo elektrickýho ...
https://www.zerohedge.com/news/2019-04-21/watch-stunning-video-shows-parked-tesla-spontaneously-explode-chinese-garage
Asi do té Tesly namontovali omylem
Mig_35> Kdyby před 100lety dostala elektrika přednost před auty se spalováky a dneska bysme zjistili, že můžeme těžit ropu a jezdit na ní, tak by ty argumenty vypadaly ale dost podobně - bude se tahat z velkých hloubek, budou se stavět ropné plošiny a plundrovat oceány a bude se to tahat přes půl světa velkými tankery, které pak nádrže vypláchnou mořskou vodou... taky to nezní moc čistě a nóbl.
Nicméně je fakt, že by se měly všechny činnosti hodnotit tak nějak celkově a né jen "auto ve městě nesmrdí", když už nám jde o bohulibou záchranu planety. Je to vlastně strašně pokrytecký. Kdyby nám řekli: "Ve městě se bude krásně dýchat, protože tam nebudou smrdět auta.", tak to zní o dost lépe a uvěřitelněji. Jenomže se pak zase přijde na to, že i ten elektromobil odsypává hromádky prachu z brzd a pneumatik a že stejně prach na silnici rozdmýchává do okolí. Je na tom vidět prostě odporná politika v plný nahotě - vyhrává největší křikloun přestože argumenty jsou na vážkách na všech stranách.
Puffy, díky za to, že jsi sem dal odkaz na ten článek
**A 2200 km Electric Car Road Trip to Scotland**, plný zcela objektivních
informací, získaných autorem článku v praxi
Sice může být přínosem jen pro erudovaného angličtináře, ale propagátoři
e-mobility by ta fakta, v článku uvedená, stejně nepřijali .
V Norsku které bylo v elektro vozidlech nejdál už zjistili, že 1300jedobíjecích stanic jen ve Stokholmu je naprosto nedostačující a tak na tato vozidla zavedli speciální daň a zájemcům nedoporučují koupi pokud nemáte vlastní dobíjeci stanici. Ekologickými vzhledem k výrobě a užití jedovatých kovů a následné náročné likvidaci se stávající po cca 150-250.000km, tedy více než je životnost vozidla.Tak o čem to tu vlastně mluví všichni výrobci elektro vozidel? Že si Čína rozhodla zlepšení ovzduší za tuto 5-letku všemu navzdory? Nevěříte? Kde Škoda představila svůj E-vision? A další výrobci?
proč se tady "prezentuje" elektro (sračka)značka když už vlasně ani neexistuje
chuj s tím
Kupredu leva, zpatky ni krok
https://www.zerohedge.com/news/2019-04-21/watch-stunning-video-shows-parked-tesla-spontaneously-explode-chinese-garage
o ekologicnosti je mozno si taky nechat zdat
https://www.linkedin.com/pulse/2200-km-electric-car-road-trip-scotland-young-take-wickramasinghe/
Smysl to muze zacit davat v pripade urychleni postupu u https://www.planetaryresources.com/ , ale to se zatim nedeje.
A i Musk ma realne uplne jine cile https://www.spacex.com/ (kde se mu dari mnohem lepe) , ale ty mu musi financovat Tesla a dalsi veci, kterym se moc nedari i pres burzovni podvody a podobne
Spojka a sest rychlosti...
Takze date jednicku a spojku muzete klidne pustit, protoze elektro motor se jeste netoci, muzete v klidu dal stat na svetlech??
Jen premyslim nahlas...
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/studie-poukazala-na-spinava-tajemstvi-jinak-cistych-pohonu-elektrickych-aut/
nehezké čtení...