Supermoto 10/2010
Text: Supermoto | Zveřejněno: 17.9.2010 | Zobrazeno: 8 154x
Happy birthday!
Legendární litr z Hamamatsu slaví čtvrt století. Jedna lidská generace se tedy už podepsala na vývoji supersportovní ikony, kterou máme letos možnost vyzkoušet v limitované číslované sérii. Tahle GSX-R 1000 nese číslo 252 a zas a znovu přesvědčuje, že právem patří mezi nejvyváženější superbiky světa. Pavel Suchý, foto Ivo Helikar16–17
Černý double
Neodolali jsme a znovu proti sobě postavili dva motocykly jedné značky, dva stroje natolik technicky podobné, a přitom tolik odlišné. Exotika řadového tříválce skloňovaná Triumphem na každý možný pád dala život jak léty prověřenému „street” formátu, tak nakonec i úspěšnému supersportu Daytona. Ať žije odlišnost!Pavel Suchý, foto Ivo Helikar
22–23
Hyper market
Ducati už přichází s druhougenerací velkých motardů, kterými chce ukousnout kousek koláče současné obliby velkých univerzálů. Jak je u Ducati zvykem, jde na to trochu jinak než ostatní. Jak je na tom konkurence? A jak jsou na tom HM 1100 evo a HM 796 mezi sebou? A lze ještě vůbec mluvit o motardech?
I. Helikar, P. Suchý, foto Ivo Helikar
28–29
Od písku po asfalt
Když jsme se v květnu letošního roku fotili se skupinkou evropských novinářů pod Eiffelovou věží v Paříži u příležitosti zahájení testovací jízdy cestovního endura Yamaha XT1200Z Super Ténéré napříč Francií, bleskla mně hlavou tři roky stará vzpomínka na marocký Tiznit a náročný pouštní test malé tenerky.František Gorczyca, foto Pavel Šmíd
36–37
KTM SX-F v novém
Březovou nad Svitavou si středoevropské zastoupení společnosti KTM se sídlem v Bratislavě vybralo pro představení čtyřdobých motokrosových novinek pro rok 2011. Mohli jsme si vyzkoušet modely 250, 350 a 450 SX-F. Testoval je jeden z nejlepších domácích motokrosových jezdců posledních let, Jan Zaremba.Ivo Helikar, foto autor
40–41
OFF-ROAD 2011
Nový model auta přichází přibližně po pěti až osmi letech, nový model superbiku nebo supersportu každý druhý rok. Ale off-road speciál je záležitost na jednu sezónu, ten má svou premiéru v každém roce. Právě nastává ten správný čas. Ivo Helikar, foto archiv62–63Praga ED 250 Dvoudobé dědictví Jawy
Příběh dvoudobých soutěžních speciálů Jawa by nebyl úplný bez porevolučního dozvuku, kterému byl věnován minulý díl. A porevoluční geneze by zase byla nekompletní bez finále v podobě hostivařské Pragy, která ve své dějinné vteřině slávy udělala radost a přinesla naděje mnoha českým nadšencům. P. Suchý/M. Molcar, foto archiv70–71
Ros si na Ducati!
Po Cardion AB Grand Prix České republiky vysvítá, že Valentino Rossi pojede v roce 2011 na Ducati! Obrovského úspěchu ve třídě 125 cm3 dosáhl Jakub Korn-feil, zatímco českým pilotům Moto2 se nedařilo. Stejně jako v Jerezu, v Le Mans a na Sachsenringu se z vítězství radovali pouze piloti ze Španělska.Tomáš Gescheidt, foto autor
76–77