ktm_unor




Supermoto 09/2010

Obsah nového čísla časopisu Supermoto.

Den trikolóry

Čtyřválcová osmistovka Yamahy je mistrem lineárního zátahu, ale objemově velmi podobný dvouválec Aprilie se co do počtu koní vůbec nemusí stydět. Za přibližně srovnatelné peníze se nám tu otevírá svět hned čtyř modelů, neboť obě značky své nahé stroje umějí lehce přiodít. Že by tu dva dělali totéž? Nikoliv. Místy je rozdíl přímo propastný. Pavel Suchý, foto Jiří Jevický

Klasika versus DCT

Poprvé jsme technicky popsali novou VFR v lednovém čísle. V dubnovém jsme přinesli převzatý srovnávací test. Teď jsme si její vlastnosti vyzkoušeli na vlastní kůži. A to jak klasický model, tak verzi s DCT (Double Clutch Transmission).
František Gorczyca, foto Jiří Jevický


Byl jednou jeden král

Podle známého příběhu si říkal Já První. Však také je. My jsme BMW S 1000 RR, které boduje ve srovnávacích testech superbiků napříč celým světem, vzali do srovnání s jeho sportovním příbuzným K 1300 S. Tohle „káčko“ bylo totiž do příchodu Jeho Veličenstva nejsportovnějším BMW všech dob. Jenže, je spoRRt a Sport. Pavel Suchý, foto Pavel Šmíd

Švédská jízda

Opět jsme svědky dalšího zásadního obratu v poměrně krátké, leč úspěšné minulosti švédsko-rakouského Husabergu. Zatímco před dvěma lety to byla na hlavu postavená (téměř doslova!) instalace motoru v rámu, letos vstupuje modro-žlutá značka poprvé do segmentu dvoudobých endur. V polské Lubiechowé Husaberg představil kompletní modelovou řadu 2011. Pavel Suchý, foto D. M. Bodlák, M. Petkowicz a archiv

Stínohra s vetřelcem

Předloni se objevil na trhu další custom střední kategorie, Shadow, aby tento rok přišel s novým kombinovaným brzdovým systémem doplněným ABS. Rivalem je mu dnes Intruder, kterému položil základy model M800 již před šesti lety. Charakteristický stroj sportovního střihu připomíná svého předchůdce, ale stejně jako celá řada Intruder je vybavený moderním vstřikováním s 32bitovým procesorem. František Gorczyca, foto Ivo Helikar

Kawasaki ER-6 N/F

ER šestka je správná volba pro začátečníka nebo pro někoho, kdo si nemyslí, že musí motocykl používat jako zbraň, a spíš si chce udělat radost jízdou v jedné stopě. Takové jezdce tenhle dvouválec určitě nezklame. Ivo Helikar, foto autor a archiv

Kde je i koule hranatá

Dějí se věci po překročení určitého poledníku východní délky, až někdy sami odmítáte věřit vlastním smyslům. Kdo z nás je zvyklý, že černá není bílá, hranaté nemůže být kulaté a nahoře těžko hledat dole, občas se diví. A občas tady může znamenat někdy i dost často. To není absencí řádu. To jen ten řád tady na Rusi jde trochu jinak, než jsme někdy ochotni akceptovat. Tak pojeďte. Pavel Suchý, foto autor a Makak kápový – krabojed

Scott hvízdající dvoutakt v království dunících čtyřtaktů

Angličan Alfred Angas Scott patřil k těm motocyklovým tvůrcům, kteří se hluboce zapsali do motocyklové historie, byť v oboru působil velmi krátce. Řada jeho konstrukcí předběhla svoji dobu a stala se základem dalšího vývoje. Milda Straka, foto archiv


Abrahámovy úspěchy

1,506 sekundy dělilo Karla Abraháma v Barceloně a 0,822 sekundy na Sachsenringu od stupňů vítězů. „Abája” dojel na katalánské GP čtvrtý a na GP Německa pátý, v obou případech se jedná o nejlepší umístění českého jezdce v Moto2. Navíc: Abrahám má vykročeno do MotoGP! Tomáš Gescheidt, foto Vladimír Rejda



TOPlist