Supermoto 05/2010
Text: Supermoto | Zveřejněno: 18.4.2010 | Zobrazeno: 6 720x
Berlínský kouzelník
Magické BMW očarovalo testovací jezdce a stalo se s nevídanými časy vítězem letošního srovnávacího testu. Aplaus pro italské stroje, které byly důstojnými soupeři a zaznamenaly rekordní časy (Ducati), prokázaly mimořádné vlastnosti v ovladatelnosti (Aprilia) a blýskly se nadzvukovým výkonem (MV Agusta: 300 km/h). Těsně za nimi je japonská čtyřka, mačkající se uprostřed závodního pole s KTM. Federico Aliverti, Fabio Meloni/P. Suchý, foto Alessio BarbantiTichý návrat
Žádný velký rámus. Nenápadnost, se kterou se vrací další velké jméno na motocyklovou scénu, je až zarážející. Tolik očekávaný cestovní stroj úctyhodných proporcí tiše přišuměl mezi nás a prakticky přes noc rozdělil své publikum na dvě části: jedni novou Super Ténéré XT1200Z vítají, druzí očekávali něco trochujiného. Málokomu je ale nástupce slavného dvouválce lhostejný.
Pavel Suchý, foto archiv
New Velorex
Je 10. března 2010 a první brněnský Motosalon zažívá světovou premiéru. U stánku opavské firmy Motoscoot se tísní davy novinářů a diváků. Pohledy všech přitahuje bílá plachta skrývající tříkolové vozidlo. Je pravé poledne, plachta se pomalu stahuje a málokdo by čekal, že novodobý Velorex způsobí takové pozdvižení. Jaroslav Šíma, foto autor a Ivo HelikarTeorie motoru XI.
(pokračování)Triumph Daytona 675
Anglický Triumph našel v modelu 675 svou vlastní tvář a také odpověď, zda je pro něj lepší čtyřválec nebo dvouválec. Tři válce se staly v roce 2005 povedeným kompromisem, a kouzlo ve vyváženosti mezi výkonem a točivým momentem odpovědí.Ivo Helikar, foto Triumph a archiv
Motosalon 2010
Možná výstava některé ná-vštěvníky zklamala, ale za sebe musím říci, že jsem byl příjemně překvapen. Návštěvností, kultivovaným prostorem, vystavovateli. Kdo chyběl, může litovat, udělal to nejspíš natruc svým příznivcům. Ivo Helikar, foto autorBeránku, děkuji, marně jsi neumíral II.
Pijte vínko, kláboste s domorodci a veselte se a jezte a pijtea večer si dejte cigáro a dívejte se na klokany… Vždyť sakra
žijeme jen jednou! Čeká nás pokračování cesty po Austrálii a za Australany. Kapitán Andy, foto autor
Závodní tříválec DKW
Poválečným rozdělením Německa pod okupační správu čtyř mocností spadla továrna DKW do sovětské zóny. Jejím působištěm bylo ke smůle DKW saské Zschopau. Před válkou byla značka DKW největším výrobcem motocyklů na světěs produkcí sto tisíc strojů ročně a měla rozhodující podíl na vývoji dvoudobých motorů.
Milda Straka, foto archiv
Jako víno
Šampionát MS superbiků a supersportů se po australské premiéře přesunul už naevropský kontinent, kde absolvuje zatím čtyři podniky. Tím prvním bylo o posledním březnovém víkendu potřetí v historii portugalské Portimao. Termín pro tento okruh byl tentokráte z podzimního závěru kalendáře přesunut na jeho jarní začátek.
Vladimír Rejda, foto autor