MotoXpress – léto 2006
Text: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 16.6.2006 | Zobrazeno: 16 551x
MOTOXPRESS č.7 – léto 2006 je prvním představením čtvrtletníku na serveru Motorkáři.cz, a proto pro ty, kteří nás neznají: Čtvrtletník MOTOXPRESS začal vycházet v roce 2004 a letos se již zařadil nákladem a počtem prodaných kusů na jedno vydání mezi nejsilnější české motoristické tituly. Prokázal schopnost existence souběžně s jakýmikoli dalšími periodiky proto, že se od všech ostatních v mnoha parametrech odlišuje.
Naším krédem které se začíná naplňovat, je: Nemáme konkurenci, ani nikomu nekonkurujeme. Čtěte ČMN nebo kterýkoli z měsíčníků, a navíc čtěte MOTOXPRESS. Ročník 2005 byl pro nás až neočekávaně úspěšným, zvyšovali jsme náklad dokonce i v zimním vydání a od letoška jsme jako první časopis v ČR začali používat nejmodernější tisk metalickými barvami technologií MetalFX. Ta umožňuje na fotografiích reálné metalízy, zobrazené povrchy chrómu i hliníku jsou plasticky stříbrné. MOTOXPRESS je motorkářským časopisem s nejvyšší tiskovou kvalitou na světě!
Metalem tiskneme obálku a novou pravidelnou exkluzivní osmistránkovou přílohu - Galerii motocyklů, encyklopedii motocyklů na pokračování. Nešetříme na kvalitě, celý časopis je tištěn na silném křídovém papíře, Galerie dokonce na stejně silném, jako obálka. Z každého časopisu tak jde vysříhat 8 karet formátu A5 s velkou fotkou motocyklu na lícu a detailními snímky a popisem na zadní straně.
V rozporu s tím zůstal čtvrtletník MOTOXPRESS cenou 48,- korun a ročním předplatným 160,- korun nejlevnějším motorkářským časopisem a bude tak dál nejen obsahem, ale i cenou přístupný nejširšímu okruhu čtenářů.
MOTOXPRESS má podtitul Společenský a zábavný, proto se test motocyklu u nás může zvrtnout ve fejeton nebo v povídku. O průměru brzdového kotouče a počtu pístků ve třmeni se ale nedočtete, technickými detaily už přetékají popelnice. Namísto toho stále komunikujeme s lidmi, kteří mají nebo měli s motocykly co společného. MOTOXPRESS je celý český, nepřetiskujeme žádné převzaté články. Všechno jsou autorské originály, včetně historie - redakce disponuje jedním z největších archívů motocyklových značek v ČR.
MOTOXPRESS č.7 – léto 2006
Honda řada CBFMotocykly pro všední i nevšední svezení, to jsou Hondy CBF. Testy motocyklů Honda CBF 250, CBF 500, CBF 600, CBF 1000, které představují ve svých kubaturách optimalizovaná maxima současné obyčejné, klasické motorky.
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10561_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Představení redakční flotily deseti motocyklů Kawasaki W 650 a projektu redakce MOTOXPRESS, kterého se budou tyto motocykly v letošním roce účastnit.
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10562_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Je to motorka nebo skútr? Před motorkami z Číny není proč zavírat oči, za pár let by se nám mohly oči zbytečně doširoka otevřít. Sériová výroba motocyklů v Číně zatím končí kubaturou 250 ccm a my se z nich snažíme vybírat to nejlepší, nebo to, co je nějak pozoruhodné. E-TON Vector ST VXL 250
Test čtyřkolky, patřící v Evropě do nejprodávanější kategorie sportovně – turistických strojů o obsahu do 300 ccm. Na řádění po haldách, kopcích a schodech je tahle kubatura asi nejlepší.
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10564_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Klasika s příjemným podvozkem a přátelským průběhem výkonu – v testu o ní skoro ani není co psát, protože to je motorka, na kterou si vůbec nemusíte zvykat.
Guzzi v horách
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10565_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10566_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Popovídali jsme si s technickým ředitelem jedné z největších čínských továren na výrobu motocyklů. Kdopak ví, že v roce 1965 začínali výrobou mopedů podle vzoru českého mopedu Stadion? Dnes má jejich motorárna kapacitu dva miliony motorů ročně…
Umění na dvou kolech
Stavby a přestavby – každý se zastaví, aby se podíval na něco jedinečného. Jak a proč ale taková motorka vzniká? Příběh jednoho motorkáře, jednoho Harleye a jednoho obrazu od Salvadora Dalího.
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10568_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Rozvaha před rozhodnutím, zda si pořídit vlastní historický motocykl. Úvodní článek před krátkým seriálem o charakteru historických vozidel, o zákonitostech nakládání s technickými památkami a o správném postupu při jejich restaurování.
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10569_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Firmu KTM jsme nazvali sadistickou, protože nám hned zjara naservírovala tak vynikající stroje, že z toho může člověka na celou sezónu přejít chuť na jiné motorky.
Pincek z Číny
Po půl století se do výroby vrací design zřejmě nesmrtelné Jawy 50/555 – pionýr. Projekt tuzemský, výroba zadána do Číny…
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10571_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
O náboru, trénincích a růstu plochodrážního dorostu s podporou zázemí pražského plochodrážního stadiónu Markéta jsme hovořili s trenéry a na tréninku i nějaký ten držkopád nafotili.
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10572_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Po více než desítce let stále sílících exportů do celé Evropy si značka Kymco dovolila i maxiskútr a zdá se, že nešlápla vedle.
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10573_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Jak si nenaběhnout při koupi ojetého motocyklu, od toho vás stoprocentně nikdo neochrání. Postřehy z konkrétních případů ale mohou být prospěšné.
Aprilia Tuono 1000 R
Motorka bez kapotáže, ale ostrá jako břitva. Test litrového naháče, který je protipólem k hodným motocyklům, jako je třeba Honda CBF 1000.
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10575_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Milan Urban, ministr obchodu a průmyslu, najezdil za jeden měsíc předvolební kampaně na Jawě 650 přes 2000 kilometrů. Nebyla to ale jen póza, ministr je opravdu motorkář.
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10576_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Nové dopravní předpisy proběhly ve všech médiích, MOTOXPRESS je ale přináší s vlastními komentáři, přitom ale jako obvykle po konzultaci na nejvyšších místech ministerstva dopravy.
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10577_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Od 1.7.2006 bude možné zaregistrovat i starší dovezená vozidla, případně vozidla dříve u nás trvale vyřazená z registru. Naše informace ale nejsou agenturní jako jinde, jsou přímo od zdroje, protože my již léta na tvorbě předpisů přímo spolupracujeme.
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10578_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Cestujete, nebo vás zajímá technika? Pak potřebujete digitální fotoaparát, který vám proti focení na kinofilm otevře netušené možnosti. A pokud jej již máte, dozvíte se mnoho dobrých a důležitých rad. Seriál připravuje odborný lektor při největší prodejně fototechniky v ČR a konzultačním středisku FotoŠkoda.
![](/upload/images/cache/clanky/2006-06/3579/20100330130855-10579_jpg_resize_160x95__type_jpg_.jpg)
Tentokrát obrazem i slovem představuje Kawasaki W650, prototyp skútru JAWA 175 z roku 1965 a motocykly, které zvítězily ve svých kategoriích v anketě MOTOCYKL ROKU 2006: BMW R 1200 GS Adventure, Honda CBR 1000 Fireblade, Kawasaki ZZR 1400, Yamaha FZ 1, Harley-Davidson FXDBI Street Bob a skútr Yamaha X-max 250.
Titulka časopisu MOTOXPRESS č.7 – léto 2006
V prodeji od: 8.6.2006
Cena:
Předplatné:
Web:
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?